Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
815
541
Liam Gallagher is de Greta Van Fleet van dit jaar. Dat is mijn hot take. Een act die gewoon een trap of twee te hoog gepromoveerd staat en van spelen in een tent voor Pixies en Editors nu tot co-head op main gebombardeerd is voor god weet welke reden.

Na al het gezever van Kennieboy op Efests en alle speculaties...(Wordt het Billie??? Of Lizzo?), nee...dus gewoon een Gallagher in een parka.

Als ze nu vrijdag nog Robbie Williams aankondigen is het helemaal naar de zak aan de bovenkant van die affiche.
Liam Gallagher kan echt wel fijn worden. Nieuwe songs als Everything s Electric gecombineerd met wat oasis classics. Kan werken als sub
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Zo, weer 12 pagina's bijgelezen in dit topic...
In het kort: Werchter trekt het hier toch wel wat recht. Al genoeg geschreven over Liam als sub, maar gelukkig maakt The Barn die dag veel goed. Donderdag ook wel wat highlights en vooral zondag vind ik sterk, al dan niet ten gevolge van verschuivingen achter de schermen. Had Lil Nas X daar echt niet meer verwacht! Enkel zaterdag heb ik helemaal niets mee.
Persoonlijk heb ik al te veel van deze namen gezien om me te overtuigen (+al genoeg plannen komende zomer), maar die zondag maakt nog kans op een swapje.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Liever Xavier wat langer.
xavier nagging GIF by vrt
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
Mijn clashfinder is gebaseerd op de programmatie van vorig jaar, die zal logischerwijs afwijken maar kan wel een indicatie zijn.
Bedankt!

Bij Klub C op donderdag staan de namen omgekeerd. Röyksopp is momenteel de grootste naam.

Ook bij The Slope op zondag staan de namen omgekeerd, Lovejoy is daar de grootste naam.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
610
413
Mijn clashfinder is gebaseerd op de programmatie van vorig jaar, die zal logischerwijs afwijken maar kan wel een indicatie zijn.
Vorig jaar nochtans het festival bij Meute in de Klub afgesloten, net als in 2019 bij Underworld en in 2018 bij Fever Ray. Klub was op zondag steeds als laatste klaar, zo'n 45-30 minuten voor einde Main Stage.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.490
741
Was niet gelijk ondersteboven geblazen door de namen van vandaag. Maar hoe langer ik er naar kijk (of luister) hoe leuk het wel weer wordt. Paar artiesten die uit een bekende band zijn gekomen. Wellicht helpt dat ook als je er langer naar kijkt (of luistert). Dus ook weer wat om te ontdekken voor mij.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
447
513
Sorry, maar zoiets als de cd dummies komen toch helemaal niet uit de verf op zo’n mainstage op klaarlichte dag?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Sorry, maar zoiets als de cd dummies komen toch helemaal niet uit de verf op zo’n mainstage op klaarlichte dag?
Die hebben echt geen donkerte nodig voor een goede show hoor, geen spectaculaire lichtshow en ook niet echt muziek die donkerte nodig heeft. Zie dat wel werken op de main. Feestje om de dag te beginnen met heel wat volk vroeg op de wei
The haunted youth daarentegen..
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.119
1.518
Die hebben echt geen donkerte nodig voor een goede show hoor, geen spectaculaire lichtshow en ook niet echt muziek die donkerte nodig heeft. Zie dat wel werken op de main. Feestje om de dag te beginnen met heel wat volk vroeg op de wei
The haunted youth daarentegen..

We hebben nu al een wedje lopen dat draait rond hoe lang het duurt voor Lennert Coorevits het publiek induikt. (Ik gok op het vijfde nummer) en of Tom Barman mee het podium opkomt voor Sattelites (Ik gok ja.)

Er zijn nog twee a drie spots op main donderdag. Je hoeft niet noodzakelijk een echt grote naam als je gewoon erg solide gaat in de onderkant.

Bij deze zeg ik tba - Compact Disk Dummies - The 1975 - dEUS - Sam Fender - The National - Stromae.

Mss verkoopt dat niet uit, misschien wel...maar dat is zo een droom line up dat ze voor mijn part nog Xink of Zornik laten openen en ik het nog de perfecte festivaldag zou noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
We hebben nu al een wedje lopen dat draait rond hoe lang het duurt voor Lennert Coorevits het publiek induikt. (Ik gok op het vijfde nummer) en of Tom Barman mee het podium opkomt voor Sattelites (Ik gok ja.)

Er zijn nog twee a drie spots op main donderdag. Je hoeft niet noodzakelijk een echt grote naam als je gewoon erg solide gaat in de onderkant.

Bij deze zeg ik tba - Compact Disk Dummies - The 1975 - dEUS - Sam Fender - The National - Stromae.

Mss verkoopt dat niet uit, misschien wel...maar dat is zo een droom line up dat ze voor mijn part nog Xink of Zornik laten openen en ik het nog de perfecte festivaldag zou noemen.
Ik ga akkoord alleen zou ik CDD de main laten openen en er daar nog iets tussen zetten
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Was niet gelijk ondersteboven geblazen door de namen van vandaag. Maar hoe langer ik er naar kijk (of luister) hoe leuk het wel weer wordt. Paar artiesten die uit een bekende band zijn gekomen. Wellicht helpt dat ook als je er langer naar kijkt (of luistert). Dus ook weer wat om te ontdekken voor mij.
Is er nu al Phoebe Bridgers-gewijs iemand die er voor jullie uitspringt? Onbekend, maar mogelijks het concert van deze editie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken