Rock Werchter 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.420
3.405
Te weinig van het goede, haha.

Wel ook een heel grappige combo, Maneskin en Greta. De 'we spelen van rockertje' avond. De verkleedtrommel kunnen ze delen dan, gekke sjaaltjes, hoge laarzen, stoere kettingen. Nog wat posen in de spiegel voor ze opgaan. Een beetje de avatars van Guitar Hero vroeger. Misschien moeten we er The Darkness dan voor zetten.
Het is niet hoe vaker je het zegt, dat het meer klopt he Matt? Die uitspraak dat 'ze een rockband spelen' is even inhoudsloos en van hetzelfde niveau als zeggen "de Dua Lipa dag gaat vol staan met alleen maar schreeuwende tienermeiden".
Ook kwalijk hoe de frontman van GVF wordt neergezet als 'met z'n verkleedtrommel' en Sam Smith (gelukkig) niet. Josh Kiszka is openlijk homo, misschien onderdeel van zijn identiteit, z'n kledingkeuze?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Idem.
Drie namen die ik echt wil zien itt vorig jaar waarbij ik elke headliner al x keer gezien had en waarbij enkel de RHCP een degelijk concert afleverden.

Direct headliner voor Måneskin is wel hoog gegrepen. Als ze hier falen, dan kan het snel terug bergaf gaan.
QOTSA? AM?
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
De algemene tendens op Instagram is teleurstelling. Zelf ben ik enorm blij met de FF en Maneskin (maar niet als headliner). Daarom mag naast Dua Lipa voor mij Turnstile in de Barn staan en hopelijk op Vrijdag nog groepen zoals Idles, Smashing Pumpkins,Greenday,Tool (wel op GMM) of Nothing But Thieves. Ik wacht de headliner voor Donderdag nog af , maar hopelijk nu een echte headliner ....
Als jij Dua Lipa, een van de grootste artiesten van de afgelopen jaren, geen echte headliner vindt, dan ligt het probleem denk ik vooral bij jou en niet bij Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ook_gij en SvenH23

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Metallica heeft net Tons of Rock bevestigd een week voor RW... Voor 1 dag, niet voor 2 zoals hun tour wel is. Ze zeiden ook paar maanden geleden dat ze België niet vergeten waren en misschien in 2024 wel kwamen. Ben ik nu te hoopvol?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Als jij Dua Lipa, een van de grootste artiesten van de afgelopen jaren, geen echte headliner vindt, dan ligt het probleem denk ik vooral bij jou en niet bij Werchter.
is dat zo? Ze is een gigantisch populaire popster. Maar die werden vroeger niet of weinig geboekt op Werchter. Madonna, beyonce, Nelly furtado en wie was er zo nog allemaal populair… ze kwamen niet. RW boekte de grote rocknamen als headliner, aangevuld met soms dance afsluiters.

Die trend is doorbroken. Je kan dat goed of slecht vinden, maar het is een stijlbreuk. Ik kan weinig tot niets met echte pop. Ik vind het gewoon niet interessant genoeg. Te weinig authentiek. Logisch toch dat er nog mensen dus die boeking in vraag stellen?

Of het de juiste keuze is zal de ticketverkoop wel uitwijzen zeker?
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Metallica heeft net Tons of Rock bevestigd een week voor RW... Voor 1 dag, niet voor 2 zoals hun tour wel is. Ze zeiden ook paar maanden geleden dat ze België niet vergeten waren en misschien in 2024 wel kwamen. Ben ik nu te hoopvol?
Boutique, Classic....
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Ik had het enkel over de 4 'afsluitende' headliners, M&S, RHCP, Muse en AM.

AM: persoonlijk ben ik wel fan van hun zachtere crooner geluid, maar het kwam niet over op de weide.
Ik vond persoonlijk RHCP echt niet goed live, alles afgerammeld en een vibe van we komen het hier brengen maar we willen geen moeite erin steken. Muse was beter dan hen vond ik.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
is dat zo? Ze is een gigantisch populaire popster. Maar die werden vroeger niet of weinig geboekt op Werchter. Madonna, beyonce, Nelly furtado en wie was er zo nog allemaal populair… ze kwamen niet. RW boekte de grote rocknamen als headliner, aangevuld met soms dance afsluiters.

Die trend is doorbroken. Je kan dat goed of slecht vinden, maar het is een stijlbreuk. Ik kan weinig tot niets met echte pop. Ik vind het gewoon niet interessant genoeg. Te weinig authentiek. Logisch toch dat er nog mensen dus die boeking in vraag stellen?

Of het de juiste keuze is zal de ticketverkoop wel uitwijzen zeker?
Veel alternatieve muziekliefhebbers kunnen haar muziek ook wel smaken en de recente samenwerking met Tame Impala toont toch ook wel dat zij de pure platte pop kan overstijgen.
Hetgeen een U2, Coldplay, Muse, RHCP of Mumford & Sons tegenwoordig produceren is volgens mij minstens even weinig authentiek en toch worden deze namen dan wel terechte headliners genoemd. Ik zou zeggen geef het een kans een laat je van het tegenovergestelde bewijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en reaper

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
33
53
Als jij Dua Lipa, een van de grootste artiesten van de afgelopen jaren, geen echte headliner vindt, dan ligt het probleem denk ik vooral bij jou en niet bij Werchter.
Heb niet gezegd dat Dua Lipa geen headliner waardig was . Ik refereerde naar Maneskin. Wij komen al van de jaren 90 naar Werchter en zijn altijd met een grote groep , leeftijd 35-50. Laat ons zeggen dat nog niemand in die groep enthousiast is met wat buiten FF is aangekondigd. En ja je kan ons als 'oud' bestempelen , heb ik geen probleem mee.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.113
8.785
Het is niet hoe vaker je het zegt, dat het meer klopt he Matt? Die uitspraak dat 'ze een rockband spelen' is even inhoudsloos en van hetzelfde niveau als zeggen "de Dua Lipa dag gaat vol staan met alleen maar schreeuwende tienermeiden".
Ook kwalijk hoe de frontman van GVF wordt neergezet als 'met z'n verkleedtrommel' en Sam Smith (gelukkig) niet. Josh Kiszka is openlijk homo, misschien onderdeel van zijn identiteit, z'n kledingkeuze?
Je weet wel waarover ik het heb. Had liever wat anders gezien als 'redders van de rock'. Maar langs de andere kant, leven en laten leven inderdaad. Voor mij genoeg anders om te zien en hopen dat ook een Turnstile, Idles, Fontaines DC uitgroeien tot headliners, rockbands die ik een stuk origineler en authentieker vind.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ouwe Rockert

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
is dat zo? Ze is een gigantisch populaire popster. Maar die werden vroeger niet of weinig geboekt op Werchter. Madonna, beyonce, Nelly furtado en wie was er zo nog allemaal populair… ze kwamen niet. RW boekte de grote rocknamen als headliner, aangevuld met soms dance afsluiters.

Die trend is doorbroken. Je kan dat goed of slecht vinden, maar het is een stijlbreuk. Ik kan weinig tot niets met echte pop. Ik vind het gewoon niet interessant genoeg. Te weinig authentiek. Logisch toch dat er nog mensen dus die boeking in vraag stellen?

Of het de juiste keuze is zal de ticketverkoop wel uitwijzen zeker?
Vroeger moesten ze een marktkraampje voor een dan vullen met 5/6 namen en was de Hive camping gratis!
Madonna kon je dan boeken om achter de toog te staan en anders had ze pech.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Je weet wel waarover ik het heb. Had liever wat anders gezien als 'redders van de rock'. Maar langs de andere kant, leven en laten leven inderdaad. Voor mij genoeg anders om te zien en hopen dat ook een Turnstile, Idles, Fontaines DC uitgroeien tot headliners, rockbands die ik een stuk origineler en authentieker vind.
Fontaines en Idles (beiden fantastisch natuurlijk) zie ik nu wel geen major festival headlinen. Zeker als je ziet dat het niet meteen storm lijkt te lopen voor de Lotto Arena van Idles jammer genoeg.
 

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
12
12
Idem.
Drie namen die ik echt wil zien itt vorig jaar waarbij ik elke headliner al x keer gezien had en waarbij enkel de RHCP een degelijk concert afleverden.

Direct headliner voor Måneskin is wel hoog gegrepen. Als ze hier falen, dan kan het snel terug bergaf gaan.
RHCP '23 was goed, '22 was het meer Red Hot Chili Podcast imo. Matige show was dat
 

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
12
12
Fontaines en Idles (beiden fantastisch natuurlijk) zie ik nu wel geen major festival headlinen. Zeker als je ziet dat het niet meteen storm lijkt te lopen voor de Lotto Arena van Idles jammer genoeg.
Fontaines zullen met een jaar 5 zeker een festival headlinen. Of dat Werchter zal zijn weet ik niet (miss nog iets te groot), maar goed.. Als Maneskin kan headlinen, wie weet
 

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
12
12
Te weinig van het goede, haha.

Wel ook een heel grappige combo, Maneskin en Greta. De 'we spelen van rockertje' avond. De verkleedtrommel kunnen ze delen dan, gekke sjaaltjes, hoge laarzen, stoere kettingen. Nog wat posen in de spiegel voor ze opgaan. Een beetje de avatars van Guitar Hero vroeger. Misschien moeten we er The Darkness dan voor zetten.
Dit zou nog wel een leuke combi zijn, waar ik tevreden mee ben. Ironie is wel dat de 'pastiche'-gehalte tegelijkertijd de armoede van de rock-muziek sinds 2000 tekent. Zoals Justin Hawkins zong: "rock and roll deserves to die"
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken