Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Sam Fender optreden van vanavond afgezegd wegens ziekte, hopelijk niets al te serieus... Zonder hem zou die dag al volledig onthoofd zijn
Dat zou voor eenieder die er naar uit keek echt heel zuur zijn. Zeker 2 jaar op rij.

Verder wil ik Jopie27 en Paddy hartelijk danken voor de leuke stukjes. Zeer welkome toevoeging hier om in de sferen te komen! Zal spoedig ook zelf iets schrijven!

Edit: Sam Fender heeft veel cancels door keelproblemen gehad maar eind vorig jaar ook door mentale problemen zijn laatste optredens in de VS geannuleerd.
 

DrTim0n

Playlistbediener
5 jun 2021
23
6
Ha DrTim0n!

Ik weet niet vanuit waar je vertrekt in NL maar het is natuurlijk wel een beetje de sport om je niet te laten kennen en voor zonsopgang al met je benen in je nek richting de zuidelijke weide af te zakken. Vergeet niet om bij Hazeldonk nog even uit te checken bij de gouden M voor je het land verlaat. Lekker bakkie pleur, stiekem burgertje of gewoon de triple. Even de maagwand opwarmen voor vier dagen kinderfeestvoer. Dit is ook wel echt het uiterste moment om nog op tijd naar StuBru te switchen, dan kom je lekker in de vibes en kan je tussen de soep en de patatten je Vlaams een beetje oppoetsen.

Wij staan op A1 en parkeren op A8 (nu blauw 1). We gaan meestal tegen 04:00 uur rijden, komen om 07:00 uur op de parking aan en zitten dan om 08:00 uur met het eerste pintje onder de partytent. Klaar om de rest van de troep uit de auto te gaan halen. Advies: ronde 1 alle tenten en vergeet je stoeltje niet. En de bami met kruiden dus. Ronde 2 de rest van eten en drinken en je gitaar. Dan kan je in ronde 3 je ornamenten nog even ophalen. Zonnebloem, kapstok, klok en natuurlijk de lichtsnoeren op zonne-energie. Daarna kan je met vertrouwen je natte schoenen inruilen voor je slippers.

Geen slecht idee om een koeltas in de auto achter te laten met wat kouds. Kan je mooi op vrijdag tegen 16 uur nog even een koud pintje halen. Wel op tijd terug zijn: The Hu begint om 16:50 en de Klub C vult snel. Al is er daarna een gapend gat tot Fever Ray dus dan kan je ook gaan maar dan mis je The Black Keys.

Vergeet je bolderkar niet he!

Fijne Werchter gewenst!
Bedankt voor het leuke bericht! Toch weer een lach op mijn gezicht kunnen toveren. Wij hebben een ticket voor The Hive gekocht dus ik zie dat wij ons waarschijnlijk moeten gaan voorbereiden op een later vertrek. Anders waren we inderdaad met zonsopkomst richting onze zuiderburen gaan rijden.

Verder gaat StuBru zeker aan en wordt er waarschijnlijk een tussenstop gemaakt voor een ontbijtje bij de gele bogen! Wij vertrekken vanuit de omgeving Utrecht dus de blaas legen moet ook nog ergens gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zijn tour is 2 shows bezig en het is weer prijs. Uiteraard hoop ik dat hij niet al te ziek is maar komaan.

Ik geef het 50/50 kans dat hij opdaagt op RW.
Ja het wordt echt een sneu verhaal voor die man. Er ging wen verhaal over podiumangst toch? Dan is dat wel echt heel naar als je veel te vertellen hebt maar het niet durft
 

DrTim0n

Playlistbediener
5 jun 2021
23
6
Ik weet nog dat ie afgelopen Lowlands ook last had van z'n stembanden/keel in de aanloop naar en tijdens z'n optreden. Uiteindelijk heeft ie toen wel echt een dijk van een optreden gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: tijs93

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
Doet me sterk terugdenken aan de Rock Werchter 2016 file!

Al die modder en dan mn eerste keer Werchter en dan ook nog zo'n puinzooi.

Legendarisch weekend was dat!
Ik kan me herinneren dat ik niet eens meer de moeite heb gedaan om mijn schoenen schoon te maken bij thuiskomst, ik heb ze direct weggegooid.
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
75
43
Ha DrTim0n!

Ik weet niet vanuit waar je vertrekt in NL maar het is natuurlijk wel een beetje de sport om je niet te laten kennen en voor zonsopgang al met je benen in je nek richting de zuidelijke weide af te zakken. Vergeet niet om bij Hazeldonk nog even uit te checken bij de gouden M voor je het land verlaat. Lekker bakkie pleur, stiekem burgertje of gewoon de triple. Even de maagwand opwarmen voor vier dagen kinderfeestvoer. Dit is ook wel echt het uiterste moment om nog op tijd naar StuBru te switchen, dan kom je lekker in de vibes en kan je tussen de soep en de patatten je Vlaams een beetje oppoetsen.

Wij staan op A1 en parkeren op A8 (nu blauw 1). We gaan meestal tegen 04:00 uur rijden, komen om 07:00 uur op de parking aan en zitten dan om 08:00 uur met het eerste pintje onder de partytent. Klaar om de rest van de troep uit de auto te gaan halen. Advies: ronde 1 alle tenten en vergeet je stoeltje niet. En de bami met kruiden dus. Ronde 2 de rest van eten en drinken en je gitaar. Dan kan je in ronde 3 je ornamenten nog even ophalen. Zonnebloem, kapstok, klok en natuurlijk de lichtsnoeren op zonne-energie. Daarna kan je met vertrouwen je natte schoenen inruilen voor je slippers.

Geen slecht idee om een koeltas in de auto achter te laten met wat kouds. Kan je mooi op vrijdag tegen 16 uur nog even een koud pintje halen. Wel op tijd terug zijn: The Hu begint om 16:50 en de Klub C vult snel. Al is er daarna een gapend gat tot Fever Ray dus dan kan je ook gaan maar dan mis je The Black Keys.

Vergeet je bolderkar niet he!

Fijne Werchter gewenst!
Laat dit soort verhalen maar komen! Voor mij de eerste keer Werchter na jaren lang proberen vrienden over te halen om mee te gaan. Ga nu met de kameradengroep van mijn broer en gaan met 20 man vanuit de buurt van Enschede die kant op! We gaan vanavond overleggen voor de vertrektijden etc. Dus alle tips zijn welkom!

Ik wil iedereen ook alvast heel veel plezier wensen en misschien dat ik een aantal van jullie daar spreek!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
Ik kan me herinneren dat ik niet eens meer de moeite heb gedaan om mijn schoenen schoon te maken bij thuiskomst, ik heb ze direct weggegooid.
ik had legerbotten met stalen tip die ik halverwege dag 2 kon wegsmijten want de zool was kapot getrokken...

dan nog 2 dagen met rubberen laarzen rondgelopen die schuren rond mijn voeten die dus uiteraard ook open lagen na een paar uur.

Top tijd
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290

TorbenH

Nieuw lid
18 mei 2023
2
0
Hi forum,

Het wordt mijn eerste keer werchter met vrienden dit jaar.

We twijfelen tussen OV of auto, waar zouden jullie voor gaan? We staan op The Hive.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Ik weet dat het twee verschillende organisatoren zijn, maar hoe realistisch is het dat Werchter en Down The Rabbit Hole samen op zoek gaan naar een vervanger voor Stromae ?

Lijkt me dat het op die manier makkelijker is om een artiest binnen te halen die op dat moment misschien niet actief aan het touren is in de buurt. Met een package deal van twee headline slots, op drie dagen tijd, dicht bij elkaar in de buurt, als een soort mini festivaltourneetje van West-Europa voor die artiest.

Of gaan die allebei helemaal hun eigen ding doen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.556
2.034
Hi forum,

Het wordt mijn eerste keer werchter met vrienden dit jaar.

We twijfelen tussen OV of auto, waar zouden jullie voor gaan? We staan op The Hive.
Ligt er een beetje aan hoeveel spullen je bij je hebt. Met bolderkar zou ik met de auto gaan. Als je alles gedragen krijgt is het OV goed geregeld.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Ik weet dat het twee verschillende organisatoren zijn, maar hoe realistisch is het dat Werchter en Down The Rabbit Hole samen op zoek gaan naar een vervanger voor Stromae ?

Lijkt me dat het op die manier makkelijker is om een artiest binnen te halen die op dat moment misschien niet actief aan het touren is in de buurt. Met een package deal van twee headline slots, op drie dagen tijd, dicht bij elkaar in de buurt, als een soort mini festivaltourneetje van West-Europa voor die artiest.

Of gaan die allebei helemaal hun eigen ding doen ?
Als ze slim zijn dan proberen ze dit inderdaad, maar kunnen wij natuurlijk enkel naar gissen
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Hi forum,

Het wordt mijn eerste keer werchter met vrienden dit jaar.

We twijfelen tussen OV of auto, waar zouden jullie voor gaan? We staan op The Hive.
Als je je spullen gedragen krijgt zou ik inderdaad altijd kiezen voor OV. Is een verdomd lange busrit van Leuven naar het festivalterrein, maar wel goed geregeld allemaal.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Hi forum,

Het wordt mijn eerste keer werchter met vrienden dit jaar.

We twijfelen tussen OV of auto, waar zouden jullie voor gaan? We staan op The Hive.
je wandelt van de bus ook ongeveer even ver dan van de parking trouwens door het bos tussen de bushalte en de parking. Dus dichterbij ga je er niet mee geraken :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.650
Als ze slim zijn dan proberen ze dit inderdaad, maar kunnen wij natuurlijk enkel naar gissen
Ja, het kan in je voordeel spelen maar soms ook de dingen moeilijker maken. Als RW bijvoorbeeld een Lizzo wil binnenhalen, dan zullen ze dat alleen moeten doen (want Lizzo speelt elders op de DTRH zaterdag). Hetzelfde geldt voor andere mogelijke vervangers.

Maar een act die dan nog geen data heeft, kan misschien wel overhaalt worden. Zoals een Sam Smith die zij. tour een weekje vroeger start. Of een complete curveball zoals Tame Impala die voor 2 shows wel de oversteek wil maken.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Lenny Kravitz, Billie Eilish and H.E.R. will team with advocacy nonprofit Global Citizen for a free concert in front of the Eiffel Tower designed to convince world leaders to take further action against climate change. “Power Our Planet: Live in Paris” is set for June 22.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.312
Hi forum,

Het wordt mijn eerste keer werchter met vrienden dit jaar.

We twijfelen tussen OV of auto, waar zouden jullie voor gaan? We staan op The Hive.
Belangrijkste vraag is inderdaad hoeveel neem je mee?
Wij hebben een grote tent, veel eten en voor vier dagen bier mee. Dat is met het openbaar vervoer niet te doen.
Neem je weinig mee (past het in rugzak), dan zou ik sneller voor het ov kiezen. Hangt ook af waarvandaan je komt.
 

FrankieD

Playlistbediener
26 okt 2022
28
14
Ja, het kan in je voordeel spelen maar soms ook de dingen moeilijker maken. Als RW bijvoorbeeld een Lizzo wil binnenhalen, dan zullen ze dat alleen moeten doen (want Lizzo speelt elders op de DTRH zaterdag). Hetzelfde geldt voor andere mogelijke vervangers.

Maar een act die dan nog geen data heeft, kan misschien wel overhaalt worden. Zoals een Sam Smith die zij. tour een weekje vroeger start. Of een complete curveball zoals Tame Impala die voor 2 shows wel de oversteek wil maken.
Speelt Lizzo op de zaterdag van DTRH? Inside info?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken