Rock Werchter 2025

Dat soort bands als Black Keys en Royal Blood werken wel in korte passages in een Spotify playlist, maar in een set van een uur valt dat gewoon dood. Te statisch, te monotoon steeds op hetzelfde geluid riffen.

Black Box Revelation treed bvb ook wel met extra bandleden op tegenwoordig voor een reden.
Vond black box nochtans 10x beter vroeger, maar dat ligt vooral aan hun matige nieuwe songs.

• Leuk
Waarderingen: frank foert
Betreft de centen; 350 voor ticket en camping zeg maar. 120/140 bonnen maakte ik zelf op afgelopen editie, vriendinlief ongeveer 100 . Reken maar uit. Dan nog de reis, wat campingbenodigdheden/boodschappen.
ohja en de oppas thuis nog voor 1 of 2 dagen waar ik niemand kan inzetten; a €10/uur onderand

€1500 is gunstig als je het mij vraagt haha...... gruwelijk.... Het is daarom ook onze vakantie meteen .

Dat gezegd hebbende; kritiek moet altijd gegeven kunnen worden hier. OF je nu een gratis ticket hebt gehad of een vermogen uit moet geven. Zolang we de eigen mening niet andermans strot in duwen komen we een heel eind toch.
Ook ik loop nog niet warm voor de headliners. Sam Fender en Olivia voelt toch net 1 teveel als het gaat om nieuwe headliners. Maar ik ga het zien!
Als nu de 4e toch een domper wordt, en de sub's zijn het niet; dan ga ik wellicht een keer Graspoppen of een ander festival proberen. Maar zover zijn we nog niet ;)
Zijn wij ook zeker kwijt..tickets, camping, parkeren, eten en drinken. We kijken nergens naar en kunnen het ons makkelijk veroorloven gelukkig.
Wij doen 1 festival (soms nog wat losse concerten) dus dan heb ik geen zin om te beknibbelen op alles.
Snap wel dat de “jeugd” hier meer moeite mee heeft, tis echt allemaal erg duur geworden, zeker nu je geen bekers meer kunt rapen voor wat extra bonnetjes.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Nieuw gokje:

Donderdag:
Main: Amyl & The Sniffers - Deftones - Fontaines - ??? - LP
Barn: Dean Lewis - The Black Keys - Paul Kalkbrenner
KluB C: Sylvie Kreusch - Overmono - Barry Can't Swim
Slope: Wunderhorse

Vrijdag:
Main: Jimmy Eat World - Turnstile - Weezer - Electric Callboy - ??? - Green Day
Barn: Teddy Swims - Cigarettes After Sex - Charli xcx
KluB C: Beach House - Caribou
Slope: Bad Nerves

Zaterdag:
Main: Goldband - Noah Kahan - Oscar & The Wolf - Sam Fender
Barn: Sugababes - Warhaus - RY X - London Grammar
KluB C: Glass Animals - Maribou State

Zondag:
Main: Girl In Red - Chapell Roan - Stormzy - Olivia Rodrigo
Barn: Aurora - Raye - Jamie xx
KluB C: Soulwax - Rufus Du Sol

Het is niet omdat pink een gitaar riffje onder haar nummers plakt, dat dat iets met rock te maken heeft.
guitar hero randy marsh GIF by South Park

Nieuw gokje:

Donderdag:

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:
Mooi, maar ik vrees dat Turnstile, Weezer, AURORA te laag ingeschat zijn.

Nieuw gokje:

Donderdag:

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:

Als het hierbij in de buurt komt mag ik hopen dat de Slope op zaterdag en zondag goed (lees: stevig) geprogrammeerd wordt.

Verwacht ook wel wat van de "oudere" indie bands, die nog wel met nieuwe muziek komen, zoals een Franz Ferdinand, Wombats, Cage The Elephant etc.

Laatst bewerkt:
Als het hierbij in de buurt komt mag ik hopen dat de Slope op zaterdag en zondag goed (lees: stevig) geprogrammeerd wordt.
Lijkt me niet gek dat donderdag/vrijdag eerder rocky en zaterdag/zondag eerder poppy gaan worden, met de huidige headliners.

I don't know, wouldn't Charli XCX be too big for the Barn? Brat was such a success, I'd expect her to be on the mainstage, maybe co-headlining or something like that.
Zou me ook een move lijken die me doet denkenden Rosalia in de Barn in 2023. Al is Charli misschien nog 'breed populairder' ja.

Mooi, maar ik vrees dat Turnstile, Weezer, AURORA te laag ingeschat zijn.
Turstile is nu ook weer niet zo'n grote band voor een mainstream festival hoor.
Weezer stond de vorige keer in 2019 op dezelfde positie en toen speelden na hen nog BMTH, The Cure en Tool, toch aanzienlijk grotere namen.
Aurora ken ik niet goed genoeg, maar lijkt me wat vergelijkbaar met Black Pumas, The Blaze enz, die Vorst vrij makkelijk (uit)verkopen en toch vrij laag stonden

• Leuk
Waarderingen: mattman
Lijkt me niet gek dat donderdag/vrijdag eerder rocky en zaterdag/zondag eerder poppy gaan worden, met de huidige headliners.
Niet gek als dat aan de bovenkant van het affiche zo gaat zijn nee (al hoop ik zelf op een gezonde afwisseling gedurende het weekend). Maar des te meer reden om op de Slope dan meer rock te programmeren, toch?

Nieuw gokje:

Donderdag:

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:
Onder het motto, zaterdag zijn veel mensen vrij dus die dag verkoopt toch wel uit? Zaterdag en zondag zijn voor mij dan sowieso wel pittig, is echt niks voor de rock liefhebbers en dat lijkt me ook niet de bedoeling, net zoals de donderdag en vrijdag wel een aantal pop acts mogen hebben.

Vermits de poule met mogelijke subs precies ook erg mager lijkt kan Weezer uiteraard hoger staan. Maar het is ook geen Sum 41, of Khruangbin of Greta Van Fleet die erg grote zalen uitverkopen.

Niet gek als dat aan de bovenkant van het affiche zo gaat zijn nee (al hoop ik zelf op een gezonde afwisseling gedurende het weekend). Maar des te meer reden om op de Slope dan meer rock te programmeren, toch?
De Slope zal altijd veel rock bevatten, vermits de producties daar ook niet te groot mogen zijn. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Hoop dat het toch wat minder 'themadagen' zullen worden...
Hoop het ook, snap ook niet waarom ze dat doen, kan een volledige dag verpesten door een te weinig gevarieerd aanbod. Ik heb bijvoorbeeld niets met punk rock en die vrijdag vorig jaar was echt triest. Bij de enigste acts die ik dan wou zien zat de barn stampvol. (deus, snow patrol)

Vermits de poule met mogelijke subs precies ook erg mager lijkt kan Weezer uiteraard hoger staan. Maar het is ook geen Sum 41, of Khruangbin of Greta Van Fleet die erg grote zalen uitverkopen.
Tourtje van Weezer rondom RW ook echt kleinere zaaltjes ter grootte van de AB inderdaad.

Users who are viewing this thread