Rock Werchter 2024

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
31
Dit is een vraag uit interesse. Ik zit nu de ticketprijzen van Lowlands te kijken, en zie dat die 16 euro duurder zijn dan de tickets van Rock Werchter. maar met Rock Werchter heb je een extra dag en grotere namen (lijkt het zo). Hoe kan het dat de prijzen van RW lager liggen, doordat het een groter aantal tickets verkoopt?
 
Laatst bewerkt:

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
Dit is een vraag uit interesse. Ik zit nu de ticketprijzen van Lowlands te kijken, en zie dat die 18 euro duurder zijn dan de tickets van Rock Werchter. maar met Rock Werchter heb je een extra dag en grotere namen (lijkt het zo). Hoe kan het dat de prijzen van RW lager liggen, doordat het een groter aantal tickets verkoopt?
Vind dit ook wel opvallend elk jaar, zou meer moeite hebben met 325 euro voor 3 dagen uitgeven, dan zou de lineup me wel heel hard moeten aanspreken…
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Dit is een vraag uit interesse. Ik zit nu de ticketprijzen van Lowlands te kijken, en zie dat die 18 euro duurder zijn dan de tickets van Rock Werchter. maar met Rock Werchter heb je een extra dag en grotere namen (lijkt het zo). Hoe kan het dat de prijzen van RW lager liggen, doordat het een groter aantal tickets verkoopt?
Werchter inclusief campingtiket tikt af op 348 euro, dus dat lijkt mij de meest faire vergelijking. Nu goed, je hebt nog steeds een dag meer voor slechts 23 euro extra. Maar op Werchter loopt ook bijna 90.000 man terwijl er op Lowlands "slechts" zo'n 60.000 bezoekers zijn, én Werchter heeft dagtickets wat ook meer opbrengt.
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
31
Werchter inclusief campingtiket tikt af op 348 euro, dus dat lijkt mij de meest faire vergelijking. Nu goed, je hebt nog steeds een dag meer voor slechts 23 euro extra. Maar op Werchter loopt ook bijna 90.000 man terwijl er op Lowlands "slechts" zo'n 60.000 bezoekers zijn, én Werchter heeft dagtickets wat ook meer opbrengt.
Aja dus hun halen het er al uit doordat ze gewoon meer ruimte hebben? Dat is ook wel logisch inderdaad. Die tickets van Lowlands, zijn die dan al inclusief campingtickets?
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Waarschijnlijk zal het overgrote deel van LL ook naar PkP gaan, maar mocht er nog een naam uit onderstaand rijtje op Werchter staan zou ik het mooi vinden:
IDLES, Nas, Skrillex, Soulwax, Spiritbox, Sugababes, Ramkot
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Zijn ook out, wel verwacht:
Brutalismus 3000, Romy en Overmono. Die gewoon samen zijn geboekt door Pkp en Lowlands lijkt me.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Werchter inclusief campingtiket tikt af op 348 euro, dus dat lijkt mij de meest faire vergelijking. Nu goed, je hebt nog steeds een dag meer voor slechts 23 euro extra. Maar op Werchter loopt ook bijna 90.000 man terwijl er op Lowlands "slechts" zo'n 60.000 bezoekers zijn, én Werchter heeft dagtickets wat ook meer opbrengt.
Ben nooit op Lowlands geweest, maar karakter is ook anders van opzet. Lowlands ademt veel meer een 24uursfestival te zijn, waar Werchter echt dagprogrammering heeft en weinig randprogramma (behalve Casa Bacardi) dan.. Verklaart in ieder geval ook de hoogte van Lowlands, naast kwestie van vraag en aanbod; Lowlands verkoopt jaarlijks blind uit..
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
966
Ok. Nu voelt het plots bijna als een verplichting om te gaan.

Ik ga gewoon naar daar, zet mij in Les Brasseurs en wacht geduldig mijn kans af.
Zit je al in Les Brasseurs, @Joe ?

Momenteel 19 tickets op Ticketswap voor Soulwax vanavond, dus je hoeft niet eens zo geduldig te zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Zit je al in Les Brasseurs, @Joe ?

Momenteel 19 tickets op Ticketswap voor Soulwax vanavond, dus je hoeft niet eens zo geduldig te zijn.
Helaas, de plicht roept. Had gehoopt een dag verlof te kunnen regelen maar dat is niet gelukt.

Eens kijken of ze nog ergens in de buurt komen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Goh ja, zoals hier eerder al gezegd, Gossip is live niet echt je dat. Zit buiten Beth haar stem ook heel weinig power achter vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • rednas
  • kdc