Rock Werchter 2024

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.408
632
Dan toch wel Rock the Park in Londen op 10 juli.
Ofja, geen festivals waar de lineup niet volledig rond hen geboekt werd. In het verleden hebben ze meermaals incidenten gehad met niet-fans die even grappig wilden wezen. Tot aan gegooi met stenen toe. Dus spelen ze liever enkel shows voor de eigen fans. Maar ik zie hier dat het om thematische dagen gaat en er enkel dagtickets zijn, dus als headliner komt dat op hetzelfde neer als een losse show.

Overigens is dit London, Ontario. Dus Nickelback zit tijdens Werchter in Noord-Amerika ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en Joss

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Verbaast me niet dat die zaterdag goed verkoopt, dua lipa heeft 20 miljoen meer maandelijkse luisteraars op spotify dan de andere drie headliners gecombineerd (20M+20M+10M vs 70M), los nog van de andere acts die dag en met dance the night away heeft een top 20 nummer van het voorbije jaar in de ganse wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

mhm

Playlistbediener
30 nov 2023
24
15
Zouden we stilaan namen mogen verwachten? In de loop van volgende week? Of nog wat vroeg..?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.552
3.119
De stagiaire was gewoon weer terug van vakantie en schrok zich wezenloos bij het zien van de aantallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.580
4.516
Verbaast me niet dat die zaterdag goed verkoopt, dua lipa heeft 20 miljoen meer maandelijkse luisteraars op spotify dan de andere drie headliners gecombineerd (20M+20M+10M vs 70M), los nog van de andere acts die dag en met dance the night away heeft een top 20 nummer van het voorbije jaar in de ganse wereld.
Streams zeggen niets over kaartverkoop
Het is daarentegen niet verbazend dat die dag bijna uitverkocht is, omdat Dua Lipa gewoon heel veel tickets verkoopt en een KBS zou kunnen uitverkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Hoorde vanmiddag Greta van Fleet op de radio.
Muzikaal is er niets mis mee, maar die stem. Mijn god, ik kon het nummer niet afluisteren.
Hopelijk PJ Harvey of iets dergelijks gelijktijdig in de Barn of iets in KlubC.
 
  • Winning
Waarderingen: Mark's Kal

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Hoorde vanmiddag Greta van Fleet op de radio.
Muzikaal is er niets mis mee, maar die stem. Mijn god, ik kon het nummer niet afluisteren.
Hopelijk PJ Harvey of iets dergelijks gelijktijdig in de Barn of iets in KlubC.
Ik vind het echt niet slecht zoals hier zo vaak gezegd wordt. Ok als sub te licht maar zeker niks verkeerd mee in de vooravond
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik vind het echt niet slecht zoals hier zo vaak gezegd wordt. Ok als sub te licht maar zeker niks verkeerd mee in de vooravond

Ik kan me wel voorstellen dat je die zang niet trekt. Ik had dat bij het gejank van die Kensington-zanger, verschrikkelijk
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Hoorde vanmiddag Greta van Fleet op de radio.
Muzikaal is er niets mis mee, maar die stem. Mijn god, ik kon het nummer niet afluisteren.
Hopelijk PJ Harvey of iets dergelijks gelijktijdig in de Barn of iets in KlubC.

Ja, ik weet dat hun geluid met het vorige album wat geevolueerd is, maar Josh Kiszka blijft voor mij gewoon een 'Robert Plant van Shein'-vibe geven, en ik kan er persoonlijk ook niks mee.

Kerel komt echt over alsof hij indertijd Immigrant Song hoorde tijdens het kijken van Shrek, en vervolgens iedereen gek maakte door met de sjaal van zijn moeder om 'aaahaaahaaah' stond te schreeuwen voor de spiegel en nooit echt uit die fase is geraakt. Onderstaande tekening toont dan ook hoe ik GVF nog steeds blijf zien, zelfs al zijn ze tegenwoordig eerder een zwak afkooksel van Rival Sons die toevallig veel succes hebben gehaald omdat de timing goed zat.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1705280124544.jpg
    FB_IMG_1705280124544.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Nieuwe lichting…
Kandidaten ISE en Reinel Bakole zitten al bij live nation.
ISE gaat sowieso Mayorga gewijs er zoveel doorgedraaid worden dat daar niet aan valt te ontkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Reinel Bakole en ISE zijn toch geen nieuwe lichting meer.. Die doen echt wel al effe mee in het circuit. Snap die selecties echt niet hoor.

Ashley Morgan en Piffy kan ik voorts hier warm aanbevelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Denk dat er altijd een richtgetal is. En als ze dat behalen komt die waarschuwing.
Zou dat zelfs ondertussen niet automatisch gebeuren?

Dat ze dat bericht misschien al een maand geleden hebben ingesteld en vanaf een aantal verkochte tickets behaald is dat dit bericht automatisch gepost word (met misschien nog als condition dat het niet tussen 22u en 7u ofzo gepost moet worden).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Reinel Bakole en ISE zijn toch geen nieuwe lichting meer.. Die doen echt wel al effe mee in het circuit. Snap die selecties echt niet hoor.

Ashley Morgan en Piffy kan ik voorts hier warm aanbevelen.
Ik volg je wel (toch wat betreft ISE), maar ik denk ook dat ze soms een artiest die echt gaat hypen niet durven negeren...

Ze willen that the next big thing ook van hun kant "ontdekt is". Zelfde met Bluai, Meskerem Mees,... Die waren toen al zo goed bezig dat als je ze dan niet selecteert, jij de "foute" inschatting maakt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ik volg je wel (toch wat betreft ISE), maar ik denk ook dat ze soms een artiest die echt gaat hypen niet durven negeren...

Ze willen that the next big thing ook van hun kant "ontdekt is". Zelfde met Bluai, Meskerem Mees,... Die waren toen al zo goed bezig dat als je ze dan niet selecteert, jij de "foute" inschatting maakt.
Artiesten die al een labeldeal te pakken hebben, hebben het zo veel keer gemakkelijker dan artiesten die nog independent muziek maken. Die komen er zoals je zegt toch wel.

Er was eens een jaar waarop de helft al bij een label zat, mja. Waarom organiseer je dan nog zo'n wedstrijd.. Het is ook ooit anders geweest, de eerste jaren verdwenen winnaars soms zeer snel van de radar (en dat gebeurt nog). Muziek kan je pushen en sturen, maar garantie op succes is er niet altijd. Ook mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Plef