Rock Werchter 2024

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
724
946
Die waren toch even een partijtje slecht op RW dit jaar hoorde ik, dus lijkt me niet dat de gemiddelde Werchterganger die heel hard gaat missen 😅
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Ik zie dat Puddle of Mudd onlangs een nieuw album heeft uitgebracht. Vroeger toch ook wel een hele vette (luister)band, geen idee hoe ze live zijn of wat voor weg ze zijn ingeslagen, maar die ouwe hitjes zou ik best eens live willen horen. Ik zie dat ze nog wel in de VS optreden, maar Europa is al een eeuwigheid geleden (zal niet zonder reden zijn).

Bovenstaande geldt overigens ook voor bands als My Chemical Romance, Breaking Benjamin, P.O.D. etc.

Ok ik verdwaal te veel in nostalgische gevoelens.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Ha, tickets voor Soulwax 013 in de pocket. Mocht er geen Werchter in zitten voor mij komend jaar, dan heb ik in ieder geval een barn-afsluiter gezien (deeeeeenk ik zo)

Zou The Cure weer festivals komen spelen? De laatste Werchter keer ( samen met Tool) heb ik spijtig niet kunnen bijwonen...... Voor mij nog een must-see en als ik de recensies hoor en lees kunnen ze er zeker nog wat van :D
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.180
3.000
Wishlist sluit op 11 oktober, dus Foo's op de 13de lijkt me een logische eerste aankondiging.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
En we voldoen meteen beter aan een vrouwen aan de top quotum met Alanis ;)

En over dames gesproken; Dit jaar verraste Warpaint me trouwens ook in Antwerpen. Stonden voor The War on Drugs. Op Spotify deed het me niet zoveel vooraf, maar de dames maakten er heel wat gaafs van in die bloedhitte.
Ja, dat optreden was écht goed zeg.

Nu, dat weekend waren er wel veel optredens top, goede affiche hadden die ook. Benieuwd waarmee ze in 2024 komen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.629
884
Als Avril Komt zal het derde laatste of voorlaatste op de Main zijn en nergens anders. Dus ik denk echt dat we ons gaan moeten neerleggen bij het feit dat een van de vier dagen Avril Lavigne + Blink-182 (en eventueel nog Green Day) gaat zijn en dat de wei volledig vol zal staan.

Tenzij Werchter zot doet en alle pop-punk acts op TW Classic dumpt?

Ik vind eigenlijk een Avril Lavigne beter passen in combinatie met Olivia Rodrigo.
Maar zoals ook al door anderen aangehaald, programmeert Werchter niet echt dezelfde genres na elkaar.
Heb de indruk dat ze de laatste jaren vooral programmeren in functie van publieksspreiding over de stages heen.

Zet die twee over elkaar en je hebt op beide plaatsen een bakje vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik vind eigenlijk een Avril Lavigne beter passen in combinatie met Olivia Rodrigo.
Maar zoals ook al door anderen aangehaald, programmeert Werchter niet echt dezelfde genres na elkaar.
Heb de indruk dat ze de laatste jaren vooral programmeren in functie van publieksspreiding over de stages heen.

Zet die twee over elkaar en je hebt op beide plaatsen een bakje vol.
Heeft er niks mee te maken. Spreiding is altijd een element. Maar even goed proberen te zorgen dat fans van een band op dezelfde dag ook elders hun ding vinden. Op dat vlak is Werchter zondag 2007 een mooi voorbeeld.
Maar even belangrijk is wat de artiesten zelf willen, en hoe dit past in hun planning en de planning van andere festivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken