Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.400
4.640
Morello was goed, heel goed, maar qua power en vocaal was Bad Omens wel een paar Vitessen straffer geweest ;-)
Op basis van wat ik van bad omens op spotify hoorde , waag ik dat te betwijfelen. Ze moeten volgende editie maar komen, zodat ik de goede vergelijking kan maken en ze me kunnen overtuigen.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.285
1.130
Laatste keer QOTSA vond ik dan juist weer te veel gelul en popiejopie doen. Vond de foo’s deze keer beter dan de vorige keer. Juist door nu minder te lullen.
popiejopie?
een world first krijgen met straight jacket fitting, met het beste meezing moment de hele 4 dagen in 2023.
de monkeys naar huis spelen, en iedere show toch 1 a 2 deep cuts of debuts doen in de tour. doen ze heerlijk.
.

het eerste uur van FOO was minder lullen, maar dan zaten ze al over de helft van hun setlist en dan moest er nog een dik uur en kwartier gevuld en dat was echt wel vaart eruit hoor als je terug kijkt. en het was van a z een kopie van de festival set ervoor op opener.
en vooral dat laatste mis ik een beetje bij foo fighters. daar zit te weinig variatie in.
je hebt zo een massive aantal platen, mix, match doe is zot he dave
maar mijzelf deed het echt geen ene moer meer.
again ik weet dat ik gewoon kritisch ben.

en ik snap de boeking en de populariteit en dat 90% het zo goed vind.
ik zou ze ook boeken zonder te aarzelen, het is gewoon mijn ding totaal niet meer net doordat ik het teveel copy paste vind
maar er is no good or wrong
smaken verschillen nu eenmaal
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.600
2.153
Zelfs als grote fan moet ik je wel bijtreden hoor Reaper.
Ze variëren maar met 1 nummer ofzo per set. Dat terwijl je kwalitatief met je 10 tal hits en de paar nummers van je nieuwe album (een 3 tal) in 2h-2h30 tijd nog genoeg kan spelen met al die andere nummers.
Pearl Jam doet dit zonder problemen en met een dronken Vedder wat toch een prestatie is :LOL:
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.094
1.971
Zelfs als grote fan moet ik je wel bijtreden hoor Reaper.
Ze variëren maar met 1 nummer ofzo per set. Dat terwijl je kwalitatief met je 10 tal hits en de paar nummers van je nieuwe album (een 3 tal) in 2h-2h30 tijd nog genoeg kan spelen met al die andere nummers.
Pearl Jam doet dit zonder problemen en met een dronken Vedder wat toch een prestatie is :LOL:
De Peppers doen het ook. Die variëren zo veel per set, dat je ze zelfs 2 jaar op rij als headliner zou kunnen boeken.. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: swissepfan

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.400
4.640
popiejopie?
een world first krijgen met straight jacket fitting, met het beste meezing moment de hele 4 dagen in 2023.
de monkeys naar huis spelen, en iedere show toch 1 a 2 deep cuts of debuts doen in de tour. doen ze heerlijk.
.


monkeys naar huis spelen is ook niet zo moeilijk hè.

Keer daarvoor vond ik QOTSA een stuk beter. Toen was Spider-Man leuk, laatste keer irritant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en reaper

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.972
4.039
monkeys naar huis spelen is ook niet zo moeilijk hè.

Keer daarvoor vond ik QOTSA een stuk beter. Toen was Spider-Man leuk, laatste keer irritant.
NUMMERS 4 - 1

4. Sam Fender
(DO 19u30-20u30, Main Stage)
186 punten - 21 nominaties - gemiddelde 8,9

3. Muse (ZA 23u30-01u00, Main Stage)
188 punten - 20 nominaties - gemiddelde 9,4

2. Editors (VR 21u50-23u05, The Barn)
201 punten - 21 nominaties - gemiddelde 9,6

1. Queens of the Stone Age (ZO 21u00-22u30, Main Stage)
400 punten - 33 nominaties - gemiddelde 12,1


Ze waren toch met overmacht #1 hier ;)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.400
4.640
NUMMERS 4 - 1

4. Sam Fender
(DO 19u30-20u30, Main Stage)
186 punten - 21 nominaties - gemiddelde 8,9

3. Muse (ZA 23u30-01u00, Main Stage)
188 punten - 20 nominaties - gemiddelde 9,4

2. Editors (VR 21u50-23u05, The Barn)
201 punten - 21 nominaties - gemiddelde 9,6

1. Queens of the Stone Age (ZO 21u00-22u30, Main Stage)
400 punten - 33 nominaties - gemiddelde 12,1


Ze waren toch met overmacht #1 hier ;)
Mijn mening is niet altijd hetzelfde als die van de meerderheid. (Sam Fender in de top 4 bv 😂).
Ik maakte ook vooral de vergelijking met de keer daarvoor.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.979
5.256
Mijn mening is niet altijd hetzelfde als die van de meerderheid. (Sam Fender in de top 4 bv 😂).
Ik maakte ook vooral de vergelijking met de keer daarvoor.
Het is natuurlijk verleidelijk om te vervallen in nostalgie naar een optreden dat je in uw hoofd zo hebt opgehemeld, waardoor je daarna die band daar telkens aan vergelijkt (maak ik me ongetwijfeld ook schuldig aan hoor). Dat is in feite ook niet eerlijk: ze speelden gewoon een verdomd strakke set bij de beste van het weekend (konden ook veel nietfans overtuigen), ze hadden er ook gewoon plezier in (geen idee wie zich die zichtbare irritatie inbeeldde).
Wellicht als ik ze de volgende keer zie, zeg ik: ja maar! Die keer op RW 2022 dat was nog al eens een show, deze keer was dit wat minder tof en dat wat minder enthousiast en...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.400
4.640
Het is natuurlijk verleidelijk om te vervallen in nostalgie naar een optreden dat je in uw hoofd zo hebt opgehemeld, waardoor je daarna die band daar telkens aan vergelijkt (maak ik me ongetwijfeld ook schuldig aan hoor). Dat is in feite ook niet eerlijk: ze speelden gewoon een verdomd strakke set bij de beste van het weekend (konden ook veel nietfans overtuigen), ze hadden er ook gewoon plezier in (geen idee wie zich die zichtbare irritatie inbeeldde).
Wellicht als ik ze de volgende keer zie, zeg ik: ja maar! Die keer op RW 2022 dat was nog al eens een show, deze keer was dit wat minder tof en dat wat minder enthousiast en...
2022 was maar 1 jaar eerder, hè.
Ik zeg ook niet dat ze slecht speelden. Maar juist het jaar daarvoor, speelden ze vlotter, strakker en vrolijker naar mijn mening. De keren daarvoor vond ik ze rommelig spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Volgens mij toen het management ermee afkwam heeft Josh eens gezucht. Maar goed, alle promo is promo natuurlijk.
Promo, voor wie? Niet voor qotsa toch?
Best wel vervelend, nog zo'n copycat spiderman, behoorlijke tijdverspilling, heeft misschien wel 1 nummer gekost....
 

Erik15

Playlistbediener
31 mei 2024
25
36
popiejopie?
een world first krijgen met straight jacket fitting, met het beste meezing moment de hele 4 dagen in 2023.
de monkeys naar huis spelen, en iedere show toch 1 a 2 deep cuts of debuts doen in de tour. doen ze heerlijk.
.

het eerste uur van FOO was minder lullen, maar dan zaten ze al over de helft van hun setlist en dan moest er nog een dik uur en kwartier gevuld en dat was echt wel vaart eruit hoor als je terug kijkt. en het was van a z een kopie van de festival set ervoor op opener.
en vooral dat laatste mis ik een beetje bij foo fighters. daar zit te weinig variatie in.
je hebt zo een massive aantal platen, mix, match doe is zot he dave
maar mijzelf deed het echt geen ene moer meer.
again ik weet dat ik gewoon kritisch ben.

en ik snap de boeking en de populariteit en dat 90% het zo goed vind.
ik zou ze ook boeken zonder te aarzelen, het is gewoon mijn ding totaal niet meer net doordat ik het teveel copy paste vind
maar er is no good or wrong
smaken verschillen nu eenmaal
Ja ik ben het wel met je eens. Mijn eerste keer FF was op Pinkpop een keer, dagkaartje voor gekocht. Vond ik toen één van de beste optredens die ik ooit gezien had. Vorige keer op Werchter was al een stuk minder, geen vaart zoals iedereen al zegt, en deze keer was wel iets beter denk ik, maar echt veel doet t me niet meer.
QOTSA afgelopen jaar een beetje hetzelfde idee overigens, maar misschien moet ik bij zo'n optreden weer eens in een voorval gaan staan. Maar ik wilde Rosalia zien, en dat was voor mij het beste vorig jaar, dus geen spijt van.
Iha merk ik dat de beste optredens voor mij meestal niet de headliners zijn, en zelfs niet de persoonlijke grote namen van wie ik de albums heb grijs gedraaid. Met uitzonderingen natuurlijk, zoals SOAD toen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken