Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zie ook totaal geen lijn in de booking bij Werchter. Als je in de barn bands zet die ook evengoed op main kunnen staan dan zijn dit problemen die te verwachten zijn.

Om nog maar eens Graspop als voorbeeld te nemen, in de marquee heb je veel zwaardere bands waar het mainstage publiek meestal niet op af komt en als je er dan toch hebt zoals Behemoth die te groot kwam voor de marquee kwam die volgende keer op mainstage maar dan wel ergens om 3h. Maar hier heb je subheadliner waardige bands die je in de barn wegzet. Ergens denk ik dat je deze taferelen dan wel kan verwachten als organisatie.


Maar goed, het is natuurlijk makkelijk spreken zonder dat ik al het gelobby en dergelijke moet ondervinden die de bookers hier ook hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Interpol. Wat een helden !

Ik geloof echt dat er een parallel universum bestaat waar Interpol met hetzelfde oeuvre een wereldklasse headliner is die met een megaproductie stadions vult.

Gelukkig werkt het net zo goed op een namiddag voor een zwarte achtergrond.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Gaat een groot fiasco worden bij Fred Again. In alle eerlijkheid zelf gevaarlijke cocktail aan het maken met al die mensen en problemen met de Barn, hoop persoonlijk dat daar niets in misgaat. Kans is groot dat wij beslissen om er weg te blijven!
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Haha yup, nu begint het belachelijk te worden. Dit was vorige jaren toch ongezien. Bij grote acts later op de avond vallen rode kruizen te verwachten, maar bij f***** Blackwave, een act die je op elk middelgroot festival al kon zien en die buiten Belgie nauwelijks bekendheid heeft, om 16u20?
Er was een intense bui net voordien. Dat verklaart.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Veld voor de Barn bijzonder druk.

KluB C ook nog nooit zo vol geweten 20 minuten voor aanvang. Van Sofi Tukker FYI.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Er was een intense bui net voordien. Dat verklaart.

O, dat verklaart wel wat. Stelletje schuilpussy's die schrik hebben van wat druppeltjes. 😄

Ik ben ergens blij dat ik, op Amenra morgen na, niet meer in de Barn hoef te zijn. Een paar magische concerten gezien deze editie, en er zijn zeker zaken aan verbeterd, maar dat gestress om binnen te komen is mijn ding niet.

Fred Again en Charlotte sluiten wel eens de main af komende jaren en ook Rosalia verdient gewoon een hoge positie op main naar de toekomst toe. (Eigenlijk had ze de spot van Lil Nas X moeten krijgen.)

Klopt het gerucht eigenlijk dat er bij Charlotte donderdag door boze mensen deuren verwrongen zijn en ramen ingetrapt?
 

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Ja ik ga volledig Paolo Nutini skippen om Sigur Ros te kunnen zien.

Op andere festivals absurd, want beide clashen totaal niet, maar hier helaas de realiteit.
Ja, voor mij ook. Ik denk dat ik gewoon blijf zitten tm Fred Again... Anders kom je er niet meer in.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken