Rock Werchter 2024

bazac450

Playlistbediener
18 okt 2023
17
15
kings of leon seem probable for Mad Cool/Nos Alive given they both still have some high-ish spots to fill
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Nu een groot deel van het programma toch maar eens de balans opmaken. Belooft de minste editie voor mij te worden sinds ik ga, en op basis van posters ooit. Serieus een beetje teleurstellend al zal het toch een leuk vader zoon weekend worden met genoeg moois.

Donderdag
Must sees: Lenny Kravitz, Janes Addiction, PJ Harvey, Slow Dive
Graag zien: Parkway Drive, The Gaslight Anthem

Vrijdag
Must sees: The Beaches, dEUS, Archive
Graag zien: Snow Patrol, Bad Omens, Sum 41

Zaterdag
Must sees: The Last Dinner Party
Graag zien: Khruangbin, Róisín Murphy

Zondag
Must sees: Foo Fighters, High Vis, Loyle Carner, Michael Kiwanuka
Graag zien: Sampha, Royal Blood
Haha, ik zou zo goed als hetzelfde parcours als u afleggen. Heb nog even getwijfeld om toch maar weer voor de combi te gaan (bijna uit gewoonte) maar affiche boeit me vééél te weinig. Gelukkig mooi alternatief in Gierle met Sjock! Pak goedkoper, pak rustiger, veel bekend volk en vrienden Uiteraard weinig gekende namen maar er blijken toch altijd onbekende pareltjes op de affiche te staan...
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Stoogie

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Hallo iedereen, vanaf vandaag ben ik eindelijk ingelogd op het forum :)

Ik vroeg mij af in welke mate het mogelijk was dat Metallica eventueel headliner kan zijn van TW Classic. Zij hebben namelijk nog een gaatje na Hellfest in Frankrijk.
Was het opzet.
Uiteindelijk heeft Metallica zelf gekozen om voor Hellfest te kiezen ipv Werchterse wei
 
  • Wow
Waarderingen: zero

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Is STONE nou een grote naam? Ik vind voor de streams dat ze krijgen op Spotify wel een erg kleine naam voor op main, maar misschien dat ik niet helemaal begrijp hoe de namen bepaald worden voor main!
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
Was het opzet.
Uiteindelijk heeft Metallica zelf gekozen om voor Hellfest te kiezen ipv Werchterse wei
Dit is vroeger al in het forum beantwoord. Metallica heeft al zijn tourdata meegedeeld inclusief toevoeging Hellfest. Dus er komt niets meer bij. Er is meer kans op een PEARL JAM op TW Classic dan Metallica (nul procent).
Hellfest is een sterk groeiend metal feest dat vorig jaar 60.000 bezoekers per dag telde. Wellicht hebben ze voor hun imago een extra inspanning gedaan voor Metallica alhoewel die in 2022 ook al bij hen speelden.
Een enquete heeft ook een verrassend profiel van de bezoekers Hellfest vastgelegd:
- de gemiddelde leeftijd is 39 en een half jaar oud.
- meer dan de helft van de bezoekers zijn hogere kaderleden
- dertig procent van de bezoekers zijn vrouwen terwijl dit in het begin (2006) eerder rond tien procent schommelde.
- er zijn meer gepensioneerden die Hellfest bezoeken dan studenten
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
IDLES gewoon de Lotto uitverkocht. Nooit gedacht. Wie weet vullen die nog hoge plek in op RW.
Zal wel gewoon Pkp worden, en dan hoge plek RW25.
PkP24 en RW25 zou ideaal zijn!

Ook straf: The Smile heeft los Vorst Nationaal uitverkocht zie ik, niet slecht voor een hoekig hobbyprojectje. Al denk ik dat 2024 hun laatste tourjaar (ooit?) zal zijn.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
693
480
PkP24 en RW25 zou ideaal zijn!

Ook straf: The Smile heeft los Vorst Nationaal uitverkocht zie ik, niet slecht voor een hoekig hobbyprojectje. Al denk ik dat 2024 hun laatste tourjaar (ooit?) zal zijn.
The Smile vind ik haast nog straffer dan IDLES die de Lotto vol krijgt. Jammer wel dat Werchter geen optie lijkt gezien hun tourdata in de zomer.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
257
118
ze zeggen ook dit
🎪 Last week we announced 20 new names for #RW24, and more is coming very soon! Check out rockwerchter.be for more info and tickets.
deze week is very soon, toch? ;)
 
  • Confetti
Waarderingen: Tinus101

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
ze zeggen ook dit
🎪 Last week we announced 20 new names for #RW24, and more is coming very soon! Check out rockwerchter.be for more info and tickets.
deze week is very soon, toch? ;)
in het geval van live is live festival staat more artists soon al een paar maanden op hun website en nog altijd nada-niets voor de tweede festivaldag. Dus very soon wilt in festivaljargon niet veel betekenen. Maar een insider (Jimmy) bevestigde dat wellicht deze week nog andere namen voor Werchter volgen.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Is STONE nou een grote naam? Ik vind voor de streams dat ze krijgen op Spotify wel een erg kleine naam voor op main, maar misschien dat ik niet helemaal begrijp hoe de namen bepaald worden voor main!
Komt vooral omdat het een opkomende Belgische band is denk ik, bands uit het eigen land komen toch sneller hoger op de affiche terecht, dan zegt het aantal wereldwijde streams op spotify niet zoveel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
257
118
had dit trouwens ook gezien

Ticket update! Na de ééndagstickets voor zondag 7 juli zijn nu ook die voor zaterdag 6 juli - met onder meer Dua Lipa, Avril Lavigne, Khruangbin, The Blaze en Nothing But Thieves - helemaal uitverkocht!

Staat op hun website, vond het opvallend dat ze Kruangbin pas na Avril Lavigne zetten. Zou er een kans zijn dat ze nog schuiven in het programma omdat er zo veel commentaar online komt? Waarschijnlijk kijken ze daar niet naar, of gaan ze in ieder geval niks veranderen omdat er een paar zagende mensen zijn online, maar vond het gewoon gek om die volgorde te zetten op hun website.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Komt vooral omdat het een opkomende Belgische band is denk ik, bands uit het eigen land komen toch sneller hoger op de affiche terecht, dan zegt het aantal wereldwijde streams op spotify niet zoveel.
Laatste keer dat ik keek kwamen ze toch echt uit Engeland
 
  • Leuk
Waarderingen: MatthijsH

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
Komt vooral omdat het een opkomende Belgische band is denk ik, bands uit het eigen land komen toch sneller hoger op de affiche terecht, dan zegt het aantal wereldwijde streams op spotify niet zoveel.
STONE is een Britse energieke rockband die al veel in Belgie optrad (rock werchter juli 23, Lokerse Feesten aug 23 en Botanique eind 23, binnenkort een volledig uitverkochte ORANGERIEzaal in de Botanique begin maart) . Is echt mainstage materiaal met een boeiende energieke frontman en geweldige sound. Over vijf jaar is STONE wellicht een vaste co-headliner als ze zo blijven evolueren terwijl Maneskin na hun split eind dit jaar een eendagsvlieg bleek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken