Je zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.Het probleem is dat mensen gewoon vanachter in de tent blijven plakken waardoor het lijkt dat de tent nog volzit, maar eens je door die drukte aan de ingang geraakt is er meestal een zee van ruimte in het midden.
ja ander publiek iddJe zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet helemaal waarom het op Werchter met al die krampachtige kruizen geregeld moet worden, terwijl bijvoorbeeld op Graspop alles altijd open is. Zelfs geen gesloten voorvakken bij de main. Voelt altijd veilig en relaxt. Toch ander publiek, meer gemoedelijke sfeer?
Je kan in de Barn ook enkel maar binnen langs die achterkant. Als het daar opeen gepakt staat is het nutteloos om daar mensen binnen te laten en nog meer op te pakken tenzij mensen naar voor bewegenJe zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.
Klinkt een beetje old fashioned misschien maar... Daan is weer hot en happening.Welke Belgische band zou dit jaar trouwens de super-sub van dienst zijn voor vervangingen, zoals Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vorig jaar ?
Bluai voor iets in een tent ? Whispering Sons voor iets op de main ?
Van dat gesloten voorvak voor de main ben ik wel een voorstander. Niks zo irritant als al een uur plaats aan het innemen zijn voor iets dat je echt wil zien, om dan nét als het begint een bende dronkaards met liters bier die plots uit het niets komen voorgedrongen...Je zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet helemaal waarom het op Werchter met al die krampachtige kruizen geregeld moet worden, terwijl bijvoorbeeld op Graspop alles altijd open is. Zelfs geen gesloten voorvakken bij de main. Voelt altijd veilig en relaxt. Toch ander publiek, meer gemoedelijke sfeer?
Inderdaad !Klinkt een beetje old fashioned misschien maar... Daan is weer hot en happening.
Tja, toch tegenvallende logistiek/crowdcontrol voor zo’n groot festival dan. Echt zonde om te lezen dat mensen gedwongen een show moeten missen terwijl er eigenlijk ruimte zat is. Zowel voor publiek als artiest eigenlijk onacceptabel van zo’n ervaren organisatie, naar mijn mening. Elk jaar lees ik er weer hetzelfde over…Je kan in de Barn ook enkel maar binnen langs die achterkant. Als het daar opeen gepakt staat is het nutteloos om daar mensen binnen te laten en nog meer op te pakken tenzij mensen naar voor bewegen
Tja, dat snap ik wel hoor. Bij de mainstage kun je gelukkig ook nog prima de show van achter de voorvakken zien. Vorig jaar op Boutique stond ik recht voor de soundbooth, net achter de voorvakken, echt de perfecte plek qua zicht, geluid, en nog dicht bij de middenbar ook. Om maar te zeggen, daar is het niet zo’n probleem als de boel dicht gaat. Bij de Barn en Klub C wel.Van dat gesloten voorvak voor de main ben ik wel een voorstander. Niks zo irritant als al een uur plaats aan het innemen zijn voor iets dat je echt wil zien, om dan nét als het begint een bende dronkaards met liters bier die plots uit het niets komen voorgedrongen...
Met dat gesloten voorvak staan daar tenminste de mensen die de band echt willen zien. Als je de hele tijd over en weer pintjes wil gaan halen en staan leuteren, sta dan ergens anders.
Maar een beetje ruimte over in de tent is ook een vorm van crowdcontrol. Dat wij denken dat er nog wel ruimte is, wil niet zeggen dat dat nog veilig is.Tja, toch tegenvallende logistiek/crowdcontrol voor zo’n groot festival dan. Echt zonde om te lezen dat mensen gedwongen een show moeten missen terwijl er eigenlijk ruimte zat is. Zowel voor publiek als artiest eigenlijk onacceptabel van zo’n ervaren organisatie, naar mijn mening. Elk jaar lees ik er weer hetzelfde over…
Akkoord dat ze het niet afgeladen vol laten lopen, maar ik mag toch hopen dat ze opnieuw mensen binnenlaten naargelang er mensen vertrekken. Die zijn er sowieso tijdens een concert, alleen valt dat in The Barn of KluB C totaal niet op omdat het daar inderdaad achteraan altijd prakken is omdat niemand doorloopt.Maar een beetje ruimte over in de tent is ook een vorm van crowdcontrol. Dat wij denken dat er nog wel ruimte is, wil niet zeggen dat dat nog veilig is.
Ja, zit wat in hoor. Groepen mensen zijn lastig in te schatten, zeker in een redelijk afgesloten ruimte. Ik reageer ook vooral op het beeld wat sommigen hier schetsen, van een tent die half leeg is in het midden, maar ik weet niet in hoeverre dat klopt. Ik zou denken dat je beter de meeste muren eruit zou kunnen halen, en alles open zou kunnen laten doorstromen, dan het zo gesloten te houden allemaal. Maar dat is een keuze.Maar een beetje ruimte over in de tent is ook een vorm van crowdcontrol. Dat wij denken dat er nog wel ruimte is, wil niet zeggen dat dat nog veilig is.
Dat van die tent die vol lijkt, maar in het midden halfleeg is klopt maar soms denk ik.Ja, zit wat in hoor. Groepen mensen zijn lastig in te schatten, zeker in een redelijk afgesloten ruimte. Ik reageer ook vooral op het beeld wat sommigen hier schetsen, van een tent die half leeg is in het midden, maar ik weet niet in hoeverre dat klopt. Ik zou denken dat je beter de meeste muren eruit zou kunnen halen, en alles open zou kunnen laten doorstromen, dan het zo gesloten te houden allemaal. Maar dat is een keuze.
Bij erg warme temperaturen vind k het dan weer wel beter dat je nog om drank kan. En pintjes op festivals en tijdens een concert, ja tochVan dat gesloten voorvak voor de main ben ik wel een voorstander. Niks zo irritant als al een uur plaats aan het innemen zijn voor iets dat je echt wil zien, om dan nét als het begint een bende dronkaards met liters bier die plots uit het niets komen voorgedrongen...
Met dat gesloten voorvak staan daar tenminste de mensen die de band echt willen zien. Als je de hele tijd over en weer pintjes wil gaan halen en staan leuteren, sta dan ergens anders.
Inderdaad. Dat was zo.Ja, dat heb ik ook al vaak gedacht. Was dat vroeger trouwens niet zo met de Pyramid Marquee? Of herinner ik me dat slecht?
Niks tegen pintjes op een festival. Die pintjes betalen de helft van de acts die je er te zien krijgt !Bij erg warme temperaturen vind k het dan weer wel beter dat je nog om drank kan. En pintjes op festivals en tijdens een concert, ja toch
dEUS in 1995 inderdaad , was ook 1 van de momenten die de festivalhonger helemaal aanwakkerden.Long time lurker hier. (Torhout) Werchter ganger sinds 1995
Dit euvel met de tenten stoort mij ook al jaren. Eenmaal binnen niet even naar de wc kunnen of wat te drinken kunnen halen is echt vreemd. Vorig jaar bij Inhaler weggelopen omdat veel van ons dorst hadden door de hitte.
Ook moet je veel te vroeg in de tent aanwezig zijn bij grotere acts. Omdat je anders niet meer binnenkomt. Vind ik wel lastig.
Natuurlijk heb ik veel begrip voor de veiligheid en alles er omheen. Ik was bij de Beastie Boys in de tent terwijl Björk op het hoofdpodium stond (een van de domste programmeerfouten in RW geschiedenis). De drukte en verdrukking die daar door de open tenten ontstond was ronduit beangstigend.
Maar er moet toch een mooie middenweg te vinden zijn.
Mooiste muzikale RW momenten voor mij:
dEUS in 1995. Originele bezetting, en een vuur bij een opkomende band die ik daarna jaren niet meer gezien heb. Mijn liefde voor festivals is door dEUS aangewakkerd
Pearl Jam in 2007. Eindelijk op RW, nadat we in 2000 teleurgesteld moesten worden door de verschrikkingen in Roskilde (long time PJ fan en Ten Club lid van het eerste uur hier)
Radiohead in 1997. Tot dan toe geen super fan, maar door die show en OK Computer helemaal om. Wat een show was dat
David Bowie in 1997. Gewoonweg fantastisch
Muse in 2000. Mijn crowdsurf record op behaald. 9 keer heen en weer. En verliefd geworden op de band. Toen live al erg sterk
Flying Dewaele Brothers in 1999. Fan van Soulwax, en sindsdien ook van hun uitstapjes. Wat een feest in de tent (waar je toen nog heerlijk in en uit kon lopen)
Queens of the Stone Age in 2002. QOTSA met Dave Grohl en Lanegan! Een paar weken daarvoor mogen aanschouwen in de Melkweg in Amsterdam met dezelfde line up. Fenomenaal!
Editors 2012. Prachtige show en dito doorstart van deze pracht band
En nog zo veel meer. In 28 edities, twee keer over moeten slaan. Eenmaal door de geboorte van mijn dochter. En eenmaal door een verhuizing. Dit jaar weer zo veel zin in!! Kijk het meest uit naar Queens of the Stone Age en hun nieuwe werk