Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.818
2.451
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
Regelmatig naar concerten gaan, squats doen in de gym en goede schoenen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
Mijn vriendin had hier ook mega veel last van, ze kon eigenlijk niet eens een voetbalwedstrijd van mij volledig staand kijken door de pijn.. zij is naar een therapeut geweest, niet een standaard fysio maar wat meer een alternatieve, en die heeft aan wat tenen getrokken en dergelijke. Sindsdien een festival gewoon prima te doen zonder pijn 😅
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
95
56
Mijn vriendin had hier ook mega veel last van, ze kon eigenlijk niet eens een voetbalwedstrijd van mij volledig staand kijken door de pijn.. zij is naar een therapeut geweest, niet een standaard fysio maar wat meer een alternatieve, en die heeft aan wat tenen getrokken en dergelijke. Sindsdien een festival gewoon prima te doen zonder pijn 😅
Pow hoop niet dat het zo heftig is, denk dat het ook door mijn houding komt, slechte linkerknie en leun daarom vrij veel naar rechts, vind het alleen bijzonder dat ik het enkel bij concerten en festivals ervaar. Hoorde hier de tip Ibu en Bier, ik heb vorig jaar Bier en paracetamol geprobeerd en dat ging niet heel best. Bier en Ibu it is.....
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Pow hoop niet dat het zo heftig is, denk dat het ook door mijn houding komt, slechte linkerknie en leun daarom vrij veel naar rechts, vind het alleen bijzonder dat ik het enkel bij concerten en festivals ervaar. Hoorde hier de tip Ibu en Bier, ik heb vorig jaar Bier en paracetamol geprobeerd en dat ging niet heel best. Bier en Ibu it is.....
Als de houding de boosdoener is dan zou ik kijken of daar wat aan valt te doen, voorkomen beter dan genezen (met bier en ibu ;))
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
168
177
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
Heb er na 3 dagen ook last van, daarom dagelijks op de camping oefeningen doen (van de fysio ooit eens geleerd) en neem de Shakti-mat mee (spijkermatje)... helpt ook buiten de festivals 😉
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
168
177
Het verschil zit in rpet. Het ene gaat over plastieken bekers en flesjes, waarvan als je er 15 terug brengt je 1 coin krijgt, zoals het oude recyclage systeem. Het andere gaat over waarborg op een herbruikbare beker.
En dan dus fris in pet fles en bier in herbruikbare bekers..(?) zou goed moeten komen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.255
3.191
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
De sleutel zit in goed schoeisel. Ik heb ook een slechte rug, zwakke gewrichten en platvoeten en zelfs met steunzolen in goeie sneakers krijg ik na een paar uur al last. Sinds ik 1 keer heb geïnvesteerd in goeie wandel-/bergschoenen en wandelsokken, gaat festivallen zoveel comfortabeler. Verder ook elke avond voor het slapengaan even een paar basic stretchoefeningen doen, dat verschil merk je enorm de dag nadien. Overdag tijdens het festival stretch ik ook regelmatig, vooral schouders en rug. En een paracetamol hier en daar kan voor die paar dagen inderdaad ook geen kwaad.
 

prettyvisitor

Playlistbediener
21 okt 2023
44
48
Pow hoop niet dat het zo heftig is, denk dat het ook door mijn houding komt, slechte linkerknie en leun daarom vrij veel naar rechts, vind het alleen bijzonder dat ik het enkel bij concerten en festivals ervaar. Hoorde hier de tip Ibu en Bier, ik heb vorig jaar Bier en paracetamol geprobeerd en dat ging niet heel best. Bier en Ibu it is.....
Heb je al ooit eens een dokter bezocht voor steunzolen? Heeft mijn last bijna volledig verholpen. Ik draag loopschoenen met mijn op maat gemaakte sport steunzolen erin, en verder neem ik ook ibuprofen!
 

TineV

Nieuw lid
8 jun 2024
1
0
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
Ik heb daar ook last van. Wordt ieder jaar erger. Het vele stil staan voelt niet oke. Ik overweeg een klein inklapbaar krukje mee te nemen, zodat ik tijdens het wachten even kan zitten.
Verder hebben we expres gekozen voor camping C3 zodat we aan het einde van de avond de pijn er even uit kunnen lopen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
680
766
Ja he...komt gewoon omdat de rest van de line up me wel ligt en het een stuk vlotter ging om de 'skip' dingen te kiezen.

Stone, daar heb ik niks tegen, maar die staan tegenover Jalen Ngonda, en dat winnen die niet.

Greta blijft gewoon een slechte copy paste van Rival Sons en is het enige dat ik zou hatewatchen.. Glints al te vaak op onze podia zien passeren, Yungblud staat tegenover dEUS, Khruangbin tegenover Loopdaddy en Roisin en zondag is het, op Idles na, een stuk sfeervoller in de tenten dan op main.

Het is wat het is.
Nu snap ik je wat beter! Het is in de breedte inderdaad een ongelofelijk sterk programma.

Heel tof dat je ook zo uitkijkt naar Jalen Ngonda. Inderdaad een ijzersterke boeking lekker vroeg op de eerste dag!
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
95
56
Heb je al ooit eens een dokter bezocht voor steunzolen? Heeft mijn last bijna volledig verholpen. Ik draag loopschoenen met mijn op maat gemaakte sport steunzolen erin, en verder neem ik ook ibuprofen!
Yes heb ik zijn een verademing tijdens het voetballen. Hebben mij helaas vorig jaar niet geholpen met de rugklachten. Wel een hele goede tip voor anderen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: prettyvisitor

swissepfan

Support act
7 dec 2022
768
600
Ik heb er ook moeite mee.. het leest als:
- Voor een zelf gehaalde en leeggedronken beker krijg je 0,3 coin terug.
- Voor 15 opgemaakte bekers krijg je 1 coin terug..

Maar dit zal vast niet kloppen..
15 flesjes = 1 coin. Op bekers staat altijd 0,3 Coin statiegeld
 
  • Leuk
Waarderingen: wesvs

festirock

Support act
1 dec 2015
939
631
Mijn vriendin had hier ook mega veel last van, ze kon eigenlijk niet eens een voetbalwedstrijd van mij volledig staand kijken door de pijn.. zij is naar een therapeut geweest, niet een standaard fysio maar wat meer een alternatieve, en die heeft aan wat tenen getrokken en dergelijke. Sindsdien een festival gewoon prima te doen zonder pijn 😅
Een festival prima te doen maar je voetbalwedstrijd nog altijd te pijnlijk om te zien? 😉
 
  • Haha
Waarderingen: EdsjeFCB

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
213
118
Mijn must see bands (ik ga enkel donderdag)
1. Parkway Drive (was helemaal zot geweest als ze in het donker speelde)
2. Dropkick Murphys
3. Lenny Kravitz
4. The hives
5. Skindred

Wat ik me echt afvraag: waar moet ik naar luisteren om Greta Van Fleet te leren kennen? Welke song?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken