Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Waarom zou RW haar moeten neerzetten zodat mensen haar kunnen leren kennen?
Omdat jouw muzieksmaak superieur is en iedereen er naar moet luisteren?
Rock Werchter zet namen neer die verkopen op hun festival en namen om te ontdekken staan overdag en/of op de kleinere podia. Als Kali Uchis volgens RW niet genoeg verkoopt voor die spot op hun festival en ze geen lagere spot wil aannemen, dan staat ze er niet.
Mijn muzieksmaak is misschien ook die van vele anderen. Ik denk vooral dat je een artiest als Kali Uchis onderschat qua populariteit. Net zoals een Rosalia of Fred Again is dit een type artiest die OOK een plek heeft op RW. En dat superieur voelen mag je gerust achterwege houden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Mijn muzieksmaak is misschien ook die van vele anderen. Ik denk vooral dat je een artiest als Kali Uchis onderschat qua populariteit. Net zoals een Rosalia of Fred Again is dit een type artiest die OOK een plek heeft op RW. En dat superieur voelen mag je gerust achterwege houden.
Nu doe je alsof ik vind dat zo´n artiesten geen plaats hebben op RW, maar ik ben de eerste die zegt dat Dua Lipa een goede boeking is, net als Rosalia, of Fred ook waren. Ik zeg nergens dat ze geen plaats heeft op RW of slecht verkoopt in zalen. Ik zeg dat Werchter kijkt naar hoe een artiest verkoopt op hun festival en naar de spot die er tegenover staat (zaal tegenover RW is ook verschillend, kijk maar naar de zaterdag met Kendrick en 21P, die niet goed verkocht, ondanks dat het twee grote namen waren).

Als je dan zegt dat ze die toch gwn moeten boeken op de onrealistische spot, zodat iedereen ze kan ontdekken, wekt dat de indruk dat je uw eigen smaak beter vindt dan die van anderen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Je kan hier veel zeveren over het al dan niet plaatsen Kali Uchis. Maar je weet niet wat mevrouw eist natuurlijk. Of wat er allemaal rond haar beweegt.
Alsof iedereen springt als Werchter dat wil.
Ze zijn niet allemaal zoals Rosalia of Janelle Monae natuurlijk.

Ze hadden trouwens haar al, voor haar bekendheid op dat moment, een deftige spot gegeven in 2018.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Idles tel ik zeker nog bij DE kandidaten om de Main te bezetten , net als Frank Carter trouwens.
Frank Carter moet zijn AB nog wat voller krijgen. Zal wel daarmee te maken hebben. Maar ik zie dus perfect Slope afsluiten. Net zoals vorig jaar de Backyard op Pkp. Toch hetzelfde podium.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Frank Carter moet zijn AB nog wat voller krijgen. Zal wel daarmee te maken hebben. Maar ik zie dus perfect Slope afsluiten. Net zoals vorig jaar de Backyard op Pkp. Toch hetzelfde podium.
dat was nog de oude backyard tent toch? 2022
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
IDLES mag van mij nog wel een jaartje wegblijven. Ik vond ze veruit het beste van heel de mainstage 2022 maar het halve affiche bestaat voor mijn gevoel al uit 2022 namen onderhand.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
146
131
IDLES mag van mij nog wel een jaartje wegblijven. Ik vond ze veruit het beste van heel de mainstage 2022 maar het halve affiche bestaat voor mijn gevoel al uit 2022 namen onderhand.
Laat maar komen wat mij betreft. Genoeg nieuws en wat goed is mag van mij op regelmatige basis blijven komen. K zou niet weten waarom niet. IDLES is topmuziek van topmuzikanten. Die horen thuis op Rock Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Laat maar komen wat mij betreft. Genoeg nieuws en wat goed is mag van mij op regelmatige basis blijven komen. K zou niet weten waarom niet. IDLES is topmuziek van topmuzikanten. Die horen thuis op Rock Werchter.
Gaat toch niet over het feit dat het al dan niet topmuzikanten zijn? Raoul zei zelfs het tegengestelde.

Vind het ook een toffe band maar het probleem is dat vet wowgevoel wat weg is omdat ze sinds 2018 letterlijk elk festivaljaar tourden. Voelt alsof die mannen nooit pauze nemen.

Maar hoe dan ook vind ik die nieuwe singles eindelijk nog eens interessant na 2 matige albums en is het in principe wel leuk dat ze hun sound wat willen uitbreiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Frank Carter moet zijn AB nog wat voller krijgen. Zal wel daarmee te maken hebben. Maar ik zie dus perfect Slope afsluiten. Net zoals vorig jaar de Backyard op Pkp. Toch hetzelfde podium.
Frank Carter gaat MainStage worden, denk ik?
 
  • On fire
Waarderingen: jova

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
18
7
IDLES brengen hun 5de plaat uit en hebben 2 keer op Werchter gespeeld.
Dan kan je moeilijk van overkill spreken wat Werchter betreft.
Horen ook gewoon op 1 van de 2 majors met een nieuwe worp.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
146
131
Gaat toch niet over het feit dat het al dan niet topmuzikanten zijn? Raoul zei zelfs het tegengestelde.

Vind het ook een toffe band maar het probleem is dat vet wowgevoel wat weg is omdat ze sinds 2018 letterlijk elk festivaljaar tourden. Voelt alsof die mannen nooit pauze nemen.

Maar hoe dan ook vind ik die nieuwe singles eindelijk nog eens interessant na 2 matige albums en is het in principe wel leuk dat ze hun sound wat willen uitbreiden.
Dat was toch ook mijn punt an sich niet? Mijn punt was dat ze daarom voor mij zeer welkom zijn, ook dit jaar. Dat is alles.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Een vroege main band kan een late slope act zijn en visa versa. The Last International in 2018 (of 19?) nog Main opener en vorig jaar (of 2 jaar geleden :ROFLMAO:) slope headliner.
Ja maar Frank Carter schat ik dan toch wat groter in en zie ik toch op de main landen.
We gaan het zien. Tijdens Måneskin of Dua Lipa op de slope of klub C / barn en ik weet waar ik ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: jova en Nelios

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
889
Loverman wordt hier niet zoveel vermeld, maar is een zeer mooie toevoeging hoor. Al een paar keer live gezien de afgelopen maanden en die kerel heeft met zijn stem én podiumpresence grote troeven om die Barn helemaal naar zijn hand te zetten..
Hoe zijn zijn concerten eigenlijk qua begeleiding?
Solo of met band?
Strijkers en blazers?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Alle, ISE krijgt haar AB show. Die gaan ze stilaan preparen, na een maand met veel zendtijd, voor die RW show.
Mayorga part 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

Gebruikers die dit onderwerp bekijken