Rock Werchter 2025

Misschien eerst het nieuwe werk eens luisteren voor je ze een veredelde coverband noemt
Dit is een random setlist van hun laatste optredens: https://www.setlist.fm/setlist/linkin-park/2024/globe-life-field-arlington-tx-33532085.html. Dat is 90% gewoon het oude werk van Linkin Park, dus ja, een veredelde coverband. Daarom dat het ook gewoon een slecht idee is om nog alltijd onder de LP-vlag te varen, want het enige dat ze nu bereiken is mensen die vergelijkingen trekken met de originele line-up.

Ik zie Soundgarden ook niet plots optreden zonder Chris Cornell.

• Thinking
Waarderingen: Vicarious
Dit is een random setlist van hun laatste optredens: https://www.setlist.fm/setlist/linkin-park/2024/globe-life-field-arlington-tx-33532085.html. Dat is 90% gewoon het oude werk van Linkin Park, dus ja, een veredelde coverband. Daarom dat het ook gewoon een slecht idee is om nog alltijd onder de LP-vlag te varen, want het enige dat ze nu bereiken is mensen die vergelijkingen trekken met de originele line-up.

Ik zie Soundgarden ook niet plots optreden zonder Chris Cornell.
Soundgarden is mede gesticht door Cornell, Bennington is pas later bij Linkin Park gekomen. Foo Fighters is toch ook geen coverband zonder de drummer, of The Killers is ook een bijna volledig andere band. Niemand die iets zegt over ACDC, terwijl daar ook een wissel van de wacht is geweest op zang. Zo zijn er nog honderden voorbeelden...
Daarnaast is het nieuwe werk van Linkin Park tot nu toe 10x beter dan die laatste CD met Chester Bennington.

Ik vind Olivia Rodrigo maar edgy tiener pop. Ik kan er echt he-le-maal niks mee. Geprobeerd om naar GUTS te luisteren maar het is wel echt veels te braaf voor mij. Idem met Fender, welke naar mijn mening veels te gelikt is (ze hadden gewoon samen op 1 dag moeten staan net zoals 21 Pilots - Imagine Dragons in 2022).

Tot dusver 0 écht interessante headliners voor mij. Green Day is een topgroep en kan ik me onwijs mee amuseren, dat wel, maar die heb ik in 2022 al gezien.

Zet Linkin Park met Green Day en zet McCartney maar op de donderdag met een deftige sub er voor. Dan heb je die twee dagen tenminste nog topzwaar.

• Leuk
Waarderingen: festirock en MeesPos
Het is Linkin Park die Linkin Park muziek speelt. En slecht idee? De tickets zijn niet aan te slepen.

Dit blijft echt een absurde discussie.

Het is Linkin Park die Linkin Park muziek speelt. En slecht idee? De tickets zijn niet aan te slepen.

Echt he, als je Emily Armstrong niet lust, dan ga je toch gewoon niet kijken? De ticketverkoop toont aan dat deze nieuwe opzet van de band een schot in de roos is.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
I think they’ll be given a high spot and with a bigger headliner I think sub will be ok. For instance if they were on Sam Fender or the Olivia Rodrigo day they’d need to be a spot lower
The Thursday really has a hard time selling out, even with high profile headliners they tend to go for big subs. Some recent examples:

The War On Drugs - Pearl Jam
Bastille - Pink
Florence + The Machine - Foo Fighters
Placebo - Metallica

In all of these cases a stadium level headliner was paired with a sub 1-2 sizes bigger than current Fontaines DC. So if they can find a bigger sub, they won't hesitate rather than cheaping out. Even if the Saturday probably needs it more.

Voor de ticketverkoop mag je niet onderschatten in welke mate dat door schaarste + hype kwam. Amper 2 zaalshows op het Europese vasteland, waarvan Hamburg in een zaal kleiner dan de Ziggo. Zal toch wel anders zijn als ze ineens 15-20 Europese shows lossen.

Verkopen ongetwijfeld uit, dat spreek ik niet tegen. Maar ik zag enkele weken terug al mensen zeggen dat ze het record van Foo Fighters (dag uitverkocht op 3u) vlot zouden breken. Lijkt me zeker op donderdag geen sinecure.

Niet alleen BST. Primavera en Rock Am Ring zitten ook onder de verwachtingen. Novarock heeft Electric Callboy tot headliner gepromoveerd, en volgens de geruchten is Sleep Token straks headliner op Download. En dan zijn er nog een pak festivals die voorlopig windstil blijven. Het mag duidelijk zijn dat zowat alle grote juni/juli-festivals in de malaise delen...

We mogen ergens nog blij zijn dat Linkin Park laattijdig in het circuit beland is, anders had het er allemaal nog triester uitgezien.
Sleep Token strikken en in de malaise delen. Mooie combo. 🤦

Echt he, als je Emily Armstrong niet lust, dan ga je toch gewoon niet kijken? De ticketverkoop toont aan dat deze nieuwe opzet van de band een schot in de roos is.
Objectief gezien is het ook gewoon een heel andere liveband. Valt toch niet te ontkennen. Ik bedoel, er zijn letterlijk 3 (van de 6) leden weg uit de succesformatie. Waaronder dus de gitarist én de iconische frontman.

Maar een heel kleine bekentenis: ik vind die Emily wel beter/net iets minder glad klinken dan Chester, afgaande van een paar livebeelden. Kijk voila, I give them that.

Maar ja, die muziek hè…

Als LP niet op Werchter zou staan, waar dan wel? Lokerse, Pukjelpop, ...?
Dus waarschijnlijk is LP een binnenkopper op donderdag.

Voor mij mag het liever Pearl Jam of McCartney zijn.

• Leuk
Waarderingen: phil
Als LP niet op Werchter zou staan, waar dan wel? Lokerse, Pukjelpop, ...?
Graspop, natuurlijk.

Maar goed, volgens mij wijst echt alles richting LP voor de Werchter donderdag, ook volgens de mensen dicht op het vuur. Zal een kwestie van dagen zijn voordat dat bekend wordt gemaakt. Erg benieuwd wie ze daar dan bij gaan plaatsen, want met een paar toffe acts erbij ga ik zeker een ticket overwegen.

• Leuk
Waarderingen: slyke en Timmetje

Users who are viewing this thread