Rock Werchter 2025

Kereltje je mag muziekprogrammator worden, korte aanvulling ;)

Metal Molly- Yellowcard - Jimmy Eat World- Flogging Molly - Weezer - Turnstile - Green Day
Jimmy Eat World op een andere dag vroeg een uurtje in de Barn, Flogging Molly op de Sam Fender dag als derde op de main. Weezer en Turnstile 2 stapjes omlaag en dan Paramore + Korn ervoor. Hoge eisen stellen, blijft Rock Werchter!

• Leuk
Waarderingen: kevinr
Jimmy Eat World op een andere dag vroeg een uurtje in de Barn, Flogging Molly op de Sam Fender dag als derde op de main. Weezer en Turnstile 2 stapjes omlaag en dan Paramore + Korn ervoor. Hoge eisen stellen, blijft Rock Werchter!
Pop Werchter ! 😅

we zijn niet alleen!
Natuurlijk ben je niet alleen, dit forum is totaal niet representatief voor het publiek. Veel mensen die hier (net als in het Pinkpop-topic) kritiek hebben, kopen niet eens een ticket.

Hoewel ik het zelf toejuich, de boeking van Sam en Olivia, denk ik dat de ticketverkoop wel eens tegen zou kunnen gaan vallen aanvankelijk.

Natuurlijk ben je niet alleen, dit forum is totaal niet representatief voor het publiek. Veel mensen die hier (net als in het Pinkpop-topic) kritiek hebben, kopen niet eens een ticket.

Hoewel ik het zelf toejuich, de boeking van Sam en Olivia, denk ik dat de ticketverkoop wel eens tegen zou kunnen gaan vallen aanvankelijk.
Veel van die Facebook commentatoren kopen ook geen ticket hoor.

Vorig jaar werd ook over Dua Lipa scha en schande gesproken, maar toch was die dag in recordtempo uitverkocht…

Dat die forumleden geen ticket kopen is wss door de kritiek die ze hebben op de line-up. 4 dagen Werchter kost me voor 2 pers alles bij elkaar 1500 eur en 3 dagen pinkpop ongeveer 1000. Mag ik dan kritisch zijn op de line up? En ik neem aan dat ik hierin niet de enige ben die er zo overdenkt

• Leuk
Waarderingen: koolket
+320 euro voor een programma waar de headliners niet je dat zijn is natuurlijk zeer duur. Vroeger was dit 3 headliners die wel je ding zijn en 1 niet, nu is dit 1 wel en 3 niet. De dagtickets voor de "poppier" namen zullen goed verkopen, de combi's gaan het moeilijker hebben.

Dat die forumleden geen ticket kopen is wss door de kritiek die ze hebben op de line-up. 4 dagen Werchter kost me voor 2 pers alles bij elkaar 1500 eur en 3 dagen pinkpop ongeveer 1000. Mag ik dan kritisch zijn op de line up? En ik neem aan dat ik hierin niet de enige ben die er zo overdenkt
Goh ... Kritisch zijn.
Of je koopt er een omdat je tevreden bent met line up, of je koopt er geen omdat je niet tevreden bent.
Vorig jaar ben ik niet gegaan omdat de line up niet mijn ding was.

Nog iemand die hier precies onder dwang naar rock werchter moet gaan😅
Ga met uw 1500 euro iets anders doen, waar je geen kritiek op hebt. Zoveel te beter voor u, dit forum en de mensen die naar werchter gaan😅

Zolang Herman het bordje uitverkocht mag hangen, trekt die zich geen fluit aan van die kritiek.
Ze zagen wel allemaal achter meer rock en gitaren, maar dit jaar was de dag met Lenny Kravitz, Greta Van Fleet, Dropkick Murphys, Parkway Drive, The Hives, The Gaslight Anthem, Jane's Addiction, Skindred, Johnny Marr en meer niet uitverkocht.

Natuurlijk moet je voor jezelf kritisch zijn op de line up. Als die alles bij elkaar (nog 97 namen te gaan) niet voldoet aan je verwachtingen zul je waarschijnlijk geen ticket gaan kopen. De discussie op het forum is nog wat breder, inclusief filosofieën over de toekomstbestendigheid van de keuzes die nu gemaakt worden.

• Leuk
Waarderingen: JeanLouisMichel
Nog iemand die hier precies onder dwang naar rock werchter moet gaan😅
Ga met uw 1500 euro iets anders doen, waar je geen kritiek op hebt. Zoveel te beter voor u, dit forum en de mensen die naar werchter gaan😅
Beetje flauw dit. Als het festival je aan het hart gaat, omdat je er al jaren komt, dan mag je best je teleurstelling uiten als de programmering of het publiek je minder aan staat. Heb ik zelf ook mogen ervaren met Lowlands, dus is wat mij betreft helemaal niet raar.

+1500 euro?
hoe zelfs?
ik kom aan maximum 450 euro incl ticket dit jaar

kritisch op 3 namen van 100.
mensen klagen graag, maar er is zelfs een dag zonder naam.
er is geen zicht op co heads of sub heads yet

heb nog even wat geduld he tot er pakweg 25 namen zijn om dan te beginnen met argumenteren want nu is het met spek schieten.

en to be fair de 3 namen zijn ook niet mijn ding maar net zoals dua lipa laat ik me graag aangenaam verrassen
+ barn en slope hebben sowieso die kwalitatieve dingen voor mij
maar ja ik ben ook niet erg happy maar om nu hier al overdreven zaken te lezen

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
I posted somewhere else that people need to wait till there’s a lot more than 3 acts announced to say it’s the worst ever etc… (wait till the Christmas drop). Also, review other lineups, then you can say well RW should have got X, Y or Z but in all honesty at the moment I’m looking and not sure who else is around that people would have wanted (that could change of course).

• Leuk
Waarderingen: scheep
Beetje flauw dit. Als het festival je aan het hart gaat, omdat je er al jaren komt, dan mag je best je teleurstelling uiten als de programmering of het publiek je minder aan staat. Heb ik zelf ook mogen ervaren met Lowlands, dus is wat mij betreft helemaal niet raar.
De programmering is 3 namen ver. Met andere woorden, waren dit 3 'goede' namen (vul zelf maar in wat goed is) kopen de criticasters blindelings een ticket? Dus tot zo ver ons kritisch publiek hier.

En tijden veranderen, mocht Werchter niet meegaan in de trends, was het anno 2024 mss zelfs al opgedoekt. Dan pas zou het teleurstellend geweest zijn.

Users who are viewing this thread