Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Ik gok zoiets dan, tenzij men aan The 1975 echt gewoon dezelfde spot gaat geven als in 2019 en je dus tussen Fender en Stormzy alsnog een grote naam krijgt. Het is en blijft de donderdag, en die kan altijd heel erg stacked uitdraaien.

Stromae (23u30 - 1u)
Stormzy (21u30 - 22u45)
Sam Fender (19u45 - 20u45)
The 1975 (18u00 - 19u00)
Goldband (16u15 - 17u15) -> of idd andere Belgische / NL pop/rock naam die veel lager staat dan normaal
Wet Leg (14u45 - 15u30) -> die waren eerder al gelekt voor op die donderdag
Compact Disk Dummies (13u15 - 14u00)
Ik verwacht nog wel een band met naam en faam op die derde spot.
Wet Leg kan niet meer, die spelen dan in Frankrijk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Lijkt me dat die er nog bijkomen vrijdag. Of ze hebben Eurockeennes het gewoon gegund.
Vorig jaar al een kleine break moeten nemen wegens een te moordend schema en moet je nu weer kijken. Als ze de vrijdag op Werchter staan, doen ze weer 6 dagen achter elkaar in 5 verschillende landen. Ik hoop voor jullie van wel, maar voor hunzelf van niet.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Goldband ging toch niet dezelfde festivals doen als vorige zomer? Daarnaast staan ze al op Core en Boutique (2 Werchter-dingen) en nog andere Belgische festivals. Lijkt me wat te veel van het goede
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
72
70
Goldband ging toch niet dezelfde festivals doen als vorige zomer? Daarnaast staan ze al op Core en Boutique (2 Werchter-dingen) en nog andere Belgische festivals. Lijkt me wat te veel van het goede
denk ik ook, zullen volgens mij ook hoge main positie op pkp krijgen
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik gok zoiets dan, tenzij men aan The 1975 echt gewoon dezelfde spot gaat geven als in 2019 en je dus tussen Fender en Stormzy alsnog een grote naam krijgt. Het is en blijft de donderdag, en die kan altijd heel erg stacked uitdraaien.

Stromae (23u30 - 1u)
Stormzy (21u30 - 22u45)
Sam Fender (19u45 - 20u45)
The 1975 (18u00 - 19u00)
Goldband (16u15 - 17u15) -> of idd andere Belgische / NL pop/rock naam die veel lager staat dan normaal
Wet Leg (14u45 - 15u30) -> die waren eerder al gelekt voor op die donderdag
Compact Disk Dummies (13u15 - 14u00)
Ik hoop gewoon dat Sam Fender en Aurora niet overlappen. M'n enigste wens die dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: G_A

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Een dEUS op de donderdag zie ik nog wel voor Stormzy komen. Populaire naam, niet al te duur, stelt geen al te gekke eisen, brengt weer wat rock op de Main.

Nog wat beelden bekeken van Stormzy. Niet mijn muziek, maar ik herken wel de kwaliteit. Zeker als hij een vergelijkbare show als op Glastonbury wegzet, dan snap ik het enthousiasme van velen hier wel. Ben wel bang dat veel reguliere Werchtergangers (mijzelf incluis) afhaken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.390
Vorig jaar al een kleine break moeten nemen wegens een te moordend schema en moet je nu weer kijken. Als ze de vrijdag op Werchter staan, doen ze weer 6 dagen achter elkaar in 5 verschillende landen. Ik hoop voor jullie van wel, maar voor hunzelf van niet.
Kan zeker, maar je weet nooit wat er allemaal achter de schermen speelt en of de platenfirma/management pusht… anders ga je ook geen support doen voor Harry Styles
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Rush van Maneskin in zijn geheel gehoord. Het speelt leentjebuur bij alles van Gorillaz tot Idles, maar zit wel erg catchy in elkaar en is duidelijk het werk van getalenteerde jonge wolfjes.

Als er een band is die ik volgend jaar zie uitgroeien tot een sub op Rock Werchter, dan is het Maneskin wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Rush van Maneskin in zijn geheel gehoord. Het speelt leentjebuur bij alles van Gorillaz tot Idles, maar zit wel erg catchy in elkaar en is duidelijk het werk van getalenteerde jonge wolfjes.

Als er een band is die ik volgend jaar zie uitgroeien tot een sub op Rock Werchter, dan is het Maneskin wel.
Zou wel het volgende gevalletje Greta van Fleet zijn hoor. Totaal overhyped door de muziekindustrie, bombastische rockmuziek zonder enige diepgang of originaliteit.

Maar ja, zat mensen op Werchter die dat leuk vinden blijkbaar, dus ik zie ze inderdaad wel uitgroeien tot sub ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Greyhound

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.124
1.530
Zou wel het volgende gevalletje Greta van Fleet zijn hoor. Totaal overhyped door de muziekindustrie, bombastische rockmuziek zonder enige diepgang of originaliteit.

Maar ja, zat mensen op Werchter die dat leuk vinden blijkbaar, dus ik zie ze inderdaad wel uitgroeien tot sub ja.

Yup, niet origineel, geen diepgang en bombastisch tot en met, maar ik heb er een stukken minder grote hekel aan dan die Led Zeppelin van Wish die Greta is.

Stukken betere frontman ook. Zeg wat je wil over Damiano David, maar de gast heeft wel uitstraling.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken