Rock Werchter 2024

eerlijk?
Liam werchter was by far de zwakste keer dat ik eentje van de gallaghers zag post oasis breakup
was echt de teleurstelling deze zomer
noel was dan veel sterker.
Bij mij ook een kleine deceptie hoor, maar dat was niet aan het publiek te merken. En mijn maatstaf is die Ziggo show, zat toen vol met Britten. Ik overweeg hem deze zomer te gaan zien in Glasgow, dat zal andere categorie zijn.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Vond de eerste twee albums van Noel trouwens echt wel goed. Die eerste van Liam had wel zijn momenten. Eigenlijk vond ik vooral die tweede Beady Eye plaat sterk, maar die flopte erg hard.
yep, die is eigenlijk echt wel goed die 2de beady.
de nieuwe noel is ook goed, meer richting het laatste oasis album wat ik een erg sterk album vind
maar die vorige van noel was...anders...

• Leuk
Waarderingen: nikita
Goodmorning, ik kom even met wat juicy nieuws...
Gisterenavond was ik op een feestje en besprak ik met een vriend mijn zomerplannen en vermeldde ik dat ik sws naar RW terug zou gaan.
Mijn vriend is geen grote muziekfan maar zei al even dat hij waarschijnlijk volgend jaar voor de sfeer eens RW zou proberen en plots kwam die af met het nieuws dat hij de headliners al kende.
Ik meteen excited uitleg vragen en zeggen dat dat niet mogelijk is, maar hij was er volledig zeker van.
Een vriend van hem zit namelijk blijkbaar op kot met de dochter van één van de 'RW-bazen' en heeft hem die namen verteld...
Volgens hem zijn de RW-headliners (geen idee als de volgorde klopt per dag):

1. Dua Lipa
  2. Rammstein
  3. Green Day
  4. Foo Fighters
Zo, doe er mee wat je wilt. Ikzelf ben ook niet volledig zeker als deze info klopt en zou hier ook zeer sceptisch tegenover staan, maar het feit dat die vriend geen muziekkennis heeft en dus totaal niet op de hoogte is van de geruchten van volgend jaar, vind ik het wel opmerkelijk met welk lijstje zeer geloofwaardige namen die afkomt...

Gisterenavond was ik op een feestje en besprak ik met een vriend mijn zomerplannen en vermeldde ik dat ik sws naar RW terug zou gaan.
Mijn vriend is geen grote muziekfan maar zei al even dat hij waarschijnlijk volgend jaar voor de sfeer eens RW zou proberen en plots kwam die af met het nieuws dat hij de headliners al kende.
Ik meteen excited uitleg vragen en zeggen dat dat niet mogelijk is, maar hij was er volledig zeker van.
Een vriend van hem zit namelijk blijkbaar op kot met de dochter van één van de 'RW-bazen' en heeft hem die namen verteld...

1. Dua Lipa
  2. Rammstein
  3. Green Day
  4. Foo Fighters
Zo, doe er mee wat je wilt. Ikzelf ben ook niet volledig zeker als deze info klopt en zou hier ook zeer sceptisch tegenover staan, maar het feit dat die vriend geen muziekkennis heeft en dus totaal niet op de hoogte is van de geruchten van volgend jaar, vind ik het wel opmerkelijk met welk lijstje zeer geloofwaardige namen die afkomt...

Dat Rammstein een week eerder in Oostende staat schiet de geloofwaardigheid al meteen aan gort. Waarom zou een band die uitsluitend toert met een specifieke productie plots een week later opduiken in hetzelfde land om een afgewaterde versie van hun show te geven? Gaat gewoon niet gebeuren.

1. Dua Lipa
  2. Rammstein
  3. Green Day
  4. Foo Fighters
Tof om dit te delen! Jammer dat het hele plaatje door Rammstein niet echt geloofwaardig is. Die gaan we echt niet (meer) op RW zien.

Misschien is de vriend van de vriend van de vriendin van de vriend van .... op kot gewoon ook een forumgebruiker. Want volgens mij is dat rijtje wel al eens gepasseerd als speculatie.

Kan ook op moment dat hij dit nieuws hoorde, Rammstein eerst headliner zou zijn van Werchter, maar dat de deal uiteindelijk is geklapt en een week eerder in Oostende staat.

• Leuk
Waarderingen: zero en mattman
Kan ook op moment dat hij dit nieuws hoorde, Rammstein eerst headliner zou zijn van Werchter, maar dat de deal uiteindelijk is geklapt en een week eerder in Oostende staat.
Ja dit was ik ook aant denken, dat het ondertussen outdated info is, maar daarom niet minder interessant

Dat geloof ik dan weer niet. Rammstein doet een stadiumtour. Staan geen festivals op. Waren naar mijn mening dus sowieso niet beschikbaar voor een Werchter.

Dat geloof ik dan weer niet. Rammstein doet een stadiumtour. Staan geen festivals op. Waren naar mijn mening dus sowieso niet beschikbaar voor een Werchter.
Het komt wel eens voor dat een artiest uitzondering maakt om ergens toch op een festival te verschijnen wanneer ze genoeg geld neerleggen.

Volgende week is het heel de week De Jaren Nul op Stubru, denken jullie dat dit impact heeft op aankondigingen van werchter?

1. Dua Lipa
  2. Rammstein
  3. Green Day
  4. Foo Fighters
Onze bronnen kennen elkaar gok ik :-)

In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik nu ook twijfel aan het Rammstein gerucht sinds Oostende. Maar moest het toch kloppen ga ik wat reacties vanop mijn post terug boven halen :-)
Het waren exact dezelfde 4 headliners die ik doorkreeg ...
Wat voor mij nog een optie kan zijn : Eerste aankondigingen FF - Greenday - Dua en na het uitverkocht bordje in Oostende geeft RW alsnog de kans aan anderen om ze te zien op RW
Dat is dan ook meteen een manier om ervoor te zorgen dat Rammstein fans niet de hele combi boek opkopen zoals misschien wel gevreesd zou worden.

Time will tell ...

Onze bronnen kennen elkaar gok ik :)

In alle eerlijkheid moet ik toegeven dat ik nu ook twijfel aan het Rammstein gerucht sinds Oostende. Maar moest het toch kloppen ga ik wat reacties vanop mijn post terug boven halen :)
Het waren exact dezelfde 4 headliners die ik doorkreeg ...
Wat voor mij nog een optie kan zijn : Eerste aankondigingen FF - Greenday - Dua en na het uitverkocht bordje in Oostende geeft RW alsnog de kans aan anderen om ze te zien op RW
Dat is dan ook meteen een manier om ervoor te zorgen dat Rammstein fans niet de hele combi boek opkopen zoals misschien wel gevreesd zou worden.

Time will tell ...
Alleen zouden er op de meeste locaties extra data bijkomen (ook Oostende), waardoor er geen plaats meer overblijft voor festivals.
En ze gaan echt geen nieuwe show bouwen voor 3-4 festivaldagen. Hebben nu al meer dan een jaar moeten touren om winst te maken op hun huidige productie.

Het komt wel eens voor dat een artiest uitzondering maakt om ergens toch op een festival te verschijnen wanneer ze genoeg geld neerleggen.
Ja maar Rammstein behoort niet tot die categorie.

Wat ik ooit begreep heeft dat met veiligheid te maken. Door al het vuur en explosies is de choreografie ieder optreden hetzelfde en is er geen ruimte voor flexibiliteit / spontaniteit. Iedere show uit een tour is hetzelfde opgebouwd. Dit om fouten te voorkomen.

• Leuk
Waarderingen: micvet en reaper

Users who are viewing this thread