Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Niks tegen pintjes op een festival. Die pintjes betalen de helft van de acts die je er te zien krijgt !

Maar van die mensen die tijdens een act waarbij iedereen op elkaar geprakt staat voortdurend om een paar halve liters gaan en zich er dan over verbazen dat ze hun maten niet meer terugvinden daarna... Dan krijg je van die bierlampen die de lucht in gaan, zwaaiende smartphones met het lampje aan , dan proberen ze te bellen met vier halve liters in de ene hand en de telefoon in de andere, en maar roepen... Nee toch...
Snap ik. Trouwens smartphones erger ik me zoiezo aan. Als je pech hebt zie je t hele concert op de smartphone van de persoon voor je die t nodig vindt het hele concert op te nemen. Vraag me af hoeveel je nog geniet van t concert zelf dan
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Snap ik. Trouwens smartphones erger ik me zoiezo aan. Als je pech hebt zie je t hele concert op de smartphone van de persoon voor je die t nodig vindt het hele concert op te nemen. Vraag me af hoeveel je nog geniet van t concert zelf dan
Dat zijn dan meestal nog de mensen die, wanneer ze niet aan het filmen zijn, naar hun scherm aan het staren zijn om hun socials te onderhouden...

Als er iemand voor mij daarmee echt overdrijft dan durf ik die wel eens op de schouder te tikken en teken te doen om ermee op te houden. Meestal helpt dat wel.
Enfin, bij zaalshows doe ik dat soms. Op een festival zou ik eerder proberen wat op te schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Long time lurker hier. (Torhout) Werchter ganger sinds 1995

Dit euvel met de tenten stoort mij ook al jaren. Eenmaal binnen niet even naar de wc kunnen of wat te drinken kunnen halen is echt vreemd. Vorig jaar bij Inhaler weggelopen omdat veel van ons dorst hadden door de hitte.

Ook moet je veel te vroeg in de tent aanwezig zijn bij grotere acts. Omdat je anders niet meer binnenkomt. Vind ik wel lastig.

Natuurlijk heb ik veel begrip voor de veiligheid en alles er omheen. Ik was bij de Beastie Boys in de tent terwijl Björk op het hoofdpodium stond (een van de domste programmeerfouten in RW geschiedenis). De drukte en verdrukking die daar door de open tenten ontstond was ronduit beangstigend.
Maar er moet toch een mooie middenweg te vinden zijn.

Mooiste muzikale RW momenten voor mij:

dEUS in 1995. Originele bezetting, en een vuur bij een opkomende band die ik daarna jaren niet meer gezien heb. Mijn liefde voor festivals is door dEUS aangewakkerd
Pearl Jam in 2007. Eindelijk op RW, nadat we in 2000 teleurgesteld moesten worden door de verschrikkingen in Roskilde (long time PJ fan en Ten Club lid van het eerste uur hier)
Radiohead in 1997. Tot dan toe geen super fan, maar door die show en OK Computer helemaal om. Wat een show was dat
David Bowie in 1997. Gewoonweg fantastisch
Muse in 2000. Mijn crowdsurf record op behaald. 9 keer heen en weer. En verliefd geworden op de band. Toen live al erg sterk
Flying Dewaele Brothers in 1999. Fan van Soulwax, en sindsdien ook van hun uitstapjes. Wat een feest in de tent (waar je toen nog heerlijk in en uit kon lopen)
Queens of the Stone Age in 2002. QOTSA met Dave Grohl en Lanegan! Een paar weken daarvoor mogen aanschouwen in de Melkweg in Amsterdam met dezelfde line up. Fenomenaal!
Editors 2012. Prachtige show en dito doorstart van deze pracht band

En nog zo veel meer. In 28 edities, twee keer over moeten slaan. Eenmaal door de geboorte van mijn dochter. En eenmaal door een verhuizing. Dit jaar weer zo veel zin in!! Kijk het meest uit naar Queens of the Stone Age en hun nieuwe werk
Oi. Die beastie boys was ronduit gevaarlijk. Drie keer stilgelegd ook om de mensen wat tot rust te manen. Wat een bizar optreden was dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: No Code

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Oi. Die beastie boys was ronduit gevaarlijk. Drie keer stilgelegd ook om de mensen wat tot rust te manen. Wat een bizar optreden was dat.
Jan Digneffe gaf in de Nachtraaf podcast al toe dat er heel wat rond te doen is geweest achter de schermen.
Hij had de spot beloofd aan Beastie Boys, maar omdat de officiële go ietsje langer duurde had Schueremans Björk al geboekt voor dezelfde main stage spot. Serieus probleem, en ontevreden agent van de BB. Uiteindelijk compromis met een veel te kleine marquee. Productioneel heeft het toen na de show gestormd omdat het echt onverantwoord was.

Nu heb je natuurlijk een Barn, en hadden BB daar perfect gepast.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Poeh, die Beastie Boys show herinner ik me ook nog, dat was best beangstigend. Ik werd gewoon bewogen door de mensenmassa om me heen. Half optreden uitgehouden en toen toch maar naar Björk gegaan. Die uiteraard ook fantastisch was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ook_gij en No Code

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Kunnen we tegen die tijd niet gewoon een telegram groep maken waarin we elkaar waarschuwen wanneer een tent bijna vol is? Scheelt een hoop onnodig bij een act weg lopen om toch wat van een andere act mee te pakken die dan al vol blijft te zijn. Of dat je weet wanneer je toch echt weg moet gaan bij de main omdat iemand zegt, mensen kom snel want de Barn is bijna vol
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Morgen nieuws over vervangers? of zouden ze wachten tot na Core?
Ik verwacht niet dat ze vandaag, de dag voor CORE, de aandacht van dat festival gaan afleiden met Werchter nieuws.

ALS ze al een vervanger hebben gevonden, is volgende week, minder dan een maand voor het festival, wel een mooi moment om iets aan te kondigen...
 

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
24
60
En nog steeds geen headliner voor donderdag :( Lijkt me wel erg lang te duren, zeker rekening houdende met het feit dat er nog redelijk wat (losse) kaarten te koop zijn voor die eerste dag...
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Kunnen we tegen die tijd niet gewoon een telegram groep maken waarin we elkaar waarschuwen wanneer een tent bijna vol is? Scheelt een hoop onnodig bij een act weg lopen om toch wat van een andere act mee te pakken die dan al vol blijft te zijn. Of dat je weet wanneer je toch echt weg moet gaan bij de main omdat iemand zegt, mensen kom snel want de Barn is bijna vol
Zoals aangegeven werkt dit niet omdat heel onduidelijk is wanneer een tent vol is, en het enorm plaatsgebonden is.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
En nog steeds geen headliner voor donderdag :( Lijkt me wel erg lang te duren, zeker rekening houdende met het feit dat er nog redelijk wat (losse) kaarten te koop zijn voor die eerste dag...
Lijkt mij geen goed nieuws. Hoe langer het duurt hoe minder tijd om de tickets te verkopen en hoe lastiger voor mensen om hun agenda passend te maken. Wil niet zeggen dat er geen goede naam komt, maar ik ga er vanuit dat als ze een naam hebben ze deze zsm communiceren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Lijkt mij geen goed nieuws. Hoe langer het duurt hoe minder tijd om de tickets te verkopen en hoe lastiger voor mensen om hun agenda passend te maken. Wil niet zeggen dat er geen goede naam komt, maar ik ga er vanuit dat als ze een naam hebben ze deze zsm communiceren.
Ja, maar het moet wel rond zijn, voordat ze dit kunnen communiceren. (Het management van) Stormzy zal ook akkoord moeten zijn bv wie boven hem komt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Zoals aangegeven werkt dit niet omdat heel onduidelijk is wanneer een tent vol is, en het enorm plaatsgebonden is.
Het is 2023... Eén camera die vanboven in de tent de hele plattegrond filmt kan dit al oplossen. En dan gewoon 1 security guard die deze in het oog houd en als er gaten ontstaan de mensen vraagt wat door te schuiven.

Is echt een punt dat veel mensen stoort, en dat o zo makkelijk op te lossen valt.
 

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
24
60
Lijkt mij geen goed nieuws. Hoe langer het duurt hoe minder tijd om de tickets te verkopen en hoe lastiger voor mensen om hun agenda passend te maken. Wil niet zeggen dat er geen goede naam komt, maar ik ga er vanuit dat als ze een naam hebben ze deze zsm communiceren.
Ik dacht er hetzelfde over :( De vrouw des huizes hier wou per sé Stromae zien en kocht terrastickets. Nu die wegvalt zit ze natuurlijk met die tickets en rara... je mag ze natuurlijk niet verzetten naar een andere dag. Anyway: we zien wel wat er donderdag al dan niet komt ;) Ik ga ondertussen eens kijken hoever ze met de opbouw staan, in het weekend zag weide er al vrij impressionant uit. De nieuwe indeling zal velen verassen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Ik dacht er hetzelfde over :( De vrouw des huizes hier wou per sé Stromae zien en kocht terrastickets. Nu die wegvalt zit ze natuurlijk met die tickets en rara... je mag ze natuurlijk niet verzetten naar een andere dag. Anyway: we zien wel wat er donderdag al dan niet komt ;) Ik ga ondertussen eens kijken hoever ze met de opbouw staan, in het weekend zag weide er al vrij impressionant uit. De nieuwe indeling zal velen verassen denk ik.
Hier idem. Familie die tickets kocht voor Stromae en Stromae alleen. Dus die zijn heel benieuwd wat ze in de plek gaan zetten.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
214
136
Heb liever dat ze wat meer de tijd nemen om een echte headliner te strikken, dan meteen de eerste de beste act te boeken.
Geen idee hoe t boeken in ze werk gaat, maar lijkt mij dat er heel veel geregeld moet worden achter de schermen i.p.v. alleen een telefoontje of een band zin of tijd heeft?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken