Rock Werchter 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.424
3.439
Precies. Om die reden altijd afgevraagd waarom mensen zo zitten te hopen op een reünie van deze band. Die nummers kunnen we letterlijk elke zomer wel op een festival horen door één van de broertjes.
Omdat 'die nummers' iconisch zijn en nog altijd een weide op hun kop zetten.

Oasis is beide....
punt.
Liam speelt oasis nummers net zoals noel dat doet.
maar zonder beide broers op het podium is dit defacto geen oasis groep
Ja tuurlijk, op papier. Al zal het qua sound niet veel uitmaken denk ik. Heb Noel nog nooit live gezien, nog half maandje wachten, maar afgaande op Youtube-shows klinkt dat live ook echt niet als Oasis. En Liam wel.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Omdat 'die nummers' iconisch zijn en nog altijd een weide op hun kop zetten.


Ja tuurlijk, op papier. Al zal het qua sound niet veel uitmaken denk ik. Heb Noel nog nooit live gezien, nog half maandje wachten, maar afgaande op Youtube-shows klinkt dat live ook echt niet als Oasis. En Liam wel.
ook meer dan op papier.

ik heb ze nog gezien als oasis en dat was gewoon andere categorie...
beide los zijn fijn tot soms erg sterk

maar het niveau werchter 2009 bv halen ze niet op hun eentje...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.148
8.826
Omdat 'die nummers' iconisch zijn en nog altijd een weide op hun kop zetten.
Ja, echt op zijn kop stond de weide van RW nu ook weer niet bij Liam... Maar dat is mijn punt niet. Wel dat je al een Oasis show kan zien als je dat wil, en vaak want Liam tourt bijna constant. Ja, niet officieel natuurlijk, want Noel is er niet bij, maar op een tweetal nummers na die Noel dan zou zingen is er zoals je zegt weinig verschil.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Precies. Om die reden altijd afgevraagd waarom mensen zo zitten te hopen op een reünie van deze band. Die nummers kunnen we letterlijk elke zomer wel op een festival horen door één van de broertjes.
omdat de som van de 2 Delen beter is dan elk appart
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.148
8.826
heeft een plaat uit in 2022 met C'mon You Know
Noel heeft net een plaat uit council skies

beide zijn best goed in hun solo projecten atm

en noel was beter op crammerock dan liam op werchter imo
Noel richt zich ook iets meer op zijn solocarrière dan Liam. Noel speelt ook Oasis nummers naast zijn solomateriaal, Liam speelt een Oasis set met hier en daar eens een solo nummertje tussen. Of die indruk heb ik toch.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.424
3.439
Ja, echt op zijn kop stond de weide van RW nu ook weer niet bij Liam... Maar dat is mijn punt niet. Wel dat je al een Oasis show kan zien als je dat wil, en vaak want Liam tourt bijna constant. Ja, niet officieel natuurlijk, want Noel is er niet bij, maar op een tweetal nummers na die Noel dan zou zingen is er zoals je zegt weinig verschil.
Kreeg overal 4 sterren en heb de weide weinig zo euforisch gezien als tijdens het tweeluik 'Wonderwall' - 'Champagne Supernova'. 'Stand By Me' kreeg ook veel mensen op de schouders.
Liam in 2020 nog altijd een van de beste shows die ik in de Ziggo heb gezien, beter dan een andere zekere Britpop-groep...

Maar goed, zou alsnog de grootste muzikale reünie in jaren zijn. Ik hoop erop, maar koop tot die tijd wel tickets voor ze los.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie en Islaaa

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.282
10.824
Ja, echt op zijn kop stond de weide van RW nu ook weer niet bij Liam... Maar dat is mijn punt niet. Wel dat je al een Oasis show kan zien als je dat wil, en vaak want Liam tourt bijna constant. Ja, niet officieel natuurlijk, want Noel is er niet bij, maar op een tweetal nummers na die Noel dan zou zingen is er zoals je zegt weinig verschil.
Nah nu ben je een beetje opstandig aan het doen. Alleen het feit al dat deze twee iconisch vechtende broers samen op een podium zouden staan geeft die nummers al zoveel extra waarde en lading. Zelfs ben je ook hartstikke hyped over de reunie van Talking Heads terwijl hun nummers de afgelopen jaren hier en daar te horen waren.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Noel richt zich ook iets meer op zijn solocarrière dan Liam. Noel speelt ook Oasis nummers naast zijn solomateriaal, Liam speelt een Oasis set met hier en daar eens een solo nummertje tussen. Of die indruk heb ik toch.
yep
en pakt het ook setlistgewijs beter aan
Noel ging in crammerock eerst alleen eigen werk van recenter naar ouder en speelt geen wonderwall bv
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
822
743
Precies. Om die reden altijd afgevraagd waarom mensen zo zitten te hopen op een reünie van deze band. Die nummers kunnen we letterlijk elke zomer wel op een festival horen door één van de broertjes.
Als we die redenering doortrekken, hoeven we infeite alleen maar de zangers van een band uit te nodigen en de rest laten we dan maar spelen door ne coverband.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Kreeg overal 4 sterren en heb de weide weinig zo euforisch gezien als tijdens het tweeluik 'Wonderwall' - 'Champagne Supernova'. 'Stand By Me' kreeg ook veel mensen op de schouders.
Liam in 2020 nog altijd een van de beste shows die ik in de Ziggo heb gezien, beter dan een andere zekere Britpop-groep...

Maar goed, zou alsnog de grootste muzikale reünie in jaren zijn. Ik hoop erop, maar koop tot die tijd wel tickets voor ze los.
eerlijk?
Liam werchter was by far de zwakste keer dat ik eentje van de gallaghers zag post oasis breakup
was echt de teleurstelling deze zomer
noel was dan veel sterker.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Ja, echt op zijn kop stond de weide van RW nu ook weer niet bij Liam... Maar dat is mijn punt niet. Wel dat je al een Oasis show kan zien als je dat wil, en vaak want Liam tourt bijna constant. Ja, niet officieel natuurlijk, want Noel is er niet bij, maar op een tweetal nummers na die Noel dan zou zingen is er zoals je zegt weinig verschil.
waar kon je oasis dan zien sinds 2009?👀
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.148
8.826
Nah nu ben je een beetje opstandig aan het doen. Alleen het feit al dat deze twee iconisch vechtende broers samen op een podium zouden staan geeft die nummers al zoveel extra waarde en lading. Zelfs ben je ook hartstikke hyped over de reunie van Talking Heads terwijl hun nummers de afgelopen jaren hier en daar te horen waren.
Het is niet dat David Byrne de festivals jarenlang heeft platgespeeld natuurlijk.

Vind Oasis een prima band (vond ze in 2009 ook gewoon goed), maar doorheen de jaren voel ik toch een beetje een Oasis moeheid. Al snap ik heel erg goed dat Liam die graag uitmelkt hoor, het werkt als een tureluur.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
310
243
Als we die redenering doortrekken, hoeven we infeite alleen maar de zangers van een band uit te nodigen en de rest laten we dan maar spelen door ne coverband.
Dat is exact hoe veel bands eindigen uiteraard, blijkbaar gaat Oasis nu (definitief?) die fase in.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Het is niet dat David Byrne de festivals jarenlang heeft platgespeeld natuurlijk.

Vind Oasis een prima band (vond ze in 2009 ook gewoon goed), maar doorheen de jaren voel ik toch een beetje een Oasis moeheid. Al snap ik heel erg goed dat Liam die graag uitmelkt hoor, het werkt als een tureluur.
Noel 2018 vorige keer -2023 recentste

Liam 2020-2022-2023
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.148
8.826
Noel 2018 vorige keer -2023 recentste

Liam 2020-2022-2023
Beady Eye RW 2011 - Noel AB 2011 - Noel RW 2012 - Beady Eye Cirque Royale 2014 - Noel RW 2015 - Noel PkP 2016 - Noel Vorst 2016 - Liam Ardentes 2017 - Liam AB 2017 - Noel RW 2018 - Noel Vorst 2018 - Liam Vorst 2020 - Liam Hear Hear 2022 - Liam RW 2023 - Noel Crammerrock 2023

Van Noel wel al een paar fijne shows gezien trouwens! Misschien volgend jaar nog eens Noel in RW?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.145
956
Beady Eye RW 2011 - Noel AB 2011 - Noel RW 2012 - Beady Eye Cirque Royale 2014 - Noel RW 2015 - Noel PkP 2016 - Noel Vorst 2016 - Liam Ardentes 2017 - Liam AB 2017 - Noel RW 2018 - Noel Vorst 2018 - Liam Vorst 2020 - Liam Hear Hear 2022 - Liam RW 2023 - Noel Crammerrock 2023

Van Noel wel al een paar fijne shows gezien trouwens! Misschien volgend jaar nog eens Noel in RW?
ja zo kan je blijven verdedigen.
8x liam (want beady ab 2011 ook nog)
8x noel

slechts 2x in 5 jaar van noel is best ok.
Liam met vorst & hear hear & hoog op werchter al minder... op 3 jaar
+ noel haalt veel minder een ondergrens zoals liam nu op werchter...
was echt slecht bij stem nu
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.148
8.826
ja zo kan je blijven verdedigen.
8x liam (want beady ab 2011 ook nog)
8x noel

slechts 2x in 5 jaar van noel is best ok.
Liam met vorst & hear hear & hoog op werchter al minder...
+ noel haalt veel minder een ondergrens zoals liam nu op werchter...
was echt slecht bij stem nu
Vond de eerste twee albums van Noel trouwens echt wel goed. Die eerste van Liam had wel zijn momenten. Eigenlijk vond ik vooral die tweede Beady Eye plaat sterk, maar die flopte erg hard.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken