Rock Werchter 2025

Mannekes aub, het is niet omdat een groep op een festival speelt dat een ander festival uitgesloten is eh, dat is best kortzichtig. Maar bon ☺️
Netsky staat op zowel TML en PKP, en Pommelien RW en PKP... En er zijn nog namen uit de drop die perfect ook op RW zouden kunnen passeren. ☺️
Wel als je als festival een naam aankondigt als exclusief

Mannekes aub, het is niet omdat een groep op een festival speelt dat een ander festival uitgesloten is eh, dat is best kortzichtig. Maar bon ☺️
Netsky staat op zowel TML en PKP, en Pommelien RW en PKP... En er zijn nog namen uit de drop die perfect ook op RW zouden kunnen passeren. ☺️
Van de namen die nu bekend zijn gemaakt gaat er geen enkele nog worden aangekondigd voor Werchter hoor.

Pommelien Thijs moet nog 25 worden. En ze heeft nu al alles op haar palmares wat droombaar is. In 2025 komen daar negen keer Ancienne Belgique bij, in 2026 staan twee Sportpaleizen op de planning. Alleen Rock Werchter ontbrak dus nog. Er werd bij het begin van dit jaar al druk over gespeculeerd in de kranten. “De show van haar leven wordt ergens in juli verwacht”, luidde het. Rock Werchter is al zeker haar enige festivaloptreden deze zomer en wordt de viering van het eerste lustrum van haar carrière. In 2020 werd ze de jongste zangeres ooit die op #1 heeft gestaan bij ons. Dankzij ‘Nu wij niet meer praten’, een duet met Jaap Reesema. De rest van het verhaal is nationale geschiedenis. "Pommelien Thijs is een hype”, aldus HUMO. “En ze lijkt gepolijst. Maar wie goed kijkt, ziet een zalig ongeleide en onverschrokken jonge jarige vrouw.”

Volledig mee eens.

En daarom zou het me niet verbazen dat het opnieuw de laatste dag is die uitverkoopt daar 🙃
Ik ga mezelf en de rest van mijn Werchter-vrienden toch een ticketje aanschaffen voor PKP zondag. Al is het maar om de voorlopige teleurstelling van RW door te spoelen. Een dagje Antiliaanse feesten erbij en weg is die teleurstelling. :p

• Leuk
Waarderingen: festirock en phil
Ze kunnen die zondag beter ruilen met elkaar. De artiesten van RW passen meer bij Pukkelpop en de Pukkelpop artiesten passen meer bij RW 😅

• Leuk
Waarderingen: jova
Ja Pukkelpop is meer pop dan RW, toch? Of heb ik het compleet mis haha
Beide boeken de grootste namen en een grote variatie, met PKP wel meer focus op nieuwere dingen, dance en 'jeugd'.

Maar zet de zondag van PKP op RW en je zal verre van zo snel uitverkopen als dit jaar. Al zal QOTSA sowieso altijd een voller veld zijn op Werchter dan op Pukkelpop. Los van dat er meer volk binnen kan.

Het valt me op dat er deze zomer eigenlijk geen enkele headliner tourt waarvoor ik een ticket voor een zaalconcert zou kopen ( mss QOTSA nog wel)

2013! Mijn eerste RW.
The National daar nog achter, een show waarvan collega's van me (die echt niets met die band hebben) laaiend waren.

Sigur Ros ook. En Nick Cave. En Depeche Mode, Frank Ocean, Blur, Kendrick Lamar,... Niet het beste jaar om verstek te geven.

• Leuk
Waarderingen: phil en dann

Users who are viewing this thread