Rock Werchter 2024

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Dus Arcade Fire is terug approved?
Op het forum niet, maar voor het brede publiek? Wat was de reactie in Spanje/Portugal telkens ze aangekondigd werden? Voornamelijk gezaag dat het een herhaling is, weinig over de beschuldigingen.
Als die er staan wordt het gewoon geslikt denk ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Wat voor systeem hebben ze op graspop?
Een chip in de polsbandjes, waar je saldo aan muntjes op wordt gezet. Vervolgens betaal je daarmee en kan je in je telefoon zien hoe veel muntjes er nog opstaan.

Voor het festival kan je al je account aanmaken en muntjes hierop kopen, dit account account kan je koppelen aan je combi ticket en dus je polsbandje.

Ook kan je het saldo aan het eind van het festival laten terugstorten op je bankrekening, tegen de fee van een half muntje.

Grotendeels hetzelfde als werchter in 2023 denk ik? Weet niet precies wat voor systeem ze gebruikten daar. Weet wel dat ze daar ook al cashless waren gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en Paddy

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Een chip in de polsbandjes, waar je saldo aan muntjes op wordt gezet. Vervolgens betaal je daarmee en kan je in je telefoon zien hoe veel muntjes er nog opstaan.

Voor het festival kan je al je account aanmaken en muntjes hierop kopen, dit account account kan je koppelen aan je combi ticket en dus je polsbandje.

Ook kan je het saldo aan het eind van het festival laten terugstorten op je bankrekening, tegen de fee van een half muntje.

Grotendeels hetzelfde als werchter in 2023 denk ik? Weet niet precies wat voor systeem ze gebruikten daar. Weet wel dat ze daar ook al cashless waren gegaan.
Helemaal dit systeem. Voordien kon je inderdaad in veelvouden van 20 bonnetjes kopen aan 3.25 euro ipv 3.5 euro. Terugstorten is wel een fee van één coin (3.5 euro dus).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Helemaal dit systeem. Voordien kon je inderdaad in veelvouden van 20 bonnetjes kopen aan 3.25 euro ipv 3.5 euro. Terugstorten is wel een fee van één coin (3.5 euro dus).
Organisatie van graspop had ergens in een interview ofso gezegd dat ze de voorverkoop van muntjes dit keer niet via ticketmaster gaan doen, maar dat je het direct in dat account van dat systeem koopt. Ik neem aan dat @jimmywe hier op doelde dan met zijn eerdere opmerking
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Organisatie van graspop had ergens in een interview ofso gezegd dat ze de voorverkoop van muntjes dit keer niet via ticketmaster gaan doen, maar dat je het direct in dat account van dat systeem koopt. Ik neem aan dat @jimmywe hier op doelde dan met zijn eerdere opmerking
1705142563015.png
In dat geval :) je zal waarschijnlijk gelijk hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Kali Uchis heeft me weer een parel van een plaat afgeleverd. Als we het dan toch over een naam hebben die wat urgentie in de lineup kan blazen. En ze stond er al eens in 2018. Maar het zal wel weer niet.
Inderdaad weergaloze plaat van Kali Uchis. Alles is nog mogelijk voor RW. Ze gaat eerst bevallen van haar eerste, daarna in het voorjaar Amerikaanse tour en voor komende zomer is alleen bekend dat ze op Roskilde staat. Ongetwijfeld nog meer Europese optredens in de pijplijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Er worden de voorbije jaren wel meer ongelukkige en onlogische keuzes bij de programmatie van Rock Werchter weggezet als een 'samenloop van omstandigheden'.

Fair enough, de festivalwereld is een volatiele en onvoorspelbare, maar dat maakt het idee van een Khruangbin als miscast op een veel te hoge mainspot of Greta van Fleet weer als sub niet minder zuur. Voorlopig blijft het echter nog steeds bij een idee..er kunnen heus nog wat surprises uit de bus komen.

Puur gevoelsmatig moeten er echt nog grote acts na Greta, Sum 41, Khruangbin en Royal Blood komen. Moeilijk jaar of niet, je verwacht niet minder van één van de meest toonaangevende majors in het jaar waar ze voor het eerst de ticketprijs een stuk boven de 300 drijven.

Kom dus maar op met Justice, Kings of Leon, Placebo, Sam Smith, Fall out boy, Angéle of eender wat van die grootorde.
Die namen zijn nu toch echt niet groter dan een sum41 of frisser dan een nbt?
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Toen stonden ze al als headliner. Geen reden om ze lager te zetten toch?
Ze stonden voor Arctic monkeys.. moesten ze dit jaar terugkomen, dan gevoelsmatig toch echt verdiend om n dag af te sluiten.. voor zelfde slot, denk niet dat gaat gebeuren.

Al zou ik ze graag nogmaals zien
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
De Queens hoeven niet af te sluiten om de boel plat te spelen. Wat mij betreft waren die met hun set van dik 90 minuten vorig jaar al headliner, en speelden ze zelfs met daglicht bijna al de rest die op de main passeerde dat weekend naar huis.

Mogen dus perfect op herhaling komen voor de afsluiter van de dag, ze kunnen die plek perfect naar hun hand zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife en festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
De Queens hoeven niet af te sluiten om de boel plat te spelen. Wat mij betreft waren die met hun set van dik 90 minuten vorig jaar al headliner, en speelden ze zelfs met daglicht bijna al de rest die op de main passeerde dat weekend naar huis.

Mogen dus perfect op herhaling komen voor de afsluiter van de dag, ze kunnen die plek perfect naar hun hand zetten.
Denk dat ze die plek in Kiewit wel naar hun hand gaan zetten dit jaar.
 

bronco

Playlistbediener
8 dec 2023
11
7
De Queens hoeven niet af te sluiten om de boel plat te spelen. Wat mij betreft waren die met hun set van dik 90 minuten vorig jaar al headliner, en speelden ze zelfs met daglicht bijna al de rest die op de main passeerde dat weekend naar huis.

Mogen dus perfect op herhaling komen voor de afsluiter van de dag, ze kunnen die plek perfect naar hun hand zetten.
Het zou een geweldige toevoeging zijn, ik hoop het zo hard..
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken