Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
497
566
The Interrupters erg leuke toevoeging. Vorige zomer in combinatie met Flogging Molly gezien. Zo staat er met die bad guy cover toch nog een beetje Billie op RW😛
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Vrijdag deze 6?

Goldband, wet leg, Liam Gallagher, dEUS, porcupine tree, Christine & The Queens?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.597
Ik blijf stiekem echt wel gokken op Eminem voor die donderdag. Als het klopt dat die op de Pyramid gaat staan op Glasto zie ik het heus nog gebeuren dat hij de ontbrekende headliner gaat worden die vermoedelijk ook in de kuip staat.

Dat hij in 2018 65 000 tickets voor zijn optreden wist te verkopen op een half uur tijd, dat moet indruk gemaakt hebben. Een artiest die er nooit eerder stond en waar lang mee onderhandeld is? Die is ook net een maat te groot voor Les Ardentes, dus dan lijkt Werchter wel een valabele optie als hij available is rond die tijd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik blijf stiekem echt wel gokken op Eminem voor die donderdag. Als het klopt dat die op de Pyramid gaat staan op Glasto zie ik het heus nog gebeuren dat hij de ontbrekende headliner gaat worden die vermoedelijk ook in de kuip staat.

Dat hij in 2018 65 000 tickets voor zijn optreden wist te verkopen op een half uur tijd, dat moet indruk gemaakt hebben. Een artiest die er nooit eerder stond en waar lang mee onderhandeld is? Die is ook net een maat te groot voor Les Ardentes, dus dan lijkt Werchter wel een valabele optie als hij available is rond die tijd.
Kendrick is ook te groot voor een festival van ochot 35.000 man maja.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Wat bedoel je met “we zijn er”?

Verder, heb er geen posters bij ofzo, gewoon puur het beeld wat ik heb door hoe er in mijn bubbel over gepraat wordt. Maar kan het mis hebben. Zag dat er naar gevraagd werd dus ik dacht, laat ik eens proberen behulpzaam te zijn 🤷🏻‍♂️
Voelt een beetje als een industry plant. Kan zeker getalenteerd zijn, maar heeft duidelijk ook de connecties precies. Een Grammy winnen helpt je carrière een hele eind vooruit ook.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.325
5.817
Voelt een beetje als een industry plant. Kan zeker getalenteerd zijn, maar heeft duidelijk ook de connecties precies. Een Grammy winnen helpt je carrière een hele eind vooruit ook.
Ah zo, tja. Had zn wiki pagina er nog even bij gepakt later, de Grammy teller staat al op 4 blijkbaar, en hij is opgegroeid in een gezin van musici, dus daar kunnen zeker wat connecties vandaan komen. Aan de andere kant is hij bekend geworden via youtube en heeft hij zijn eerste album blijkbaar op zn zolder kamertje gemaakt. Klinkt best DIY maarja je weet nooit hoe waar het is. Industry plant of niet, wel echt een goede muzikant en volgens mij ook een hele leuke entertainer, dus het zal voor het festival plezier niet uitmaken gok ik.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Jacob Collier is inderdaad al een jaar of tien een dingetje op Youtube. Heel slimme kerel op muziektechnisch vlak, maar op plaat helaas niet heel boeiend imo. Toch wel verbaasd door zijn hoge posities overal, heeft zijn management goed geregeld aangezien hij nu niet meteen iets van airplay krijgt hier.
 

Wout_VS

Playlistbediener
7 dec 2022
9
25
Ja dat je kan echt niet inschatten. Want veel van die acts gaan uiteindelijk hoger staan dan verwacht.

Voorbeeldje voor mij is Lovejoy. Ken die niet echt. Hebben los Trix grote zaal uitverkocht.
Lovejoy is ook een bandje dat totaal uit het niets komt. Hun zanger is ook een bekende Twitch-streamer en heeft daardoor al een heel gevolg die ook zijn muziek zijn beginnen streamen met een volle Trix tot gevolg.


Maken best leuke muziek, maar hebben denk ik maar net genoeg om een set van 40 minuten te spelen. Wel een nieuwe EP op komst in januari.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Voor mij ziet het er voorlopig zo uit (elk zijn muzieksmaak hé ;))

Donderdag
Stromae
Sam Fender
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Aurora

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers
Editors
The Black Keys
Tamino

Slowthai

Zaterdag
Fred Again..
Paolo Nutini

Xavier Rudd
Sigur Rós
Dean Lewis
Adekunle Gold

Zondag
Artic Monkeys
QOTSA
The Lumineers
Gabriels
Amenra
Pip Millett

Lovejoy
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Bwa de Peppers zijn ook wel een band voor mannen van 50+. Ja ik spreek voor mezelf. :giggle:
Zeker, maar everyknight noemde specifiek de donderdag waar Robbie Williams nu heel goed zou passen. Waar ik het dus totaal niet mee eens ben met de namen die er nu staan. Waarschijnlijk de typische opvatting dat een popheadliner maar bij gelijk welke popachtige naam moet passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken