Rock Werchter 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.430
Korn heeft hun eerste shows aangekondigd voor 2024, op 25 juli en 30 juli.
Neem aan dat ze meer een kanshebber zullen zijn voor het augustus festival seizoen maar ze zitten nu ook nog maar een paar weken van Werchter af.
Ze hadden eerder aangegeven geen metalfestivals te willen doen in 2024, dus wellicht een kanshebber. al verwacht ik ze eerder op Pukkelpop.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Korn heeft hun eerste shows aangekondigd voor 2024, op 25 juli en 30 juli.
Neem aan dat ze meer een kanshebber zullen zijn voor het augustus festival seizoen maar ze zitten nu ook nog maar een paar weken van Werchter af.
Ze hadden eerder aangegeven geen metalfestivals te willen doen in 2024, dus wellicht een kanshebber. al verwacht ik ze eerder op Pukkelpop.
Zeer welkom wat mij betreft!
 
  • Leuk
Waarderingen: appelschil en Shuliv

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
749
1.263
Ik vrees dat 'ie z'n beste tijd heeft gehad. Android users kunnen hem nog wel gebruiken.

In beide gevallen wijs ik er graag op dat de mobiele versie van dit forum het erg goed of zelfs beter doet. Je kunt die ook toevoegen aan je startscherm. Android users kunnen hem bovendien als 'web app' toevoegen via 'opties' in je browser > 'app installeren'.
Ik plaats hier even het bericht hoe je hem als 'web app' kunt toevoegen.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
749
1.263
De stekker is inmiddels inderdaad officieel uit onze app getrokken, nadat deze al maanden instabiel was. We verwijzen je graag door naar de mobiele versies van ons forum en de reguliere site. De pushbericht functie betreft 'breaking festival news' vind je terug in onze Whatsapp communities (Announcement channel).
En ook deze ter informatie!
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Nogal kort door de bocht. Sorry.
Over welke acts heb je het?

Er wordt echt wel te vaak van het vanzelfsprekende uitgegaan. Maar zo simpel ligt dat allemaal niet. Er komen zoveel factoren bij mekaar. Waarin de belangrijkste vaak vergeten wordt: wat verkiest de band zelf.
Ik weet ook wel dat dat niet enkel aan Werchter ligt en dat zeg ik ook niet, maar het blijft nog altijd zuur dat die namen in de buurt zijn en dan toch niet op Werchter staan.

IDLES en The National had ik volgend jaar echt op Werchter verwacht, The Smashing Pumpkins stond ook hoog op de lijst maar daar begrijp ik nog dat die per se willen headlinen. Er zijn nog andere voorbeelden maar de grootste voor mij persoonlijk is Bring me the Horizon, als je ziet welke festivals zij allemaal headlinen volgend jaar dan is het redelijk duidelijk dat die normaal altijd op Werchter gestaan gingen hebben moest Graspop zelf niet in headliner armoede zijn.
 
Laatst bewerkt:

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
The Smashing Pumpkins stond ook hoog op de lijst maar daar begrijp ik nog dat die per se willen headlinen.

Op Mad Cool staan ze ook onder Dua Lipa. Dat had op Werchter op zich dus ook wel gekund. Maar Werchter kan ook niet alle band hebben die touren natuurlijk. :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Ik weet ook wel dat dat niet enkel aan Werchter ligt en dat zeg ik ook niet, maar het blijft nog altijd zuur dat die namen in de buurt zijn en dan toch niet op Werchter staan.

IDLES en The National had ik volgend jaar echt op Werchter verwacht, The Smashing Pumpkins stond ook hoog op de lijst maar daar begrijp ik nog dat die per se willen headlinen. Er zijn nog andere voorbeelden maar de grootste voor mij persoonlijk is Bring me the Horizon, als je ziet welke festivals zij allemaal headlinen volgend jaar dan is het redelijk duidelijk dat die normaal altijd op Werchter gestaan gingen hebben moest Graspop zelf niet in headliner armoede zijn.
Ik ga al sinds 1998 naar Werchter en 2 dingen die ik heb geleerd:
- het is elk jaar geven en nemen, bands die je graag daar zou zien zie je elders verschijnen
- het op lange termijn bekijken, uiteindelijk komt die band er altijd wel, maar het kan wel wat jaren duren… we zijn precies al vergeten dat het ooit een huzarenstukje was om Pearl jam op werchter te krijgen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard en Shuliv

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Op Mad Cool staan ze ook onder Dua Lipa. Dat had op Werchter op zich dus ook wel gekund. Maar Werchter kan ook niet alle band hebben die touren natuurlijk
Van Smashing Pumpkins was al snel duidelijk dat ze niet op RW zouden komen, omdat ze waren vastgelegd door Live is live (net als the National).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.677
2.323
Qua kleinere namen is Julie Byrne ook uitgesloten. Jammer, had een mooi momentje geweest vroeg in de Barn. À la Weyes Blood vorig jaar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
875
We hebben het nog niet zo lang geleden twee jaar op een rij zonder Werchter moeten stellen. Doet je ook wel beseffen hoe verwend we jaar na jaar zijn met dergelijk evenement met al dat muzikaal moois elk jaar.
Plus: de luxe die we hebben in België hebben is dat alles relatief dichtbij is. Staat je favoriete band nu in Oostende, Werchter, Gent of Kiewit: maakt niet uit, je kan er naar toe, als je wil (ook gewoon voor een losse dag).

In een land als Spanje of Frankrijk moet je echt al keuzes maken: trekken we voor een tripje naar die of die stad? Dat is echt een groot verschil, lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
144
130
Op Mad Cool staan ze ook onder Dua Lipa. Dat had op Werchter op zich dus ook wel gekund. Maar Werchter kan ook niet alle band hebben die touren natuurlijk. :)
Werchter zal in de toekomst meer en meer te maken krijgen met concurrentie van FKP Scorpio dat Live /s Live organiseert. Dat festival is budgettair ook redelijk sterk en valt in het weekend voor RW. Wacht tot ook zij met een festivalcamping beginnen. Dan pas gaan ze het bloed onder elkaars nagels beginnen halen. Op Belgisch niveau konden ze in Werchter eind juni/begin juli jaren gewoon hun goesting doen. Ik vrees dat dit voorbij is...
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Ik ga al sinds 1998 naar Werchter en 2 dingen die ik heb geleerd:
- het is elk jaar geven en nemen, bands die je graag daar zou zien zie je elders verschijnen
- het op lange termijn bekijken, uiteindelijk komt die band er altijd wel, maar het kan wel wat jaren duren… we zijn precies al vergeten dat het ooit een huzarenstukje was om Pearl jam op werchter te krijgen…
Smashing pumpkins had je natuurlijk moeten hebben bij hun reunietour in 2007 (?). Al wat ze daarna uitbrachten is niet meteen hoogstaand. Om het nog vriendelijk uit te drukken. Je kan niet zeggen dat Lenny Kravitz niet relevant is en dan met Smashing Pumkins afkomen.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Bospop, natuurlijk veel oudgedienen op de line-up. Maarrrr;
Ik zou het erg tof vinden om John Fogerty nog eens te zien. bijna 80 geloof ik . Midden op de dag op de main; helemaal prima toch?
Heart is ook gewoon een gave naam a la Preternders in The Barn.
Ik zou Toto ook wel mooi vinden, maar die zijn denk niet hip genoeg voor Werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken