Rock Werchter 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
In het Graspop topic ging het over Avril Lavigne. Voor volgend jaar is ze al bevestigd voor enkele Duitse festivals waaronder festivals in het weekend van Graspop. En sommigen zien wel iets in Avril Lavigne op Graspop blijkbaar. Ik eerlijk gezegd totaal niet. Vroeger hoorde ik ze wel graag hier en daar (allee de band eigenlijk, want Avril Lavigne is een naam die klinkt als een solo artiest maar velen vergeten dat daar nog een band achter zit. Maar dat is misschien een compleet andere topic).


Een van de redenen dat ik Avril Lavigne niet op Graspop zie eindigen omdat ze waarschijnlijk een headline spot kan krijgen op Rock Werchter. En ze (Avril Lavigne, de band, het management, ...) dan niet staat/staan te spring om pakweg om 19 h 00 te spelen op Graspop. Op Hellfest zou ze wel denk ik een vrij hoge spot kunnen krijgen net als Machine Gun Kelly


Nu mijn vraag: een van de mensen op het Graspop forum (@Joe) beweerd dat Avril Lavigne totaal geen headlinespot zou krijgen op Rock Werchter, zelfs geen hoge spot. Ik sta daar zelf anders tegenover, wetende dat ze in Vorst Nationaal speelde (en volgens mij dat ook uitverkocht?)
Wat denken jullie? Zou Avril Lavigne evt volgend jaar (of evt een ander jaar) op Rock Werchter kunnen staan (ze staat midden juni al op enkele Duitse festivals voor volgend jaar) en zoja waar zou ze eindigen volgens jullie? Ik dacht als eerder een Graspop ganger: ik vraag het even aan de ervaren Werchter ganger.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.071
8.714
Een van de redenen dat ik Avril Lavigne niet op Graspop zie eindigen omdat ze waarschijnlijk een headline spot kan krijgen op Rock Werchter. En ze (Avril Lavigne, de band, het management, ...) dan niet staat/staan te spring om pakweg om 19 h 00 te spelen op Graspop.
Huh? Vind Lavigne sowieso niet echt iets voor Rock Werchter anno 2024 maar ALS ze er zou staan als soort van oddball cult boeking, is dat toch iets voor in de middag, een uurtje foute hitjes spelen en niet meer niet minder?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Huh? Vind Lavigne sowieso niet echt iets voor Rock Werchter anno 2024 maar ALS ze er zou staan als soort van oddball cult boeking, is dat toch iets voor in de middag, een uurtje foute hitjes spelen en niet meer niet minder?
Dat was dus mijn inschatting voor alle duidelijkheid. Maar ik schat Avril Lavigne dus te hoog in?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.071
8.714
Dat was dus mijn inschatting voor alle duidelijkheid. Maar ik schat Avril Lavigne dus te hoog in?
Ik denk dat Avril Lavigne vooral blij zou mogen zijn als ze überhaupt eens op een major als Rock Werchter zou mogen staan denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.196
1.252
Even Blink 182 can't headline Werchter and they are much much bigger than Avril.

Avril could play around 6 pm at the best
Well actually, I saw Blink 182 in Sportpaleis and believe it or not, but their show was far more explosive than Iron Maiden or even Rammstein
What still does not make Blink 182 a suitable headliner for Werchter, in my holy opinion
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.211
Sam Smith, co-head denk ik. Popacts worden vaak genoeg gepaard met nog iets anders. Twenty One Pilots kregen bv. een Kendrick Lamar nog naast zich bv.

Post Malone moet toch ook wel eens lukken, zeker?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
In het Graspop topic ging het over Avril Lavigne. Voor volgend jaar is ze al bevestigd voor enkele Duitse festivals waaronder festivals in het weekend van Graspop. En sommigen zien wel iets in Avril Lavigne op Graspop blijkbaar. Ik eerlijk gezegd totaal niet. Vroeger hoorde ik ze wel graag hier en daar (allee de band eigenlijk, want Avril Lavigne is een naam die klinkt als een solo artiest maar velen vergeten dat daar nog een band achter zit. Maar dat is misschien een compleet andere topic).


Een van de redenen dat ik Avril Lavigne niet op Graspop zie eindigen omdat ze waarschijnlijk een headline spot kan krijgen op Rock Werchter. En ze (Avril Lavigne, de band, het management, ...) dan niet staat/staan te spring om pakweg om 19 h 00 te spelen op Graspop. Op Hellfest zou ze wel denk ik een vrij hoge spot kunnen krijgen net als Machine Gun Kelly


Nu mijn vraag: een van de mensen op het Graspop forum (@Joe) beweerd dat Avril Lavigne totaal geen headlinespot zou krijgen op Rock Werchter, zelfs geen hoge spot. Ik sta daar zelf anders tegenover, wetende dat ze in Vorst Nationaal speelde (en volgens mij dat ook uitverkocht?)
Wat denken jullie? Zou Avril Lavigne evt volgend jaar (of evt een ander jaar) op Rock Werchter kunnen staan (ze staat midden juni al op enkele Duitse festivals voor volgend jaar) en zoja waar zou ze eindigen volgens jullie? Ik dacht als eerder een Graspop ganger: ik vraag het even aan de ervaren Werchter ganger.

Vorst Nationaal was hopeloos uitverkocht, weliswaar wat gevoed door de verschuivingen door corona.

7pm op de main of ergens sub in The Barn (ongeveer zelfde spot als Christine & The Queens).

Maar Graspop: no way!
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Als Avril Komt zal het derde laatste of voorlaatste op de Main zijn en nergens anders. Dus ik denk echt dat we ons gaan moeten neerleggen bij het feit dat een van de vier dagen Avril Lavigne + Blink-182 (en eventueel nog Green Day) gaat zijn en dat de wei volledig vol zal staan.

Tenzij Werchter zot doet en alle pop-punk acts op TW Classic dumpt?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
711
645
Als Avril Komt zal het derde laatste of voorlaatste op de Main zijn en nergens anders. Dus ik denk echt dat we ons gaan moeten neerleggen bij het feit dat een van de vier dagen Avril Lavigne + Blink-182 (en eventueel nog Green Day) gaat zijn en dat de wei volledig vol zal staan.

Tenzij Werchter zot doet en alle pop-punk acts op TW Classic dumpt?
Green Day, Blink-182, Avril Lavigne, Fall Out Boy en Janez Detd opener, zou wel uitverkopen.
Maar dan is heel mijn generatie (eind '80/begin '90) in een mid-life crisis.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
984
1.019
Als Avril Komt zal het derde laatste of voorlaatste op de Main zijn en nergens anders. Dus ik denk echt dat we ons gaan moeten neerleggen bij het feit dat een van de vier dagen Avril Lavigne + Blink-182 (en eventueel nog Green Day) gaat zijn en dat de wei volledig vol zal staan.

Tenzij Werchter zot doet en alle pop-punk acts op TW Classic dumpt?
Of nog beter, op een 'pop-punk dag' op de Lokerse Feesten !

Dat is toch iets wat Werchter nooit doet. Een hele dag binnen hetzelfde (sub)genre programmeren...
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
587
431
Of nog beter, op een 'pop-punk dag' op de Lokerse Feesten !

Dat is toch iets wat Werchter nooit doet. Een hele dag binnen hetzelfde (sub)genre programmeren...
Zou een mooie zijn, zeker bij dan, maar namen als Blink en Green day naast elkaar lijken me aan de grote kant voor Lokerse (?)
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Vandaag ook nieuws van Soulwax. Gisteren een Facebook-post voorbij zien komen met een wereldbol.
Was de vorige passage een geweldige act in The Barn met de 3 drummers erbij. Stonden toen tegenover ALT-J
Graag op herhaling!!

En ... Is Alanis Morissette nou niet iets om eens weg te zetten? Weet niet of ze er überhaupt ooit heeft gestaan maar die muziek is Werchter-breed gedragen lijkt me. Treed nog op dit najaar in the USA. Past wat mij betreft als vroege avond Main of als late tent-act.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken