Rock Werchter 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Vandaag ook nieuws van Soulwax. Gisteren een Facebook-post voorbij zien komen met een wereldbol.
Was de vorige passage een geweldige act in The Barn met de 3 drummers erbij. Stonden toen tegenover ALT-J
Graag op herhaling!!

En ... Is Alanis Morissette nou niet iets om eens weg te zetten? Weet niet of ze er überhaupt ooit heeft gestaan maar die muziek is Werchter-breed gedragen lijkt me. Treed nog op dit najaar in the USA. Past wat mij betreft als vroege avond Main of als late tent-act.
Ik zou Alanis erg graag eens live zien. Schijnt live nog steeds goed te zijn. En zoals je zegt een perfecte act voor op Werchter met veel bekend materiaal. Ik ben voor!
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke, nikita en ChrisV

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
154
183
Als Avril Komt zal het derde laatste of voorlaatste op de Main zijn en nergens anders. Dus ik denk echt dat we ons gaan moeten neerleggen bij het feit dat een van de vier dagen Avril Lavigne + Blink-182 (en eventueel nog Green Day) gaat zijn en dat de wei volledig vol zal staan.

Tenzij Werchter zot doet en alle pop-punk acts op TW Classic dumpt?

Voor iemand die is geboren in de 90's en is opgegroeid met Blink 182, Sum 41, Fall Out Boy, Green Day etc. zou ik zo'n pop punk dag wel fantastisch vinden t.b.h. Alhoewel het van mij ook niet allemaal op 1 dag gepropt hoeft te worden.

En misschien Paramore om het affiche compleet te maken?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
En we voldoen meteen beter aan een vrouwen aan de top quotum met Alanis ;)

En over dames gesproken; Dit jaar verraste Warpaint me trouwens ook in Antwerpen. Stonden voor The War on Drugs. Op Spotify deed het me niet zoveel vooraf, maar de dames maakten er heel wat gaafs van in die bloedhitte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Alanis live de beste zanger(es) die ik heb gezien.
Maar ja, wel veel gitaar en had hoogtepunt in de jaren '90, 'dus doe maar op Suikerrock/Lokerse Feesten'...
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
381
318
Voor iemand die is geboren in de 90's en is opgegroeid met Blink 182, Sum 41, Fall Out Boy, Green Day etc. zou ik zo'n pop punk dag wel fantastisch vinden t.b.h. Alhoewel het van mij ook niet allemaal op 1 dag gepropt hoeft te worden.

En misschien Paramore om het affiche compleet te maken?
Paramore gaat met Taylor Swift mee, dus die agenda zit wat te vol voor een Werchter set
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Alanis live de beste zanger(es) die ik heb gezien.
Maar ja, wel veel gitaar en had hoogtepunt in de jaren '90, 'dus doe maar op Suikerrock/Lokerse Feesten'...
Heeft niet zo zeer met genre te maken. Maar vaak verkiezen zulke artiesten gewoon een plek als headliner op een kleiner festival boven een Werchter main stage om 18u. Dus is het evident dat we eerst in die richting kijken.

Pet Shop Boys ga je bvb ook nooit op Werchter zien om dezelfde reden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Heeft niet zo zeer met genre te maken. Maar vaak verkiezen zulke artiesten gewoon een plek als headliner op een kleiner festival boven een Werchter main stage om 18u. Dus is het evident dat we eerst in die richting kijken.

Pet Shop Boys ga je bvb ook nooit op Werchter zien om dezelfde reden.
Dan zeg ik; zet ze maar als barn-headliner weg. Materiaal genoeg, schitterende stem, welkome afwisseling! Als het dan toch over Sam Smith gaat op Mainstage weet ik dat ik optijd bij de Barn ga zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.910
Ik zou Alanis erg graag eens live zien. Schijnt live nog steeds goed te zijn. En zoals je zegt een perfecte act voor op Werchter met veel bekend materiaal. Ik ben voor!
Wat me opviel was dat ze tijdens haar laatste tour ter ere van 25 jaar jagged little pil België niet aandeed. Prima voor een uurtje op Werchter. Ze kan natuurlijk ook headlinen op een kleiner festival.. Rock Zottegem bv.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Soulwax tour, MET BAND
onder andere;
15-1 Paradiso
21-1 Tilburg 013
29-1 AB Brussel

Zaalshows dus eerst, maar wie weet de zomer ook wat festivals? Zou tof zijn!
Sowieso festivals. Vorige keer wel opvallend dat die absoluut niet tegenover de Foo's wilden spelen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
899
En ... Is Alanis Morissette nou niet iets om eens weg te zetten? Weet niet of ze er überhaupt ooit heeft gestaan maar die muziek is Werchter-breed gedragen lijkt me.
In die tijd dat ze populair was, had Werchter ook de concurrentie van Axion Beach Rock.
De wat meer populaire (pop) namen werden door hen weggekaapt; Alanis, Cardigans, Imbruglia, Garbage, ...

Op zich geen slechte situatie, die concurrentie.
Zorgde ervoor dat ze beiden hun uiterste best deden om met topaffiches af te komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
In die tijd dat ze populair was, had Werchter ook de concurrentie van Axion Beach Rock.
De wat meer populaire (pop) namen werden door hen weggekaapt; Alanis, Cardigans, Imbruglia, Garbage, ...
Ik verwissel Alanis trouwens trouwens vaak met Sheryl Crow maar volgens mij heeft die eerste in haar hoogdagen in de 90s wel eens op RW gespeeld.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
899

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
899
Als je op die link klikt zie je trouwens dat haar laatste 3 Belgische festivals Lokerse Feesten, Rock Zottegem en Suikerrock waren. 😅
Ja, effectief. Die laatste op Suikerrock was ik bij en vond het ook zeer goed.

En was verbaasd om te zien dat die ook op de Lokerse heeft gestaan, maar dat ik daar niet naar toe ben geweest. Zoveel jaar terug had ik blijkbaar nog geen nood aan nostalgische belevingen... 🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken