Rock Werchter 2025

Ook hier dan maar een lijstje neerzetten. Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik niet ga ;)

Donderdag
Must: -
Graag: Deftones, Iggy Pop
MIsschien: Linkin Park, Fontaines D.C.

Vrijdag
Graag: Green Day, Simple Minds
Misschien: girl in red, Weezer, Wet Leg, Sylvie Kreusch

Zaterdag
Must: Beth Gibbons
Graag: Elbow, Amenra
Misschien: Raye

Zondag
Graag: -
Misschien: Wunderhorse
Dan treffen we je in een goede bui vandaag, zeg. 😄

• Confetti
Waarderingen: wenteldave
Dat is een vergelijking van niks natuurlijk. Dat weet je zelf ook wel. Pommelien is in Nederland en België gewoon een grote naam, die een mooie spot op de majors verdient.
Daarom dat de vergelijking Franz ferdinand , pommelien gewoon waardeloos is . Bekend in de bene (lux?), hype van het moment. En een band die 25 jaar meedraait in europa en bovenaan de UK charts stond in hun beste periode.

Je kan dan moeilijk een discussie beginnen door te zeggen pommelien is groter door haar sportpaleis. Dan kan je ook zeggen, s kijken waar ze binnen 25 jaar staat. Discusie die tot niks leidt

Dat iedereen gaat kijken naar wat ze zelf goed vinden. En op zondag zal dat voorlopig de apero zijn ipv de main

Donderdag
Must: Linkin Park, Fontaines D.C., Amyl and the Sniffers, While She Sleeps, Deftones
Graag: Nia Archives
Eventueel: Glintsal, Ezra Collective

Vrijdag
Must: Caribou
Graag: Girl in Red, Weezer, Warhaus, Sylvie Kreush,
Eventueel: Underworld, Green Day, Wet Leg, Arsenal, Lola Young

Zaterdag
Must: Sam Fender
Graag: Barry Can't Swim, Amenra
Eventueel: Raye, Maribou State

Zondag
Must: Wunderhorse
Graag: Rufus Du Sol, Overmono
Eventueel: GOOSE, Bolis Pupul

cursief: artiesten die ik al eerder zag

Top 5:
1. Linkin Park
2. Sam Fender
3. Fontaines D.C.
4. Wunderhorse
5. Amyl & The Sniffers

Donderdag absolute topdag! Daar moeten niet te veel goeie slope namen meer bij komen of dat wordt één clashfestein.
Vrijdag al bij al nog ok maar maar één naam waar ik in een zaal ook naartoe zou gaan.
Zaterdag: Nog te weinig namen om te oordelen of dit een goeie dag wordt of niet
Zondag: Wunderhorse!!!!! maar de rest is echt dramatisch naar mijn smaak. Compleet uit balans (wat Werchter normaal net leuk maakt) Een slope met Gurriers, Fat dog, Lambrini Girls en nog een middelgrote naam voor barn/klubC alla Architects/turnstile/bloc Party kan veel goed maken natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: MeesPos
Voor wat het waard is & misschien al wel eens eerder ergens gezet.
Op Spotify agenda staat bij RAYE op Werchter 17:00u

Vond de laatste drop ook niet spectaculair, maar heb wel al mooi gevulde dagen. Zeker donderdag moet er niet te veel meer bijkomen of ik krijg al stress van de clashes….

Donderdag
Must: Linkin Park, Deftones, Fontaines DC, While She Sleeps
Graag: Iggy Pop, Amyl and The Sniffers, Mother Mother

Vrijdag
Must: Green Day, Weezer, Warhaus, Sylvie Kreusch, Wet Leg
Graag: Simple Minds, Girl in Red, Arsenal

Zaterdag
Must: Sam Fender, Amenra
Graag: Raye, Elbow, Beth Gibbons

Zondag
Must: Olivia Rodrigo, Gracie Abrams, GOOSE, Wunderhorse
Graag: Noah Kahan

Met die lichting namen vooral geen idee hoe alles gaat uitdraaien qua stages, denk dat daar al serieus geschoven is.

Donderdag:
Main: linkin park - Deftones - Fontaines - de la soul - Amyl & the sniffers - While she sleeps - Glintsal
Barn: iggy - Mother Mother
Klub C: Nia Archives - Collier - Ezra Collective - Elissa Rose

* maar even goed kunnen Jacob Collier en Amyl naar de Barn

Vrijdag:
Main: Green day - simple minds - girl in red - Weezer - Wet Leg - Sylvie Kreusch
Barn: Underworld - Arsenal - Warhaus - Lola Young
Klub C: Purple Disco Machine - Caribou - Mark Ambor - Dikke
Slope: The Backseat Lovers

* hier kan ook nog wel wat switchen, Wet Leg bvb, maar je weet vooral niet welke spots er nog over zijn

Zaterdag:
Main: Sam fender - Raye - Goldband
Barn: maribou state - elbow - Beth gibbons - amenra
Klub c: barry can’t swim - blanco white

* verwacht dus begin volgende week nieuws, ook door ontbreken nieuwe gedeelde poster

Zondag:
Main: olivia - Noah - Gracie - dean - Pommelien - David kushner
Barn: Rufus du sol - shaboozey -
KluB C: goose - Overmono - Dasha - Bolis Pupul -
Slope: wunderhorse - jokke
Het is moeilijk in te schatten dit jaar inderdaad, vorige jaren was al veel sneller duidelijk wie ongeveer waar zou staan

Dussss morgen. Kan bijna niet anders. Ik verwacht een mega-pakket. En na Pukkelpop verkoop begin maart finaliseren ze de line up.

Wat verwachten we zoal:
- al bevestigd: Franz Ferdinand, Weezer, Nia Archives
- ook bevestigd: Arsenal, dikke, berre
- main stage: London grammar (zaterdag tussen Raye en Sam), Kaiser Chiefs, Royel Otis, The Teskey Brothers, Foster The People
- Barn: Ry X, Aurora, Caribou, FKA Twigs, Bloc Party, Patti Smith, David Kushner, Warhaus, Sylvie Kreusch, The Haunted Youth, Glass Animals
- KluB C: Wunderhorse, Fat Dog, Alessi Rose, Magdalena Bay, Mother Mother, Beabadoobee, Bright Eyes, Artemas, Confidence Man,
- Slope: Gurriers, Bad Nerves, The Backseat Lovers, Kingfishr, Joey Valence & Brae, Geordie Greep

Zou betekenen dat er op RW nog wel iets kan: Doechii, Alabama Shakes, Turnstile, Jack White

Welke opgelegden vergeet ik nog?

En Ry X en Aurora zie ik niet meer gebeuren trouwens.

• Verdrietig
Waarderingen: Vicarious
Lijstjes, altijd fijn.

Donderdag

Must: Fontaines D.C.
Graag: Linkin Park, Iggy Pop, Deftones, Ezra Collective, Nia Archives
Misschien: De La Soul, Amyl and the Sniffers, Glintsal

Vrijdag

Must: Girl In Red, Wet Leg
Graag: Simple Minds, Weezer, Sylvie Kreusch
Misschien: Green Day, Underworld, Warhaus, Arsenal, Lola Young

Zaterdag

Must: Beth Gibbons, Elbow
Graag: Sam Fender, Raye, Maribou State
Misschien: Blanco White, Amenra

Zondag

Must: Noah Kahan, Wunderhorse
Graag: Olivia Rodrigo, Pommelien Thijs, Gracie Abrams, Bolis Pupul
Misschien: Rüfüs Du Sol, Overmono, Goose, Shaboozey, Jokke

Zijn er hier meer mensen die The Backseat Lovers al eens live hebben gezien? Op plaat spraakmakend, maar twee jaar geleden in Doornroosje vond ik het maar een dode boel. Lees; inspiratieloos, gemakzuchtig, alsof ze er geen zin in hadden. Hier mensen gelijknamige ervaringen, of juist tegenovergesteld? Zou het ergens ook nog wel weer een kans willen geven namelijk.

Daarom dat de vergelijking Franz ferdinand , pommelien gewoon waardeloos is …

Je kan dan moeilijk een discussie beginnen door te zeggen pommelien is groter door haar sportpaleis. Dan kan je ook zeggen, s kijken waar ze binnen 25 jaar staat. Discusie die tot niks leidt

Een beetje een onzinnige vergelijking idd maar het was ook maar gewoon een reactie op de vergelijking die door iemand anders werd opgestart.

Pot en ketel verhaal?? Altijd arrogante antwoorden klaar op mensen dat niet blij zijn met “pommie”, Berre en jokke. Franz Ferdinand is 3x de band dat de vorige drie sukkels bij elkaar gaan en zullen zijn.

Users who are viewing this thread