Rock Werchter 2024

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
Ik ben nogal verbaasd over het enthousiasme hier over IDLES. Ik vond dat echt het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien op Werchter. De zang was belachelijk slecht, vanaf het begin al, de nummers één grote bende... en speelden ze nou All I want for Christmas, dat waren zij toch? Een parodie op een optreden wat mij betreft. En dan 5 bollen overal en iedereen hier ook dolenthousiast. Ik snap er niks van.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
218
174
Dat waren zij inderdaad. Bij IDLES ga ik niet voor de zuivere technische uitvoering of subtiel geschreven liedjes, maar voor de energie, de vibe en de saamhorigheid die je vooraan voelt. De chaos die in de muziek gebouwt zit vind ik dan ook erg lekker, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn.
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
Dat waren zij inderdaad. Bij IDLES ga ik niet voor de zuivere technische uitvoering of subtiel geschreven liedjes, maar voor de energie, de vibe en de saamhorigheid die je vooraan voelt. De chaos die in de muziek gebouwt zit vind ik dan ook erg lekker, maar dat zal ook een kwestie van smaak zijn.
Tja, misschien moet je het een beetje kennen vantevoren, maar ik ben totaal niet getriggered om eens een plaatje van ze te gaan proberen, integendeel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.635
12.008
Ik ben nogal verbaasd over het enthousiasme hier over IDLES. Ik vond dat echt het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien op Werchter. De zang was belachelijk slecht, vanaf het begin al, de nummers één grote bende... en speelden ze nou All I want for Christmas, dat waren zij toch? Een parodie op een optreden wat mij betreft. En dan 5 bollen overal en iedereen hier ook dolenthousiast. Ik snap er niks van.
Wees gerust, je bent niet de enige. Ik ben een grote liefhebber van gitaarmuziek maar snap die band ook niet echt. Ben op RW ook lekkere andere acts gaan kijken zodat ik de liefhebbers lekker hun feestje kon gunnen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
431
421
Ik ben nogal verbaasd over het enthousiasme hier over IDLES. Ik vond dat echt het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien op Werchter. De zang was belachelijk slecht, vanaf het begin al, de nummers één grote bende... en speelden ze nou All I want for Christmas, dat waren zij toch? Een parodie op een optreden wat mij betreft. En dan 5 bollen overal en iedereen hier ook dolenthousiast. Ik snap er niks van.
Ik begrijp je goed. Het is niet echt lekker te volgen.
Ik houd er wel van, vond het een goed optreden. Maar dat ze de rest overstijgen, headlinen de volgende keer enz; nee dat gaat mij ook te ver. 5 sterren neem ik ook niet serieus zodra ze Snow Patrol er slechts 3 geven, dat waren er eerder 6 als het gaat over écht optreden.



Maar het slechtste optreden ooit? Dan ben je ontsnapt aan Sk8er Boy :ROFLMAO: ,of Macklemore, Black eyed Peas en ga zo maar door.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
196
137

Acid was er ook weer...eventjes...bij.

Wel crazy hoe belachelijk eenvoudig die binnengeraakt is.
Dit soort mensen mogen ze van mij kei hard aanpakken met naming en shaming.
Als deel van de straf zou hij ook een vlog moeten maken van welke straf hij opgelegd krijgt en hoe het allemaal misloopt, juist om toekomstige potentiele wandaders hiervan te weerhouden.
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: Timmetje en Jo &Sky

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
176
405
Ik ben nogal verbaasd over het enthousiasme hier over IDLES. Ik vond dat echt het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien op Werchter. De zang was belachelijk slecht, vanaf het begin al, de nummers één grote bende... en speelden ze nou All I want for Christmas, dat waren zij toch? Een parodie op een optreden wat mij betreft. En dan 5 bollen overal en iedereen hier ook dolenthousiast. Ik snap er niks van.

Met zo'n username moet ik natuurlijk wel even reageren.

Dat het je niet (meteen) aanspreekt, daar kan ik helemaal inkomen. Zowel muzikaal als wat betreft hun voorkomen op het podium. Genoeg populaire acts waar ik zelf niet zo veel mee kan. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Dat maakt muziek nu net zo mooi; je weet nooit wanneer er ineens iets keihard binnenkomt. En ook niet wanneer iets juist totaal de verkeerde kant op valt.

Maar slecht? Die snap ik niet. All I want was een grote bak zelfspot. Dat kunnen ze inderdaad niet, en dat was de grap. Maar als je daar voorbij kijkt... Die drummer is echt waanzinnig, en strak als een klok. Idem voor de bassist. Voorheen hadden die gitaristen nog wel eens de neiging om meer tijd in het publiek te besteden dan erbuiten, daar werd het spel niet beter van, maar die zijn inmiddels ook een heel stuk consistenter. En Joe... Tsja. De uitvoering van Dancer vond ik inderdaad een beetje tenenkrommend, maar eigenlijk vooral vanwege de valse backup vocals. Verder vind ik hem in de hardere stukken best sterk. (Post) punk staat nou niet echt bekend om zijn engelengezang, toch? Misschien gewoon niet jouw genre?
 

1979

Playlistbediener
25 jan 2023
30
45
Ik ben nogal verbaasd over het enthousiasme hier over IDLES. Ik vond dat echt het slechtste optreden dat ik ooit heb gezien op Werchter. De zang was belachelijk slecht, vanaf het begin al, de nummers één grote bende... en speelden ze nou All I want for Christmas, dat waren zij toch? Een parodie op een optreden wat mij betreft. En dan 5 bollen overal en iedereen hier ook dolenthousiast. Ik snap er niks van.
Ik vond hen wel goed in 2022, maar dit keer konden ze me niet overtuigen. Mss omdat ik net van Scowl kwam en een beetje rust nodig had :) .
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: johanra en ChrisV

Jo &Sky

Campingartiest
18 mei 2023
51
230
Net even rond de weide en campings gewandeld met de woef en ik denk dat we allemaal ons handje mogen/moeten kussen. Was RW 2024 een weekje later geweest, dan zaten we nu allemaal in de shit... euh modder. De service roads zijn één modderpoel en de zowel op de Hive als op de kleinere campings staan sommige stukken zelfs onder water. Of hoeveel geluk we gehad hebben ;)
 
Laatst bewerkt:

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.262
2.522
Net even rond de weide en campings gewandeld met de woef en ik denk dat we allemaal ons handje mogen/moeten kussen. Was RW 2024 een weekje later geweest, dan zaten we nu allemaal in de shit... euh modder. De service roads zijn één modderpoel en de zowel op de Hive als op de kleinere campings staan sommige stukken zelfs onder water. Of hoeveel geluk we gehad hebben ;)
Zeg wel ja.

Zie net die beelden van op Les Ardentes, dat wil je niet meemaken.
 
Laatst bewerkt:

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
294
197
Net even rond de weide en campings gewandeld met de woef en ik denk dat we allemaal ons handje mogen/moeten kussen. Was RW 2024 een weekje later geweest, dan zaten we nu allemaal in de shit... euh modder. De service roads zijn één modderpoel en de zowel op de Hive als op de kleinere campings staan sommige stukken zelfs onder water. Of hoeveel geluk we gehad hebben ;)
Wij hebben echt heel veel geluk gehad vorige week🔥
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: fiesta en Erik15

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
Ik begrijp je goed. Het is niet echt lekker te volgen.
Ik houd er wel van, vond het een goed optreden. Maar dat ze de rest overstijgen, headlinen de volgende keer enz; nee dat gaat mij ook te ver. 5 sterren neem ik ook niet serieus zodra ze Snow Patrol er slechts 3 geven, dat waren er eerder 6 als het gaat over écht optreden.



Maar het slechtste optreden ooit? Dan ben je ontsnapt aan Sk8er Boy :ROFLMAO: ,of Macklemore, Black eyed Peas en ga zo maar door.
Sk8er Boy heb ik inderdaad links laten liggen, Macklemore ken ik niet eens dus blijkbaar ook, en tijdens Black Eyed Peas zat ik ergens met 2 IJslandsen over drakeneieren te praten, dus wat betreft die laatste: alleen maar positieve herinneringen :ROFLMAO:

Maar goed, op het einde zei hij toch: we spelen nog één nummer. Iedereen juichen. En toen reageerde hij: ah jullie zijn blij dat we nog maar één nummer gaan spelen? Iedereen weer juichen. Ik dacht op dat moment dus dat dat serieus was, maar dat bleek dus spel. Maar zo zat ik er dus in.
 
  • Haha
Waarderingen: ChrisV

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.211
1.264
"All I want for Christmas is you" was toch pure humor man! Zeker als ze vlak erna zeiden dat dit de reden is waarom ze nooit zullen headlinen :) Heerlijke zelfspot.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
722
887
Tja, misschien moet je het een beetje kennen vantevoren, maar ik ben totaal niet getriggered om eens een plaatje van ze te gaan proberen, integendeel.
We hebben veel optredens samen gekeken en ik wist dat IDLES niet je ding was. Des te leuker vond ik het dat je helemaal meeging naar het voorvak en het een serieuze kans gaf om jezelf helemaal mee te laten nemen in het feest.

Ik snap heel goed als zoiets niet je ding is. Het is inderdaad ongecontroleerde chaos. Ik hou er van, heb intens genoten, vind de sound heerlijk en zet het dus ook echt regelmatig aan. Voor mij was dit het beste IDLES optreden van de drie waar ik bij was en voor mij was dit inderdaad een vijf sterren optreden. Samen met Parkway Drive het beste van het weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken