Rock Werchter 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.872
8.572
Heb je iets verstaan van dat rare taaltje?
Amper. Ik heb hem eerlijk gezegd vrij snel weggeklikt toen die engnek met zijn witte tanden en een spraakgebrek op hysterische toon in de microfoon begon te blaten.

Waarom kijken mensen dit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.932
6.672
Ik snap niet zo goed waarom hij hier als engnek en debiel gelabeld wordt eigenlijk. Ik heb de video niet bekeken want weinig behoefte aan (net als vrijwel iedereen hier volgens mij) maar ik zie er op basis van de titel weinig schadelijks in.

Vroeger deden ze op tv in programma's als Sixpack e.d. ook soortgelijke dingen. Ook slapen in de Ikea enzo.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.475
4.521
Ik snap niet zo goed waarom hij hier als engnek en debiel gelabeld wordt eigenlijk. Ik heb de video niet bekeken want weinig behoefte aan (net als vrijwel iedereen hier volgens mij) maar ik zie er op basis van de titel weinig schadelijks in.

Vroeger deden ze op tv in programma's als Sixpack e.d. ook soortgelijke dingen. Ook slapen in de Ikea enzo.
Vrij nutteloze discussie inderdaad. Zijn volgensmij ook veel mensen die hem haten omdat hij - terecht - een stelletje leeghoofden heeft exposed.
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
Ah trouwens Imagine Dragons vorig jaar, dat vond ik ook extreem slecht. Daar ben ik gewoon weggelopen, ook zonder iets tegen iemand te zeggen, ik kon er echt niet meer tegen. Op A1 in een lege partytent een beetje bij zitten komen o_O
Maar goed, toen was de review in De Morgen of de Humo " en toen speelden ze 4 keer hetzelfde nummer".
Anyway, ik word gewoon oud denk ik.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.955
4.011
Tja, misschien moet je het een beetje kennen vantevoren, maar ik ben totaal niet getriggered om eens een plaatje van ze te gaan proberen, integendeel.
Ik zou het toch wel adviseren, lekker beginnen met Joy as an Act of Resistance. Sowieso een fantastische plaat maar het begin is fenomenaal ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

reaper

Support act
26 okt 2015
1.222
1.052
Het werchter verslag 2024 dubbed the good the bad and the rest

Beginnen doen we met the Bad

Aangezien ik sinds 2009 ga en buiten 2015 altijd 4 dagen aanwezig ben geweest beginnen de laatste 2 tal edities dingen op te vallen.

@Raoul had al door dat ik erg kritisch was voor dave en de zijnen. Maar daarover straks meer. De line up in het algemeen is zeker goed geboekt, al zijn er dingen imo dit jaar op verkeerde plaatsen terecht gekomen. Brutus op de main (barn had veel vetter geweest, last dinner party naar de main, pretenders naar de barn/klub C, marc naar de barn ipv klub C en parkway drive in het daglicht en onder Dropkick…

Al is dit ieder jaar wel een issue (zie vorig jaar fred again) dus is het niet nieuw. Sommige dingen voelden gewoon op het verkeerde podium.

Wat wel een issue was, is het geluid aan de mainstage. Ik vond dat vanaf sum 41 opkwam verschrikkelijk slecht, eens je wat verder van de main stond dan de voorvakken. Precies alsof de PA torens in het veld niet werkten heel het weekend lang.

Of ik ben verwend geweest de voorbije jaren en was het me nooit opgevallen, maar de vrienden die ik er tegen kwam hadden hetzelfde gevoel. En dat is iets wat we niet gewoon zijn van Rock Werchter. Dus voor 2025 best even herbekijken wat er daar is misgegaan.

En dan de prijzen van eten en drinken. Ik weet het is hier al 100den keren over gegaan. Maar ze slagen nergens meer op .dit had student reaper in 2009 nooit kunnen betalen. Meer zelfs, daarom dat er zoveel jeugd vrijwilliger was. Om er toch bij te zijn want anders kunnen ze dit niet bekostigen, wat duidelijk werd toen ik met enkele van deze vrijwilligers aan de praat geraakte overheen de 4 dagen. Je kan echt niet de prijzen optrekken van eten en drinken de komende 5 jaar. Ze zijn nu al van god los. Ticketprijs gaat nog sowieso stijgen dus probeer de andere inkomsten beperkter te houden. Maar dan zie ik dat ding over de herbruikbare bekers en dat hun dat 1 miljoen kost. Of wat is het daar? Alles moet geld opbrengen en liefst nog zo veel mogelijk.

Tot het punt dat je heel wat lagen van de bevolking er gaat uitduwen terwijl de jongeren en minder behoevenden non boomers ook toegang zouden moeten hebben en geen 2 nieren moeten afstaan.

Uiteraard kunnen we ook met drogredenen smijten en ja maar dat festival of die reis is duurder. Akkoord. Maar laten we een festival een festival houden en geen influencer high society bullcrap ding. Nu met dat terras en hospitality, apero bars wine bars en dergelijke is er genoeg aangeboord, laten we de essentie wel de essentie houden aub.



The good

Wat is er dan wel nog goed aan werchter?

Heel fucking veel.

De line up, de vrijwilligers, de chillness van de mensen, hoe dat het geregeld is.

Alles tot in de details is goed geregeld.
Er zijn 4 podia met verschillende groten van bands of artisten, een goede boeker die leuke dingen vind.

We beginnen op donderdag. Normaal ging ik met mijn partner gaan maar die kon om medische redenen niet meer mee en moest last minute nog op controle in het ziekenhuis; Dus werd er later vertrokken dan verwacht en mocht ik de 2 dingen die ik absoluut wou zien van mijn lijstje schrappen namelijk Eefje de visser & Jalen Ngonda.

Uiteindelijk kwam ik toe net als de hives begonnen aan hun set.

Dat heb ik 15 minuutjes aangegluurd (want al teveel gezien en dat is tof maar niet echt hoogstaand) en past beter in een setting a la AB of Crammerock en minder op de gigant van een mainstage.

Dan naar studio brussel dat gratis bier gaan ophalen dankzij Ga Terug naar uw bureau NONA.

En dan mooi plekje gezocht bij Johnny Marr voor mijn eerste full set. En wat een legende. Knaller van een set, heerlijke doorsnee van songs, top sfeer in de tent. Weer een britpop legende die ik kon afstrepen. Heerlijk. Wat een vibe ook, duidelijk dat er wel veel kwamen voor the smiths songs, al kan ik johnny’s eigen werk ook echt wel pruimen.

Dan nog het laatste stukje van Parkway drive meegepakt en dat was weer goed net als in 2017(?) maar deze show moet gewoon snachts. Zet die desnoods na lenny.

Dan lopen voor slowdive. Welke heel goed waren maar minder sterk dan x jaar geleden als invaller voor nathaniel. De visuals en dergelijke kwamen wel heerlijk door in de tent. Terechte grondleggers voor shoegaze?



Nadien even eten en wat met vrienden afgesproken en daardoor niet bij pj harvey beland maar bij Greta van fleet. Maar dat was van korte duur. Ik kan de stem tolereren op plaat maar live. Hemeltje lief dat was het echt niet voor mij. Vanop een afstandje dan maar stukje jane’s addiction. Leuk om af te strepen maar niet meer dan dat voor mij. Zeker de vocals zijn niet mijn ding.

Lekker goeie plek gescoord voor Mike “speed” Skinner. The streets waren heerlijk. De beste afsluiter die je kon hebben. Humor, charisma, goeie bak songs, crowd surfing. Het had het allemaal. Heerlijk uurtje knallen. Werkte heerlijk in de tent, en hij heeft zijn gold medal voor crowd surfing.

Dan met het buiten komen net de encore van Lenny mogen meenemen wat neer kwam op 18 minuten let love rule. Klonk beter dan verwacht. Perfect om wat uit te bollen.
Nadien richting prive parking/slaapplaats gewandeld en merken dat de voetgangersbrug toe is.

Dus een tering eind om, maar ach dat pakken we er wel bij de komende 4 dagen.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.222
1.052
Vrijdag zouden we starten met frank carter maar een pressing telefoontje kwam in de weg.

Daardoor pas op de weide als deze met hun laatste nummer begonnen.

Dan maar gekozen om rechtstreeks naar yard act te gaan. nog nooit gezien dus daar wezen kijken en wat een leuke ontdekking. Weinig volk in de tent maar wel een mooie opener om de dag te starten. Vol energie. Hier ga ik me rustig verder op inluisteren.

Nadien sleaford mods meegemaakt. Stonden al heel lang op mijn af te vinken lijstje en nu is het er van gekomen. Heerlijke elektro punk? Stond op de eerste rij. Was genieten van begin tot het einde maar dit wel een heel niche ding en de tent liep ook wel meer en meer leeg. Goed geluid, entertainment. Dan front row gewacht voor de band die er voor zorgde dat ik er was.

Namelijk Gary clark jr. buiten 2/3 singles van zijn nieuwe plaat nog niets gehoord (bedankt burn out om echt totaal onvoorbereid naar werchter te gaan/sarcsme). De band heeft iets extra. Het was mijn 6de keer op werchter. De 5 vorige keren was met mijn pa. Welke grote fan was. Tot tranen toe bewogen iedere keer hij de man mocht zien spelen. En zijn laatste indoor show was Gary in de roma (toen in chemo therapie). Dus wou toch even stil staan bij de band; bij hem en bij mezelf want ook ik ben een grote fan. Het was heerlijk. Nieuwe band setup met de extra zangeressen bv. Wat meer soul en terug meer blues. Het was een mooie mix van oud en nieuw. Het uur vloog voorbij. Al is het charmante er wat vanaf, touren zonder roadies, zonder extra shit mee te nemen is wel voorbij, maar wel terecht. Straffe muzikanten. Nadien nog van de band de setlist gekregen omdat ik er vol voor gegaan was tijdens de show. Mooie herinnering.

En dan gaan we ineens volledig full circle met om morello. Rage against the machine was ons eerste concert samen dus dat voelde echt als een mooi sluitend geheel. Wist niet goed wat er van te verwachten, want vorig jaar op GMM was dat toch niet helemaal je dat als ik dat las op het forum hier. Opnieuw gewoon front row gedaan. En man, wat een show, je weet wat je krijgt, wat medleys en zijn eigen werk (dat ik ook volg en ken) en hier en daar nog een cover. Een groot feest. Een berg rage nummers, the ghost of tom joad, kick out the jams met de guitarist van maneskin.

Alles klopte, de visuals, de sound, de opbouw. Heerlijke show die perfect was voor de barn. Heerlijke full circe, dichter bij RATM origineel gaat het niet meer worden. Dus perfect einde dit.

Ik wou dan rustig iets eten en naar Deus gaan kijken, maar helaas. Net voor mijn neus voor het eerst ooit de poortjes toe. Dan maar wezen Neck deep kijken. Was leuk, maar ook niet meer dan dat. Pop punk, is leuk voor even maar daar stopt het dan mee. Dan maar naar het afscheid van Sum 41 wat meer van hetzelfde is. En vooral klote geluid, precies alsof ze het daar kapot hebben gespeeld of yungblud dat ervoor speelde. Rustig van de zijkant gekeken maar erg spannend was het niet en nooit iets gehad met sum41.

Dan maar wachten op maneskin. Het oog wil ook wat en het was op dat gebied erg mooi, muzikaal de eerste 7 nummers nog mooier, lekker de weide mee. Dan werd het saai, even wezen binnen lopen in klub c, james arthur nog afgekeken en dan terug inpikken bij maneskin en het einde. Zat heel hard te hopen op Tom Morello, als dan bleek dat het laatste nummer weer een repeat is zonder tom ben ik maar richting de slaapplek weten lopen. Beter dan verwacht maar komen net die 2 hits te kort voor een volle set van 90 minuten.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.129
1.327
Ik vond het geluid aan de main net erg goed dit jaar.

Maar tijdens Sum41 was er duidelijk iets ernstigs mis. Tijdens de eerste helft van die set haperde het geluid en vielen ze voortdurend even weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en NoLifeIzze

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
65
40
De extreme burn out van Bad Omens lijkt van korte duur. Staan dit weekend in Amerika op festivals te spelen. Sta mij toe licht de wenkbrauwen te fronsen.
Had volgens mij alleen de europese tour gecanceld. Als band die doorbreekt en amper tijd heeft om even te rusten snap ik het wel dat ze even een pauze hadden ingelast.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor en Jo &Sky

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.685
12.182
De extreme burn out van Bad Omens lijkt van korte duur. Staan dit weekend in Amerika op festivals te spelen. Sta mij toe licht de wenkbrauwen te fronsen.
Ik bekijk het maar positief. Daardoor heb ik wel Tom Morello gezien en ik kan me niet voorstellen dat Bad Omens in de buurt waren gekomen van de epischheid van die show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik15 en NoLifeIzze

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.586
2.124
Ja begrijp me niet verkeerd he. Mentale gezondheid is een moeilijke kwestie waar je geen tijdspanne op kunt plakken qua termijnen.
Maar een maand na je statement over een extreme burn out terug op het podium stappen, dat vind ik gewoon zeer straf.
Zeker als ik het vergelijk met burn out gevallen in mijn nabije omgeving.
Maar goed voor hem dat hij er zo snel terug bovenop is.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
218
174
Ja begrijp me niet verkeerd he. Mentale gezondheid is een moeilijke kwestie waar je geen tijdspanne op kunt plakken qua termijnen.
Maar een maand na je statement over een extreme burn out terug op het podium stappen, dat vind ik gewoon zeer straf.
Zeker als ik het vergelijk met burn out gevallen in mijn nabije omgeving.
Maar goed voor hem dat hij er zo snel terug bovenop is.
Zo'n bericht schrijf je natuurlijk mogelijk ook in een periode dat je niet goed kan nuanceren. Enfin, hopelijk heeft de rust ze goed gedaan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.475
4.521
Ja begrijp me niet verkeerd he. Mentale gezondheid is een moeilijke kwestie waar je geen tijdspanne op kunt plakken qua termijnen.
Maar een maand na je statement over een extreme burn out terug op het podium stappen, dat vind ik gewoon zeer straf.
Zeker als ik het vergelijk met burn out gevallen in mijn nabije omgeving.
Maar goed voor hem dat hij er zo snel terug bovenop is.
Een extreme burn-out (sowieso al een rare benaming) zal in elk geval altijd langer dan een maand duren. Zo'n uitputting kun je wel doorbreken, maar dan geraak je er snel genoeg weer terug in. Sam Fender kan er ook wel iets over vertellen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.744
3.490
Wij kunnen niet voor de man invullen wat extreem is en wat gewoon is aan zijn burnout. Zijn perceptie erover was en is mogelijk dat het een periode is uit zijn leven die hij helemaal niemand toewenst omdat het zo kut is.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat hij weer te snel bezig is. Maar ik neem aan dat hijzelf en zijn omgeving (zowel vrienden als professioneel) een plan van aanpak hebben opgesteld en dat hij daardoor vroegtijdig leert herkennen wanneer die op de rem moet gaan staan.

Het is de man in elk geval van harte gegund dat hij er echt helemaal bovenop is, maar dit soort dingen zijn echt niet in te kleuren en al helemaal niet voor buitenstaanders.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken