Eind juni 2022 werd Bruce Springsteen aangekondigd voor TW 2023 terwijl een andere grote vis The Rolling Stones pas in maart 2014 werd aangekondigd voor TW Classic 2014. Beiden waren volledig uitverkocht op een goed uur. Andere edities van TW Classic zonder Springsteen of the Rolling Stones bleven meestal steken op 30.000 tot 40.000 bezoekers.TW Classic en Werchter Boutique, gaan die eigenlijk door dit jaar? Het duurt precies nooit zo lang vooraleer er actie wordt ondernomen door die 2 evenementen
Mijn inschatting is dat bij een late aankondiging dit jaar in februari of maart enkel PEARL JAM met een nieuw album of the Rolling Stones de wei volledig kunnen uitverkopen. De Rolling Stones doen hun Amerikaanse tournee van eind april tem 17 juli 2024. De Europese tour kan dus ten vroegste einde juli beginnen (nog niet bevestigd op hun website). Hun vorige europese tour met stop op 11 juli in het Koning Boudewijnstadion werd in maart 2022 aangekondigd.
Gezien dit het laatste album en de laatste tour van de 80jarige Mick Jagger kan zijn zou het me niet verbazen dat de toegangsprijzen hiervoor enorm hoog zullen zijn. In 2022 gingen de aangekondigde prijzen voor het Koning Boudewijnstadion (65.000 plaatsen) voor de Rolling STONES van 149 EURO tot bijna 500 Euro en nu zijn nog hogere prijzen aanvaardbaar. PEARL JAM daarentegen met zijn standpunt tegen te hoge ticketprijzen zie ik dan beter in een TW Classic verhaal passen gezien ze hun twee bevestigde europese data wel zullen uitbreiden met andere Europese stops.
Zonder belangrijke headliner geloof ik dat Werchter in februari zowel TW Classic als Werchter Boutique annuleert. De laatste drie aankondigingen van Werchter-Boutique gebeurden altijd van oktober tem december van het jaar voordien.