Rock Werchter 2024

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
TW Classic en Werchter Boutique, gaan die eigenlijk door dit jaar? Het duurt precies nooit zo lang vooraleer er actie wordt ondernomen door die 2 evenementen
Eind juni 2022 werd Bruce Springsteen aangekondigd voor TW 2023 terwijl een andere grote vis The Rolling Stones pas in maart 2014 werd aangekondigd voor TW Classic 2014. Beiden waren volledig uitverkocht op een goed uur. Andere edities van TW Classic zonder Springsteen of the Rolling Stones bleven meestal steken op 30.000 tot 40.000 bezoekers.
Mijn inschatting is dat bij een late aankondiging dit jaar in februari of maart enkel PEARL JAM met een nieuw album of the Rolling Stones de wei volledig kunnen uitverkopen. De Rolling Stones doen hun Amerikaanse tournee van eind april tem 17 juli 2024. De Europese tour kan dus ten vroegste einde juli beginnen (nog niet bevestigd op hun website). Hun vorige europese tour met stop op 11 juli in het Koning Boudewijnstadion werd in maart 2022 aangekondigd.
Gezien dit het laatste album en de laatste tour van de 80jarige Mick Jagger kan zijn zou het me niet verbazen dat de toegangsprijzen hiervoor enorm hoog zullen zijn. In 2022 gingen de aangekondigde prijzen voor het Koning Boudewijnstadion (65.000 plaatsen) voor de Rolling STONES van 149 EURO tot bijna 500 Euro en nu zijn nog hogere prijzen aanvaardbaar. PEARL JAM daarentegen met zijn standpunt tegen te hoge ticketprijzen zie ik dan beter in een TW Classic verhaal passen gezien ze hun twee bevestigde europese data wel zullen uitbreiden met andere Europese stops.
Zonder belangrijke headliner geloof ik dat Werchter in februari zowel TW Classic als Werchter Boutique annuleert. De laatste drie aankondigingen van Werchter-Boutique gebeurden altijd van oktober tem december van het jaar voordien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
De editie met Editors en co werd ook laat bekend gemaakt zeker?

Tijd genoeg om iets te vinden en aan te kondigen lijkt me.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
De editie met Editors en co werd ook laat bekend gemaakt zeker?

Tijd genoeg om iets te vinden en aan te kondigen lijkt me.
je hebt gelijk de Editors hebben op 7 februari 2018 aangekondigd dat ze TW Classic zullen headlinen op 14 juli 2018. Echter wel met 2 andere headliners The National en Kraftwerk 3D en een belangrijke subtopper Deus.
Met twee of drie toppers in de aankondiging is TW Classic ook haalbaar. Wie weet hebben the Editors een aankondiging te doen op hun concert van 8 maart in het Sportpaleis? Er is nog plaats voor TW Classic in hun tourschema.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Een editie als die van 2018 zie ik niet gebeuren. Zo enkele kleppers op 1 affiche. Het is zo al krabben qua grote namen.
Voor TWC is het Paul McCartney of niets lijkt me.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Ik heb al vaak die Placebo discussie aangegaan. Maar dat doe ik niet meer. Maar Placebo in hun hoogdagen: rond de eeuwwisseling was waanzinnig sterk. Gedreven en met veel goesting.
Nu heb je vooral de indruk dat het op routine is, en om hun levenstandaard wat te behouden.

Maar goed, heb al gemerkt dat velen hiermee wel content zijn, en dat mag. Voor mij is het dan weer wat op.
Klopt 99 en 2001 waren echt sterk. Niet toevallig ook met de 2 sterkste albums
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
692
479
Ik heb al vaak die Placebo discussie aangegaan. Maar dat doe ik niet meer. Maar Placebo in hun hoogdagen: rond de eeuwwisseling was waanzinnig sterk. Gedreven en met veel goesting.
Nu heb je vooral de indruk dat het op routine is, en om hun levenstandaard wat te behouden.

Maar goed, heb al gemerkt dat velen hiermee wel content zijn, en dat mag. Voor mij is het dan weer wat op.

Heb ze 2009 voor het eerst gezien op mijn eerste Werchter en dat is mij toch altijd bijgebleven als een geweldige show. Maar Battle for the Sun is wellicht ook mijn favoriete Placebo-plaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Eind juni 2022 werd Bruce Springsteen aangekondigd voor TW 2023 terwijl een andere grote vis The Rolling Stones pas in maart 2014 werd aangekondigd voor TW Classic 2014. Beiden waren volledig uitverkocht op een goed uur. Andere edities van TW Classic zonder Springsteen of the Rolling Stones bleven meestal steken op 30.000 tot 40.000 bezoekers.
Mijn inschatting is dat bij een late aankondiging dit jaar in februari of maart enkel PEARL JAM met een nieuw album of the Rolling Stones de wei volledig kunnen uitverkopen. De Rolling Stones doen hun Amerikaanse tournee van eind april tem 17 juli 2024. De Europese tour kan dus ten vroegste einde juli beginnen (nog niet bevestigd op hun website). Hun vorige europese tour met stop op 11 juli in het Koning Boudewijnstadion werd in maart 2022 aangekondigd.
Gezien dit het laatste album en de laatste tour van de 80jarige Mick Jagger kan zijn zou het me niet verbazen dat de toegangsprijzen hiervoor enorm hoog zullen zijn. In 2022 gingen de aangekondigde prijzen voor het Koning Boudewijnstadion (65.000 plaatsen) voor de Rolling STONES van 149 EURO tot bijna 500 Euro en nu zijn nog hogere prijzen aanvaardbaar. PEARL JAM daarentegen met zijn standpunt tegen te hoge ticketprijzen zie ik dan beter in een TW Classic verhaal passen gezien ze hun twee bevestigde europese data wel zullen uitbreiden met andere Europese stops.
Zonder belangrijke headliner geloof ik dat Werchter in februari zowel TW Classic als Werchter Boutique annuleert. De laatste drie aankondigingen van Werchter-Boutique gebeurden altijd van oktober tem december van het jaar voordien.
Vergeet niet dat AC/DC met al hun tourrumors ook wel eens kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knightofmuser en rw83

Kawouter

Nieuw lid
21 jan 2024
3
3
Hallo iedereen, vanaf vandaag ben ik eindelijk ingelogd op het forum :)

Ik vroeg mij af in welke mate het mogelijk was dat Metallica eventueel headliner kan zijn van TW Classic. Zij hebben namelijk nog een gaatje na Hellfest in Frankrijk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Hallo iedereen, vanaf vandaag ben ik eindelijk ingelogd op het forum :)

Ik vroeg mij af in welke mate het mogelijk was dat Metallica eventueel headliner kan zijn van TW Classic. Zij hebben namelijk nog een gaatje na Hellfest in Frankrijk.
Jaartje geduld lijkt me zo
 

liamlep

Nieuw lid
18 jan 2024
3
2
The Offspring sont au Hellfest le 30 juin (la même journée que Foi Fighter et Royal Blood), pour quoi pas également également leur présence le dimanche 7 ?

Et pour Fall Out Boy, ils sont au Download festival au Royaume uni en juin et puis il y a un trou dans leur tournée, pourquoi pas les imaginer au RW24?
 
Laatst bewerkt:

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Jaartje geduld lijkt me zo
Denk dat de tijd van Werchterfestivals voor Metallica definitief voorbij is. In hun huidig toerschema zijn er steeds minstens twee dagen tussen hun optredens zelfs bij een 2de concert op dezelfde locatie. Met Bruce Springsteen op 2 juli is het tevens praktisch mi onmogelijk dat Metallica op een of drie juli zal optreden op werchter zodat er een dag tijd is om het terrein op te kuisen. Zondag 30 juni is te kort na Hellfest.
Metallica kan meer halen uit losse optredens dan uit een festivalshow. Hun kaarten voor Oostenrijk verkopen ze voor de normale categorieen van 150 Euro tot 230 Euro in 2024. Het is niets voor niets dat Rammstein de laatste drie jaar (2022 Oostende, 2023 Brussel en 2024 Oostendez) enkel maar losse grote stadion optredens in Belgie geven ipv onderdeel te zijn van Werchter. Een bijkomend voordeel van die losse shows voor de betrokken artiesten is ook dat ze meerdere dagen op één locatie kunnen spelen wat niet het geval is bij een festival.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Denk dat de tijd van Werchterfestivals voor Metallica definitief voorbij is. In hun huidig toerschema zijn er steeds minstens twee dagen tussen hun optredens zelfs bij een 2de concert op dezelfde locatie. Met Bruce Springsteen op 2 juli is het tevens praktisch mi onmogelijk dat Metallica op een of drie juli zal optreden op werchter zodat er een dag tijd is om het terrein op te kuisen. Zondag 30 juni is te kort na Hellfest.
Metallica kan meer halen uit losse optredens dan uit een festivalshow. Hun kaarten voor Oostenrijk verkopen ze voor de normale categorieen van 150 Euro tot 230 Euro in 2024. Het is niets voor niets dat Rammstein de laatste drie jaar (2022 Oostende, 2023 Brussel en 2024 Oostendez) enkel maar losse grote stadion optredens in Belgie geven ipv onderdeel te zijn van Werchter. Een bijkomend voordeel van die losse shows voor de betrokken artiesten is ook dat ze meerdere dagen op één locatie kunnen spelen wat niet het geval is bij een festival.
Denk eerder dat meespeelt dat Metallica in 2022 nog op Werchter stond en ze nu voornamelijk 2x met een andere setlist op dezelfde locatie staan. Wel vaker voorgekomen, dat ze bij een tour Werchter overslaan. Ik zie ze over enkele jaren wel weer op Werchter staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jova en mattman

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Hallo iedereen, vanaf vandaag ben ik eindelijk ingelogd op het forum :)

Ik vroeg mij af in welke mate het mogelijk was dat Metallica eventueel headliner kan zijn van TW Classic. Zij hebben namelijk nog een gaatje na Hellfest in Frankrijk.
Misschien moet Metallica in hun huidige opzet gewoon TW Classic en 2 dagen later Boutique doen. :love::devilish::devilish:
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Denk dat de tijd van Werchterfestivals voor Metallica definitief voorbij is. In hun huidig toerschema zijn er steeds minstens twee dagen tussen hun optredens zelfs bij een 2de concert op dezelfde locatie. Met Bruce Springsteen op 2 juli is het tevens praktisch mi onmogelijk dat Metallica op een of drie juli zal optreden op werchter zodat er een dag tijd is om het terrein op te kuisen. Zondag 30 juni is te kort na Hellfest.
Metallica kan meer halen uit losse optredens dan uit een festivalshow. Hun kaarten voor Oostenrijk verkopen ze voor de normale categorieen van 150 Euro tot 230 Euro in 2024. Het is niets voor niets dat Rammstein de laatste drie jaar (2022 Oostende, 2023 Brussel en 2024 Oostendez) enkel maar losse grote stadion optredens in Belgie geven ipv onderdeel te zijn van Werchter. Een bijkomend voordeel van die losse shows voor de betrokken artiesten is ook dat ze meerdere dagen op één locatie kunnen spelen wat niet het geval is bij een festival.

Werchterfestivals voor Metallica definitief voorbij? Nee hoor.
Metallica heeft een band met Werchter. Dat ze er dit jaar niet staan heeft niets te maken met losse shows. Wel met productie en dat ze er volgend jaar mss zullen staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Denk dat de tijd van Werchterfestivals voor Metallica definitief voorbij is. In hun huidig toerschema zijn er steeds minstens twee dagen tussen hun optredens zelfs bij een 2de concert op dezelfde locatie. Met Bruce Springsteen op 2 juli is het tevens praktisch mi onmogelijk dat Metallica op een of drie juli zal optreden op werchter zodat er een dag tijd is om het terrein op te kuisen. Zondag 30 juni is te kort na Hellfest.
Metallica kan meer halen uit losse optredens dan uit een festivalshow. Hun kaarten voor Oostenrijk verkopen ze voor de normale categorieen van 150 Euro tot 230 Euro in 2024. Het is niets voor niets dat Rammstein de laatste drie jaar (2022 Oostende, 2023 Brussel en 2024 Oostendez) enkel maar losse grote stadion optredens in Belgie geven ipv onderdeel te zijn van Werchter. Een bijkomend voordeel van die losse shows voor de betrokken artiesten is ook dat ze meerdere dagen op één locatie kunnen spelen wat niet het geval is bij een festival.
Neen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken