Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.514
9.308
Absolute dieptepunt op dat gebied was Lana Del Rey in 2016. Zo'n ontzettend jammere boeking toen. Springsteen en Metallica-fans zijn op dat gebied absoluut verschrikkelijk.
Heeft zelfs niet eens met die namen op zich te maken, eerder met het type volk dat op die events afkomt. Bij Fleetwood Mac echt bij 2 kletsende dames (en dan bedoel ik: de hele tijd zonder ophouden) echt moeten zeggen dat het concert welvoegelijk begonnen was. Ook die ene dag met Editors enzo, zero sfeer. Enige uitzondering was die editie van 2022, had ook een gemixte publiek, waarschijnlijk omdat de Barn en KlubC toen ook open waren? Behalve Nick Cave hadden ook Florence en blijkbaar ook Placebo een enthousiast publiek.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
793
671
Heeft zelfs niet eens met die namen op zich te maken, eerder met het type volk dat op die events afkomt. Bij Fleetwood Mac echt bij 2 kletsende dames (en dan bedoel ik: de hele tijd zonder ophouden) echt moeten zeggen dat het concert welvoegelijk begonnen was. Ook die ene dag met Editors enzo, zero sfeer. Enige uitzondering was die editie van 2022, had ook een gemixte publiek, waarschijnlijk omdat de Barn en KlubC toen ook open waren? Behalve Nick Cave hadden ook Florence en blijkbaar ook Placebo een enthousiast publiek.

Het probleem met Classic is dat daar doorgaans 40+'ers op afkomen die één keer per jaar nog eens buiten mogen en eigenlijk niet veel om de muziek geven en gewoon voor de sfeer, gezelligheid en overprijsde pintjes afkomen. 2022 was in dat opzicht zoals je al zei een absolute verademing. Enorm van genoten die dag omdat je toch meer het gevoel had dat muziekliefhebbers op de weide rondliepen. Had ook wel met de line-up te maken die enorm goed in elkaar zat.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
KBC is nochtans op werchter boutique...
Allebei, ik weet het zeker.

Ik had het trouwens niet eens over het concert van Jack Johnson, maar over dat van Bruce zelf. Sommige mensen in mijn buurt kon het echt aan hun reet roesten, en stonden luidkeels te praten over totaal andere dingen terwijl hij bijvoorbeeld vertelde over de inspiratie voor zijn laatste plaat.

En dat terwijl zoveel fans naast tickets hebben gegrepen...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: zero

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
175
133
Allebei, ik weet het zeker.

Ik had het trouwens niet eens over het concert van Jack Johnson, maar over dat van Bruce zelf. Sommige mensen in mijn buurt kon het echt aan hun reet roesten, en stonden luidkeels te praten over totaal andere dingen terwijl hij bijvoorbeeld vertelde over de inspiratie voor zijn laatste plaat.

En dat terwijl zoveel fans naast tickets hebben gegrepen...
dan is KBC mij toch vergeten uitnodigen voor TW classic.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
935
880
Allebei, ik weet het zeker.

Ik had het trouwens niet eens over het concert van Jack Johnson, maar over dat van Bruce zelf. Sommige mensen in mijn buurt kon het echt aan hun reet roesten, en stonden luidkeels te praten over totaal andere dingen terwijl hij bijvoorbeeld vertelde over de inspiratie voor zijn laatste plaat.

En dat terwijl zoveel fans naast tickets hebben gegrepen...
Goed dat je het zeker weet, maar het klopt niet.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.275
5.766
Absolute dieptepunt op dat gebied was Lana Del Rey in 2016. Zo'n ontzettend jammere boeking toen. Springsteen en Metallica-fans zijn op dat gebied absoluut verschrikkelijk.
Goh ja, erg… Dacht dat Lana gewoon Rw ging doen maar plots zelf vroeg naar een alternatief.
Daarom die oplossing.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Misschien hebben niet álle KBC-medewerkers voor beide dagen tickets aangeboden gekregen, maar sommige alleszins wel.

Ik ken er namelijk, zij het niet degene die zich zo misdragen hebben uiteraard. ;)

Mijn excuses aan iedereen die zich nu benadeeld voelt, dit jaar wat beter je best doen op het werk! :)

(Al sta ik natuurlijk open voor zwart-op-wit-bewijs dat helemaal niemand bij KBC hiervoor tickets heeft gekregen. Maar ze zijn wel sponsor, toch?)
 
Laatst bewerkt:

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Creepy: ik probeer hierover info te Googlen en vind nu al meermaals mijn eigen posts via Google. :oops:
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
935
880
Misschien hebben niet álle KBC-medewerkers voor beide dagen tickets aangeboden gekregen, maar sommige alleszins wel.

Ik ken er namelijk, zij het niet degene die zich zo misdragen hebben uiteraard. ;)

Mijn excuses aan iedereen die zich nu benadeeld voelt, dit jaar wat beter je best doen op het werk! :)

(Al sta ik natuurlijk open voor zwart-op-wit-bewijs dat helemaal niemand bij KBC hiervoor tickets heeft gekregen. Maar ze zijn wel sponsor, toch?)
Er is wel een verschil tussen het fandorp op Boutique en enkelingen die een ticket krijgen van kbc. Zo krijgen er ook medewerkers tickets voor rock werchter, wat ook logisch is, want ze zijn een grote sponsor.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
315
247
Dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik heb inmiddels begrepen dat er voor Boutique veel meer waren uitgenodigd, mogelijk vanwege een tegenvallende ticketverkoop. Het zou ook gek zijn om met TW Classic-tickets te smijten als dat zo snel uitverkoopt (al had ik ze je wel gegund, uiteraard).

Maar ik had toch de indruk dat er nogal wat mensen door de mazen van het net geglipt waren die niet per se heel erg geïnteresseerd waren in Bruce. Of dat allemaal KBC'ers waren, heb ik hen niet gevraagd - een andere sponsor kan ook nog, veronderstel ik, of ze hadden gewoon geld te veel of ergens een vijs los. :)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.448
3.553
is dan ook geen oasis tour maar een Liam tour

stop making oasis reunion happen media
cause it wont
Vraag me af wat nog effectief het verschil is op dit moment. Geen 'Don't Look Back in Anger' en andere nummers die door Noel gezongen worden, that's it. Of Noel nou die gitaarsolo tijdens 'Champagne Supernova' speelt of die tourende gitarist van Liam.
Tuurlijk lijkt het me vet om te kunnen zeggen dat je Oasis hebt gezien, maar zeker met deze tour vol Oasis-nummers, zie ik het verschil niet meer zo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.514
9.308
Vraag me af wat nog effectief het verschil is op dit moment. Geen 'Don't Look Back in Anger' en andere nummers die door Noel gezongen worden, that's it. Of Noel nou die gitaarsolo tijdens 'Champagne Supernova' speelt of die tourende gitarist van Liam.
Tuurlijk lijkt het me vet om te kunnen zeggen dat je Oasis hebt gezien, maar zeker met deze tour vol Oasis-nummers, zie ik het verschil niet meer zo.
Precies. Om die reden altijd afgevraagd waarom mensen zo zitten te hopen op een reünie van deze band. Die nummers kunnen we letterlijk elke zomer wel op een festival horen door één van de broertjes.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.216
1.048
Vraag me af wat nog effectief het verschil is op dit moment. Geen 'Don't Look Back in Anger' en andere nummers die door Noel gezongen worden, that's it. Of Noel nou die gitaarsolo tijdens 'Champagne Supernova' speelt of die tourende gitarist van Liam.
Tuurlijk lijkt het me vet om te kunnen zeggen dat je Oasis hebt gezien, maar zeker met deze tour vol Oasis-nummers, zie ik het verschil niet meer zo.
Oasis is beide....
punt.
Liam speelt oasis nummers net zoals noel dat doet.
maar zonder beide broers op het podium is dit defacto geen oasis groep
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Leon