Rock Werchter 2025

I posted somewhere else that people need to wait till there’s a lot more than 3 acts announced to say it’s the worst ever etc… (wait till the Christmas drop). Also, review other lineups, then you can say well RW should have got X, Y or Z but in all honesty at the moment I’m looking and not sure who else is around that people would have wanted (that could change of course).
I agree.

3 headliners. Green Day is gewoon een klassieke goede RW headliner. Weer even geleden dat ze er waren. Sam Fender lijkt wat vroeg de spot te krijgen, maar als die ook Glasto aandoet en zijn nieuw album dropt gaat die daar meer dan zijn plekje verdienen. Olivia Rodrigo gaat gewoon knaloptreden zijn zoals Dua Lipa dit jaar.

Als daar nog Linkin Park bijkomt heb je een van de grootste rockacts die volgende zomer terug toeren objectief gezien. Zeker als ze stadiums aandoen.

Voeg daar nog wat subs of co's aan toe zoals de namen die rondtoeren dan kijk je toch aan op een zalig festival van verschillende dingen bij elkaar?
Dan heb ik het nog niet eens over Barn & KluB C of Slope.

+1500 euro?
hoe zelfs?
ik kom aan maximum 450 euro incl ticket dit jaar

kritisch op 3 namen van 100.
mensen klagen graag, maar er is zelfs een dag zonder naam.
er is geen zicht op co heads of sub heads yet

heb nog even wat geduld he tot er pakweg 25 namen zijn om dan te beginnen met argumenteren want nu is het met spek schieten.

en to be fair de 3 namen zijn ook niet mijn ding maar net zoals dua lipa laat ik me graag aangenaam verrassen
+ barn en slope hebben sowieso die kwalitatieve dingen voor mij
maar ja ik ben ook niet erg happy maar om nu hier al overdreven zaken te lezen
Misschien zo iemand die elk jaar een nieuwe tent koopt.

De programmering is 3 namen ver. Met andere woorden, waren dit 3 'goede' namen (vul zelf maar in wat goed is) kopen de criticasters blindelings een ticket? Dus tot zo ver ons kritisch publiek hier.
Helemaal mee eens, maar dit werkt niet voor iedereen zo. Voor een grote groep mensen zijn de headliners de namen waarop ze bepalen of ze het festival wel of niet het geld waard vinden. En dat mag wat mij betreft dan ook gezegd worden.
En tijden veranderen, mocht Werchter niet meegaan in de trends, was het anno 2024 mss zelfs al opgedoekt. Dan pas zou het teleurstellend geweest zijn.
Ook volledig mee eens, maar ook dat betekent niet dat mensen daar hun teleurstelling niet over mogen delen. Verandering gaat altijd gepaard met negatieve gevoelens en reacties. Depeche Mode was vroeger ook 'not done'. Bij de eerste keer Metallica zou metal echt niet gaan werken. En de introductie van dance acts was ook het begin van het einde.

• Leuk
Waarderingen: rw83 en Joss
Helemaal mee eens, maar dit werkt niet voor iedereen zo. Voor een grote groep mensen zijn de headliners de namen waarop ze bepalen of ze het festival wel of niet het geld waard vinden. En dat mag wat mij betreft dan ook gezegd worden.
Dat mag zeker gezegd worden, maar dan moeten ze er ook niet van verschieten dat er een tegenreactie op komt (zoals mijn reactie).

Ik vraag mij dan persoonlijk wel af of die personen op dit forum dan wel op de juiste plaats zitten. Als je alleen maar met de headliners bezig bent, is er maar weinig voer tot discussie.

Mijn mening is hier zeker niet beter dan een ander. Ik vind het gewoon zielig om artiesten soms tot op het bot af te breken, omdat het gewoon uw stijl niet is. Mij is het alleszins nooit gelukt om op 21jarige leeftijd headliner te zijn van Rock Werchter😉

1731489165852.png

Rock for people in Tjechië komt morgenmiddag met "groot nieuws". Denk dat we hierbij wel de bevestiging hebben dat LP ook festivals gaat doen? Schrijf dus maar op voor donderdag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
+1500 euro?
hoe zelfs?
ik kom aan maximum 450 euro incl ticket dit jaar

kritisch op 3 namen van 100.
mensen klagen graag, maar er is zelfs een dag zonder naam.
er is geen zicht op co heads of sub heads yet

heb nog even wat geduld he tot er pakweg 25 namen zijn om dan te beginnen met argumenteren want nu is het met spek schieten.

en to be fair de 3 namen zijn ook niet mijn ding maar net zoals dua lipa laat ik me graag aangenaam verrassen
+ barn en slope hebben sowieso die kwalitatieve dingen voor mij
maar ja ik ben ook niet erg happy maar om nu hier al overdreven zaken te lezen
Betreft de centen; 350 voor ticket en camping zeg maar. 120/140 bonnen maakte ik zelf op afgelopen editie, vriendinlief ongeveer 100 . Reken maar uit. Dan nog de reis, wat campingbenodigdheden/boodschappen.
ohja en de oppas thuis nog voor 1 of 2 dagen waar ik niemand kan inzetten; a €10/uur onderand

€1500 is gunstig als je het mij vraagt haha...... gruwelijk.... Het is daarom ook onze vakantie meteen .

Dat gezegd hebbende; kritiek moet altijd gegeven kunnen worden hier. OF je nu een gratis ticket hebt gehad of een vermogen uit moet geven. Zolang we de eigen mening niet andermans strot in duwen komen we een heel eind toch.
Ook ik loop nog niet warm voor de headliners. Sam Fender en Olivia voelt toch net 1 teveel als het gaat om nieuwe headliners. Maar ik ga het zien!
Als nu de 4e toch een domper wordt, en de sub's zijn het niet; dan ga ik wellicht een keer Graspoppen of een ander festival proberen. Maar zover zijn we nog niet ;)

Unpopular Opinion:

Durfde het de afgelopen dagen niet te zeggen. Maar Olivia Rodrigo gewoon een dikke headliner voor Rock Werchter die Pop en Rock combineert zoals een Pink dat doet.
Waarom zou je dat niet durven zeggen? Omdat hier een vocale minderheid zit die aan het gatekeepen is? :)

Er wordt altijd geklaagd dat festivals op vlak van headliners met hetzelfde afkomen, maar als ze dan vernieuwen is het ook niet goed. Ik ken er persoonlijk niets van, maar als je ziet hoe populair Olivia Rodrigo is, lijkt het mij een logische headliner. Niet vergeten dat festival organisatoren ook data gebruiken om een affiche samen te stellen en als je alleen al naar het aantal streams op Spotify kijkt, lijkt het mij meer dan logisch dat die zo hoog staat (meer dan 9 miljard voor haar populairste 5 nummers op Spotify).

ik denk dat 2 dingen tegelijk kunnen waar zijn. olivia rodrigo is een dikke headliner, maar ook niet iemand waar de gemiddelde werchterganger warm van wordt.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Waarom zou je dat niet durven zeggen? Omdat hier een vocale minderheid zit die aan het gatekeepen is? :)

Er wordt altijd geklaagd dat festivals op vlak van headliners met hetzelfde afkomen, maar als ze dan vernieuwen is het ook niet goed. Ik ken er persoonlijk niets van, maar als je ziet hoe populair Olivia Rodrigo is, lijkt het mij een logische headliner. Niet vergeten dat festival organisatoren ook data gebruiken om een affiche samen te stellen en als je alleen al naar het aantal streams op Spotify kijkt, lijkt het mij meer dan logisch dat die zo hoog staat (meer dan 9 miljard voor haar populairste 5 nummers op Spotify).

Ik durft het ook wel hoor. Maar probeer de sfeer hier een beetje te beheren. :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: scheep en MadMandra27

Users who are viewing this thread