Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
5.570
2.857
En naar RW komen 23.000 extra bezoekers tov Lowlands.

Laatst bewerkt:

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
4.199
4.926
We hebben het nu over de lelijke posters van dit seizoen (in het Pinkpop en Graspop forum in ieder geval), als je echt mooie posters wil zien, kijk dan in het onderstaande topic:

Lion, Brian en Wesley hebben hun poster al gedeeld, maar de komende dagen volgen er nog 15 posters. Daarna openen de ‘fictieve ticket loketten’ om voor jouw favoriete Festidraft Festival tickets te scoren. Bekendmaking van de winnaar van Draft IX volgt in de dagen daarna!

Houd dus de komende dagen dat topic in de gaten! :)

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
133
69
En naar RW komen 23.000 extra bezoekers tov Lowlands.
En alleen maar weekend tickets! Dus geen dagjes mensen…

Pinkpop is ook al veel aan het adverteren, ook op tv viel me op vandaag, normaal nooit, niet dat me opgevallen is iig..

jimmywe

Sunset slot
21 feb 2014
3.414
2.332
Al die online advertenties van welk festival dan ook zijn redelijk verwaarloosbaar, zou qua kost niet veel voorstellen tov datgene ze opleveren.

Maar posters en tv spots wel natuurlijk. Dat kost wel wat meer, en wijst er wel op dat het nodig is.

Yannick

Headliner
23 apr 2015
9.935
4.849
Ik kan Fb of Ig niet meer open doen of ik zie al een ad van RW or Core. Verwaarloosbaar sure, maar ik zie die dingen al sinds januari, als het zelfs al niet langer is, constánt verschijnen. Beetje agressief.

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.513
897
Geeft wel weer een draai aan het hele verhaal.
Sommige op het forum waren hier van de mening "waarom is Josh Homme/ QOTSA nog niet gecancelled". Als ik dat zo allemaal lees (al zal hij ook geen heilig man zijn), was dat wel weer overdreven reactie. Same met het The Orwells verhaal van een tijdje terug...

Wat ik wil zeggen is dat we soms ook niet té snel een oordeel moeten vellen, zeker niet als de enige info die je hebt een nieuwsartikel of 2 is.

• Leuk
Waarderingen: festirock en koekroeck

reaper

Support act
26 okt 2015
773
689
Geeft wel weer een draai aan het hele verhaal.
Sommige op het forum waren hier van de mening "waarom is Josh Homme/ QOTSA nog niet gecancelled". Als ik dat zo allemaal lees (al zal hij ook geen heilig man zijn), was dat wel weer overdreven reactie. Same met het The Orwells verhaal van een tijdje terug...

Wat ik wil zeggen is dat we soms ook niet té snel een oordeel moeten vellen, zeker niet als de enige info die je hebt een nieuwsartikel of 2 is.
hier altijd gezegd dat het genuanceerder lag en Dalle/dalle"s partner zeker evenveel schuld treft in deze zaak.

Is het nu een goedheilige man?
zeker niet maar het is altijd genuanceerder en altijd best wachten tot er duidelijkheid is.

hoop vooral dat het nu rustig kan worden voor die kinderen, want zal best heftig geweest zijn

en op zondag eens goed losgaan :)

• Leuk
Waarderingen: neracroft

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.513
897
Waren de aantijgingen tegen hen dan ook onwaar?
Zo blijkt (al wil ik hier ook weer niet te snel over oordelen).

Ze zijn terug bij elkaar en hebben eerder deze maand nieuwe muziek uitgebracht + ze brachten een statement uit dat de klachten tegen 2 van hun leden fake waren, en dat ze nu een rechtzaak tegen de aanklagers zijn begonnen voor smaad en onrechtmatige daden e.d. en die blijkt ook in hun voordeel uit te draaien).

Zij die niet accused waren hebben indertijd geen seconde getwijfeld om de band op te doeken. Dus het feit dat zij er ook terug oké mee zijn, doet me dat verhaal ook eerder geloven dan niet geloven. Maar again, dit is zo'n gevoelig thema dat ik niet blindelings conclusies ga trekken door 1 online geplaatst bericht.

Yannick

Headliner
23 apr 2015
9.935
4.849
Achja, het feit dat hij een fotograaf los in het gezicht heeft gestampt zijn we dan weer los vergeten. Blijft een eikel.

festirock

Dagopener
1 dec 2015
596
381
Ik denk dat hier meerdere redenen voor te bedenken zijn. Hierbij enkele ideeën van mij waarom het festival nog niet is uitverkocht:
  • Het festival is duurder geworden, de tickets zijn duurder geworden. In combinatie met concerten die ook veel duurder zijn geworden worden de mensen selectiever
  • De voedselbonnen zijn veel duurder geworden, waardoor een festivalbezoek in het algemeen veel duurder is
  • De echt grote rocknamen ontbreken, voornamelijk omdat ze niet touren. De grootste rocknaam (RHCP) komt op herhaling. Muse is ook niet meer wat het geweest is.
  • Er staan vooral veel grote namen uit de popindustrie. Stromae, Stormzy, The 1975, Oscar And The Wolf, Machine Gun Kelly, Lil Nas X zijn maar enkele voorbeelden alleen al van de Main Stage. Rosalia, Fred Again..., Xavier Rudd, Christine and the Queens zijn voorbeelden van andere podia. Een groot deel van deze namen kon je vorig jaar al zien in de omgeving.
  • De kloof tussen pop/rock is anno 2023 groter dan de kloof tussen rock/metal. Op de radio wordt nog maar zelden iets van een gitaar gedraaid. Terwijl de grote namen uit de metalwereld zoals Ozzy Osbourne, Judas Priest, GNR etc. zo goed als met pensioen zijn. Hierdoor is het affiche van Rock Werchter (mix tussen pop en rock) minder aansprekend voor de jeugd.
Ik heb het al vaker aangegeven, maar ik denk dat Rock Werchter er goed aan zou doen om afstand te nemen van de rockbands. Ik zou vooral namen die anders op Pukkelpop en Les Ardentes etc. staan toevoegen aan de huidige pop-namen van Rock Werchter en dit verkoopt onmiddellijk uit.

De grote rocknamen die Rock Werchter dan links laat liggen kunnen op een of andere manier worden bijgevoegd in Graspop. Graspop heeft nu nog geen probleem, maar de grote metal- en rockgroepen worden ouder en ouder dus het aanbod hierin implodeert ook een keer.

Los van alles, als bezoeker is het zo erg niet dat het niet is uitverkocht. Gezellig druk zal het er sowieso wel zijn, maar misschien kom je net iets sneller aan je noodles en je biertje en hoef je minder ver van tevoren naar de grotere bands in de tenten toe (rode kruizen).
Werchter is net die grote headliners, vaak grote rocknamen zoals vorig jaar pearl jam, Metallica, peppers enz. Of andere jaren rammstein ea.
Ik hoor bij veel mensen dat ze dit net missen dit jaar. Ik denk dat je daardoor een pak 30ers, 40ers mist.

Scoor nu je Festival Merch!

De Festival Merch van Festileaks is duurzame kleding om de blits mee te maken op je volgende festival. Het assortiment bestaat uit shirts en truien in al je favoriete kleuren. Alles super comfy, eerlijk gemaakt van biologische en gerecyclede stoffen én altijd met een iconisch (handgemaakt!) borduursel in festivalstijl. Nu te koop!

DSC02974-1024x1024.jpg
DSC02945-scaled.jpg
DSC02970-1024x1024.jpg

Gebruikers die dit onderwerp bekijken