Long time lurker hier. (Torhout) Werchter ganger sinds 1995
Dit euvel met de tenten stoort mij ook al jaren. Eenmaal binnen niet even naar de wc kunnen of wat te drinken kunnen halen is echt vreemd. Vorig jaar bij Inhaler weggelopen omdat veel van ons dorst hadden door de hitte.
Ook moet je veel te vroeg in de tent aanwezig zijn bij grotere acts. Omdat je anders niet meer binnenkomt. Vind ik wel lastig.
Natuurlijk heb ik veel begrip voor de veiligheid en alles er omheen. Ik was bij de Beastie Boys in de tent terwijl Björk op het hoofdpodium stond (een van de domste programmeerfouten in RW geschiedenis). De drukte en verdrukking die daar door de open tenten ontstond was ronduit beangstigend.
Maar er moet toch een mooie middenweg te vinden zijn.
Mooiste muzikale RW momenten voor mij:
dEUS in 1995. Originele bezetting, en een vuur bij een opkomende band die ik daarna jaren niet meer gezien heb. Mijn liefde voor festivals is door dEUS aangewakkerd
Pearl Jam in 2007. Eindelijk op RW, nadat we in 2000 teleurgesteld moesten worden door de verschrikkingen in Roskilde (long time PJ fan en Ten Club lid van het eerste uur hier)
Radiohead in 1997. Tot dan toe geen super fan, maar door die show en OK Computer helemaal om. Wat een show was dat
David Bowie in 1997. Gewoonweg fantastisch
Muse in 2000. Mijn crowdsurf record op behaald. 9 keer heen en weer. En verliefd geworden op de band. Toen live al erg sterk
Flying Dewaele Brothers in 1999. Fan van Soulwax, en sindsdien ook van hun uitstapjes. Wat een feest in de tent (waar je toen nog heerlijk in en uit kon lopen)
Queens of the Stone Age in 2002. QOTSA met Dave Grohl en Lanegan! Een paar weken daarvoor mogen aanschouwen in de Melkweg in Amsterdam met dezelfde line up. Fenomenaal!
Editors 2012. Prachtige show en dito doorstart van deze pracht band
En nog zo veel meer. In 28 edities, twee keer over moeten slaan. Eenmaal door de geboorte van mijn dochter. En eenmaal door een verhuizing. Dit jaar weer zo veel zin in!! Kijk het meest uit naar Queens of the Stone Age en hun nieuwe werk