Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
691
476
Ja, tis pop op Rock Werchter. Maar veel liever dit, dan een zoveelste Kings of Leon of Editors.

En weer eentje dat niet al te veel festivals doet, nu nog Gojira ervoor om het voorste vak leefbaar te houden tijdens de dag.

Parkway Drive / Dua Lipa zou wel eens de meest hilarische bovenkant van een dag kunnen zijn. Maar ik gok dat ze er toch iets passenders van zullen maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.908
6.136
Ben nu heel benieuwd hoe een dag rond Dua Lipa eruit zal zien. Angèle als sub lijkt me logisch, maar ze moet wel touren natuurlijk.
Maneskin, Sam Smith, Fall Out Boy, The Smile.. We spreken hier over Rock Werchter hè, alles kan. 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Dua Lipa ijzersterke boeking.

Ik typte vannacht dat ik hoop voor QOTSA dat ze komend jaar ergens anders staan en daar absolute headliner zijn. Mochten ze op Werchter staan dan hoop ik sterk op:
IDLES - Sum41 - Green Day - Queens of the Stone Age.

Dat zou nog eens een avondje oude witte mannenrock zijn. Alleen misschien iets teveel van het goede gezien de enorm toenemende populariteit van IDLES en de afscheidstour van Sum41.

Ook hoop ik nog altijd heel erg op Ghost. Die gasten mogen toch wel een keer een mainstream festival gaan headliner, in het donker welteverstaan?
 

grimbo76

Playlistbediener
13 dec 2019
40
44
Hopelijk niet zoals de zaterdag in 2022. Daar was werkelijk geen enkele band vanaf 17u geboekt voor de oude witte man met een bierbuik. Zelfs niet in de tenten. Dit was dan ook de enige dag ooit die ik compleet heb overgeslagen met een weekendticket van welk festival dan ook.

Daarvóór had je nog wel een Nothing But Thieves en Maneskin.
De oude witte man met de bierbuik is wel een doelgroep om te koesteren, die geven gemiddeld meer uit dan de jongere generaties met six-packs.
 

Kharmas_kiss

Playlistbediener
31 jan 2022
27
28
De oude witte man met de bierbuik is wel een doelgroep om te koesteren, die geven gemiddeld meer uit dan de jongere generaties met six-packs.
Probleem hierbij is dat deze doelgroep dichter bij de bar blijft hangen, en meer uitgeeft, wanneer er op de mainstage niet veel te beleven valt.
 

grimbo76

Playlistbediener
13 dec 2019
40
44
Probleem hierbij is dat deze doelgroep dichter bij de bar blijft hangen, en meer uitgeeft, wanneer er op de mainstage niet veel te beleven valt.
Dat is goed, want in de drukte gaan ze toch maar grensoverschrijdend gedrag vertonen. Ik zeg dit voor een vriend.

Maar serieus nu, in het kader van de kansberekening: ik zag de naam Idles net even voorbijkomen, wanneer stonden die voor het laatst? En ik hoop ernstig op Frank Carter and the rattlesnakes.
 
  • Thinking
Waarderingen: Jamel

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Dat is goed, want in de drukte gaan ze toch maar grensoverschrijdend gedrag vertonen. Ik zeg dit voor een vriend.

Maar serieus nu, in het kader van de kansberekening: ik zag de naam Idles net even voorbijkomen, wanneer stonden die voor het laatst? En ik hoop ernstig op Frank Carter and the rattlesnakes.
Editie 2022, dat was ook wel echt een zegetocht - mag van mij er prima weer staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: grimbo76

grimbo76

Playlistbediener
13 dec 2019
40
44
Editie 2022, dat was ook wel echt een zegetocht - mag van mij er prima weer staan.
Ik was bij de PP22 versie van Idles. Minstens zo'n zegetocht gevoel bij. In maart ga ik in AFAS energie verbranden bij ze. Maar een extra optreden op RW zou echt een welkome bonus zijn.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
The Smile hint naar een nieuwtje vandaag, single?
Ik las op reddit dat de tracklist van de nieuwe plaat gelekt is
en deze 26 januari op vinyl zal verschijnen
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
169
119
Sommige dingen kun je niet vaak genoeg herhalen.

Air komt 29 februari hun meesterlijke plaat Moon Safari integraal live spelen in De Roma. Mag graag daarna ook een Barn of KluB komen afsluiten daarmee.

Dat zou briljant zijn, heerlijk album. Ik ga ze in ieder meepakken in Paradiso in maart.

Lijkt me alleen niet dat festivals de meest aangewezen plekken zijn om een album integraal te spelen, toch? Of zie ik dat verkeerd...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken