Rock Werchter 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
173
196
Bedoelt ie niet dat hij er niet op zit te wachten, om gezeik na de wedstrijd tussen Nederlanders en Belgen te vermijden?
Exact. Ik ben zelf Belg en ga met een groep naar het festival die ik vorig jaar leerde kennen tijdens één van mijn leukste edities ooit. Daar zijn ook 3 Nederlandse toppers bij. Ik wil gewoon opnieuw een leuke, sfeervolle, liefdevolle, muzikale vierdaagse. That's it.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
956
377
Vond het ook nog wel leuk in 2018 om vooral met Nederlanders bij Triggerfinger te staan toen de Rode Duivels speelden.
En dat later de Belgen aanhaakten halverwege London Grammer.
Voor mij zal muziek altijd nummer 1 zijn, dus geen voetbal tijdens Rock Werchter voor mij.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.247
1.791
Ik ga geen top 10 van must see's maken..ik vind het makkelijker een lijstje te maken van wat ik NIET wil zien.

Stone
Greta Van Fleet
Glints
Declan Mckenna
Tom Morello
Yungblud
Khruangbin
The Breeders
Pretenders
Royal Blood
 
  • Haha
Waarderingen: visdave34

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
17
24
Ik blijf er ook ver weg. Nu is Krhuangbin wel echt verschrikkelijk op de main dus had me voorgenomen Karmeliet te gaan drinken in de Apero en dan naar missen Murphy te gaan. Als de voetbalfans maar niet voorpiepen in de Apero
Ah ja, de Karmeliet. Van die 17-jarige vrijwilligers die die bel volgieten tot de rand, voor 2 coins. De ultieme Werchter hack.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
694
822
Ik ga geen top 10 van must see's maken..ik vind het makkelijker een lijstje te maken van wat ik NIET wil zien.

Stone
Greta Van Fleet
Glints
Declan Mckenna
Tom Morello
Yungblud
Khruangbin
The Breeders
Pretenders
Royal Blood
Dit brengt een hoop onnodige negativiteit met zich mee toch? Ik begrijp heus wel dat je bepaalde dingen niet kan waarderen of jou niet liggen, maar anderen kijken daar wellicht enorm naar uit. Dit hebben andere forum gebruikers in het verleden ook wel eens gedaan en lijkt mij afbreuk te doen aan een doorgaans gezellig en leuk doch kritisch forum.

Hoop uiteraard met de groepen en acts die je gaat bekijken en beleven dat je enorm gaat genieten. Ben nog altijd erg benieuwd waar je dan wél heel erg naar uitkijkt en waarom!
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Ik ga geen top 10 van must see's maken..ik vind het makkelijker een lijstje te maken van wat ik NIET wil zien.

Stone
Greta Van Fleet
Glints
Declan Mckenna
Tom Morello
Yungblud
Khruangbin
The Breeders
Pretenders
Royal Blood
Poeh, zonde van je energie al die negativiteit (overkomt mij ook regelmatig hoor 😄). Ben oprecht benieuwd naar je intentie van dit bericht. Focus je vooral op waar je wel enthousiast van wordt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.247
1.791
Ja he...komt gewoon omdat de rest van de line up me wel ligt en het een stuk vlotter ging om de 'skip' dingen te kiezen.

Stone, daar heb ik niks tegen, maar die staan tegenover Jalen Ngonda, en dat winnen die niet.

Greta blijft gewoon een slechte copy paste van Rival Sons en is het enige dat ik zou hatewatchen.. Glints al te vaak op onze podia zien passeren, Yungblud staat tegenover dEUS, Khruangbin tegenover Loopdaddy en Roisin en zondag is het, op Idles na, een stuk sfeervoller in de tenten dan op main.

Het is wat het is.
 

planettelex

Playlistbediener
12 jun 2018
19
9
Ik ga al 20 jaar vrijwel onafgebroken naar Rock Werchter, afgelopen jaar toevallig niet. Nu lijkt het alsof er opeens heel veel is veranderd, vooral in het betaalsysteem. Dit roept allerlei vragen bij mij op en de website is zeer onduidelijk op dit punt. Als ik het goed begrijp moet je 15 rPet bekers inleveren voor 1 coin statiegeld. Maar 1 inwisselbarere beker kost 0.3 coin statiegeld. Ik zie vast iets over het hoofd, maar leerlingen in groep 3 van de basisschool kunnen uitrekenen dat hier iets niet klopt...
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Ja he...komt gewoon omdat de rest van de line up me wel ligt en het een stuk vlotter ging om de 'skip' dingen te kiezen.

Stone, daar heb ik niks tegen, maar die staan tegenover Jalen Ngonda, en dat winnen die niet.

Greta blijft gewoon een slechte copy paste van Rival Sons en is het enige dat ik zou hatewatchen.. Glints al te vaak op onze podia zien passeren, Yungblud staat tegenover dEUS, Khruangbin tegenover Loopdaddy en Roisin en zondag is het, op Idles na, een stuk sfeervoller in de tenten dan op main.

Het is wat het is.
Stone valt live tegen (vind ik). Greta is lachwekkend, Yungblud herhaalt zichzelf teveel (te voorspelbaar). Maar uiteindelijk toch nog genoeg leuks te zien toch? Ben eerder benieuwd naar je mogelijke hoogtepunten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.109
Poeh, zonde van je energie al die negativiteit (overkomt mij ook regelmatig hoor 😄). Ben oprecht benieuwd naar je intentie van dit bericht. Focus je vooral op waar je wel enthousiast van wordt.
Ik denk dat de insteek net heel positief is niet? Hij kan maar weinig dingen noemen die niet de moeite zijn.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.247
1.791
Dat kan zeker het geval zijn. Ik lees liever tips over bands die men graag wil zien.

Omdat jij het bent.

Jalen Ngonda (optreden in l'aeronef was magistraal goed)

MEUTE ( gaat feestje worden)
Clockworks ( Nog sympathiek onwennig live, maar een sterke debuutplaat)

Gary Clark jr ( Zelfs al speelt hij vooral van zijn meest recente plaat)

J Bernardt (Sterk nieuw album, gaat sfeer geven in de Barn)

Janelle Monáe

Marc Rebillet ( Meer dan een tiktok hype, gaat fun worden)

ISE ( Het groeipotentieel kan ontluiken op die Slope)

Froukje ( Ik wil dansen...en gaat gewoon beter werken in de Barn dan op main vorig jaar)

Loyle Carner en Kiwanuka voor een magisch één-tweetje
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.254
5.610
Noteer RY X (sowieso al een favoriet van hen) ook al maar voor 2025. Met die direct uitverkochte ab show.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Ik ga al 20 jaar vrijwel onafgebroken naar Rock Werchter, afgelopen jaar toevallig niet. Nu lijkt het alsof er opeens heel veel is veranderd, vooral in het betaalsysteem. Dit roept allerlei vragen bij mij op en de website is zeer onduidelijk op dit punt. Als ik het goed begrijp moet je 15 rPet bekers inleveren voor 1 coin statiegeld. Maar 1 inwisselbarere beker kost 0.3 coin statiegeld. Ik zie vast iets over het hoofd, maar leerlingen in groep 3 van de basisschool kunnen uitrekenen dat hier iets niet klopt...
Wat is je vraag precies?
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
169
179
Wat is je vraag precies?
Ik heb er ook moeite mee.. het leest als:
- Voor een zelf gehaalde en leeggedronken beker krijg je 0,3 coin terug.
- Voor 15 opgemaakte bekers krijg je 1 coin terug..

Maar dit zal vast niet kloppen..
 

planettelex

Playlistbediener
12 jun 2018
19
9
Het lijkt inderdaad alsof je 0,3 coin statiegeld betaalt bij de bar, maar pas 1 coin terugkrijgt bij inleveren van 15 bekers.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Het lijkt inderdaad alsof je 0,3 coin statiegeld betaalt bij de bar, maar pas 1 coin terugkrijgt bij inleveren van 15 bekers.
Het verschil zit in rpet. Het ene gaat over plastieken bekers en flesjes, waarvan als je er 15 terug brengt je 1 coin krijgt, zoals het oude recyclage systeem. Het andere gaat over waarborg op een herbruikbare beker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en planettelex

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
269
102
De eerste show van Dua Lipa (5 juni in Berlijn) in het kader van haar Summertour is al te bekijken op youtube
Veel nieuwe versies van oude songs (Be the one), enkele nummers van Future Nostalgia, nieuwe choreografieen met een 12tal dansers, mooie visuals
Lijkt me wel een show die je best op een goede honderd meter ziet niet vanachter op de wei.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
95
57
Hebben mensen nog tips voor rugklachten op festivals, ik had vorig jaar de donderdag en vrijdagavond erg veel last van rugklachten. Zaterdag en zondag leek mijn rug aardig gewend te zijn aan het festivalleven en het omhoog kijken naar podia. Ik had een aantal tips gelezen om het te laten verdwijnen wanneer je er last van begint te krijgen maar ben ook benieuwd of er tips zijn om het te voorkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken