Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Ik kan Fb of Ig niet meer open doen of ik zie al een ad van RW or Core. Verwaarloosbaar sure, maar ik zie die dingen al sinds januari, als het zelfs al niet langer is, constánt verschijnen. Beetje agressief.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Geeft wel weer een draai aan het hele verhaal.
Sommige op het forum waren hier van de mening "waarom is Josh Homme/ QOTSA nog niet gecancelled". Als ik dat zo allemaal lees (al zal hij ook geen heilig man zijn), was dat wel weer overdreven reactie. Same met het The Orwells verhaal van een tijdje terug...

Wat ik wil zeggen is dat we soms ook niet té snel een oordeel moeten vellen, zeker niet als de enige info die je hebt een nieuwsartikel of 2 is.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en koekroeck

reaper

Support act
26 okt 2015
1.059
901
Geeft wel weer een draai aan het hele verhaal.
Sommige op het forum waren hier van de mening "waarom is Josh Homme/ QOTSA nog niet gecancelled". Als ik dat zo allemaal lees (al zal hij ook geen heilig man zijn), was dat wel weer overdreven reactie. Same met het The Orwells verhaal van een tijdje terug...

Wat ik wil zeggen is dat we soms ook niet té snel een oordeel moeten vellen, zeker niet als de enige info die je hebt een nieuwsartikel of 2 is.
hier altijd gezegd dat het genuanceerder lag en Dalle/dalle"s partner zeker evenveel schuld treft in deze zaak.

Is het nu een goedheilige man?
zeker niet maar het is altijd genuanceerder en altijd best wachten tot er duidelijkheid is.

hoop vooral dat het nu rustig kan worden voor die kinderen, want zal best heftig geweest zijn

en op zondag eens goed losgaan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: neracroft

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Waren de aantijgingen tegen hen dan ook onwaar?
Zo blijkt (al wil ik hier ook weer niet te snel over oordelen).

Ze zijn terug bij elkaar en hebben eerder deze maand nieuwe muziek uitgebracht + ze brachten een statement uit dat de klachten tegen 2 van hun leden fake waren, en dat ze nu een rechtzaak tegen de aanklagers zijn begonnen voor smaad en onrechtmatige daden e.d. en die blijkt ook in hun voordeel uit te draaien).

Zij die niet accused waren hebben indertijd geen seconde getwijfeld om de band op te doeken. Dus het feit dat zij er ook terug oké mee zijn, doet me dat verhaal ook eerder geloven dan niet geloven. Maar again, dit is zo'n gevoelig thema dat ik niet blindelings conclusies ga trekken door 1 online geplaatst bericht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Achja, het feit dat hij een fotograaf los in het gezicht heeft gestampt zijn we dan weer los vergeten. Blijft een eikel.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
815
541
Ik denk dat hier meerdere redenen voor te bedenken zijn. Hierbij enkele ideeën van mij waarom het festival nog niet is uitverkocht:
  • Het festival is duurder geworden, de tickets zijn duurder geworden. In combinatie met concerten die ook veel duurder zijn geworden worden de mensen selectiever
  • De voedselbonnen zijn veel duurder geworden, waardoor een festivalbezoek in het algemeen veel duurder is
  • De echt grote rocknamen ontbreken, voornamelijk omdat ze niet touren. De grootste rocknaam (RHCP) komt op herhaling. Muse is ook niet meer wat het geweest is.
  • Er staan vooral veel grote namen uit de popindustrie. Stromae, Stormzy, The 1975, Oscar And The Wolf, Machine Gun Kelly, Lil Nas X zijn maar enkele voorbeelden alleen al van de Main Stage. Rosalia, Fred Again..., Xavier Rudd, Christine and the Queens zijn voorbeelden van andere podia. Een groot deel van deze namen kon je vorig jaar al zien in de omgeving.
  • De kloof tussen pop/rock is anno 2023 groter dan de kloof tussen rock/metal. Op de radio wordt nog maar zelden iets van een gitaar gedraaid. Terwijl de grote namen uit de metalwereld zoals Ozzy Osbourne, Judas Priest, GNR etc. zo goed als met pensioen zijn. Hierdoor is het affiche van Rock Werchter (mix tussen pop en rock) minder aansprekend voor de jeugd.
Ik heb het al vaker aangegeven, maar ik denk dat Rock Werchter er goed aan zou doen om afstand te nemen van de rockbands. Ik zou vooral namen die anders op Pukkelpop en Les Ardentes etc. staan toevoegen aan de huidige pop-namen van Rock Werchter en dit verkoopt onmiddellijk uit.

De grote rocknamen die Rock Werchter dan links laat liggen kunnen op een of andere manier worden bijgevoegd in Graspop. Graspop heeft nu nog geen probleem, maar de grote metal- en rockgroepen worden ouder en ouder dus het aanbod hierin implodeert ook een keer.

Los van alles, als bezoeker is het zo erg niet dat het niet is uitverkocht. Gezellig druk zal het er sowieso wel zijn, maar misschien kom je net iets sneller aan je noodles en je biertje en hoef je minder ver van tevoren naar de grotere bands in de tenten toe (rode kruizen).
Werchter is net die grote headliners, vaak grote rocknamen zoals vorig jaar pearl jam, Metallica, peppers enz. Of andere jaren rammstein ea.
Ik hoor bij veel mensen dat ze dit net missen dit jaar. Ik denk dat je daardoor een pak 30ers, 40ers mist.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Even vooruit lopen op de zaken want liefst wil ik de Maestro himself, maar als vervanger zou blur nog beschikbaar zijn maar als betere match zou Lizzo ook nog perfect passen!

Zijn er nog andere opties?

(Merci aan Stromae om alvast even het leukste van festivalfora namelijk namen raden weer even mogelijk te maken.)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Lizzo lijkt me de meest geschikte kandidaat voor die spot. Staat nergens op een Belgisch festival en past binnen het profiel.

Maar ze kan bijlange na niet een dag dragen op de manier waarop Stromae dat doet…
 
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Paddy en pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken