Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
533
594
Wij moeten 2 uur reizen en vertrekken om 12:00. Ben het wel gewend 2/3 uur in de rij te staan voor een festival en met een lekker muziekje erbij komen we die tijd wel door
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Vorig jaar het idiote idee gehad om van Herent naar het festival te gaan met de auto omdat er iemand met een fysieke beperking mee was. 4 uur en 25 minuten voor een afstand van 8 km. Nooit doe ik dat nog.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Doet me sterk terugdenken aan de Rock Werchter 2016 file!

Al die modder en dan mn eerste keer Werchter en dan ook nog zo'n puinzooi.

Legendarisch weekend was dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Iemand ervaring met hive resort en parking? Staat daar ook file? Donderdag rond 11.00 aankomen lijkt mij wel veilig toch?
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Doet me sterk terugdenken aan de Rock Werchter 2016 file!

Al die modder en dan mn eerste keer Werchter en dan ook nog zo'n puinzooi.

Legendarisch weekend was dat!
Toen geen file gehad maar heel vroeg vertrokken. Hierdoor een van de gelukkige met een parkeerplek. Heel veel mensen moesten in leuven parkeren. Chaos toen.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Dat zeg ik, hive resort.

Normaal parkeer ik op de parking boven camping a1 dus heb geen ervaring met deze toegangsweg en vandaar benieuwd naar ervaringen mbt drukte
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428
Dat zeg ik, hive resort.

Normaal parkeer ik op de parking boven camping a1 dus heb geen ervaring met deze toegangsweg en vandaar benieuwd naar ervaringen mbt drukte
Hoe ver/lang is dat ongeveer lopen naar camping A1, weet je dat toevallig?
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Hoe ver/lang is dat ongeveer lopen naar camping A1, weet je dat toevallig?
Vanuit die parkeerplek daarboven? Ligt er beetje aan waar je parkeert en vooral waar je op a1 gaat staan. Begin camping is bijna tegenover parkeerplek. als je dicht bij terrein wil staan rondom de hondenvereniginglocatie dan is het 10/15 minuutjes lopen vanaf parkeerplek. met veel spullen iets langer natuurlijk. Naar ingang terrein max 10 min. Begin camping staan is 5 min naar parking maar langer naar festivalingang
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.901
Heb in 2019 per ongeluk geparkeerd ergens ver buiten Werchter, maar daar ging wel iedere 5 minuten een pendelbus naar het kruispunt vlakbij A1 (busrit van 10 minuten en genoeg plek). Was daarom erg goed te doen.
 

Jopie27

Playlistbediener
9 mei 2023
38
183
Alhoewel dit jaar niet ons eerste RW zal zijn, wordt het wel de eerste keer dat we met de auto gaan. We vertrekken vanuit NL en ik ben een beetje aan het puzzelen met de vertrektijd. Heeft iemand een inschatting hoeveel vertraging er normaal is de laatste kilometers en hoe laat de parkeerplaats open is?
Ha DrTim0n!

Ik weet niet vanuit waar je vertrekt in NL maar het is natuurlijk wel een beetje de sport om je niet te laten kennen en voor zonsopgang al met je benen in je nek richting de zuidelijke weide af te zakken. Vergeet niet om bij Hazeldonk nog even uit te checken bij de gouden M voor je het land verlaat. Lekker bakkie pleur, stiekem burgertje of gewoon de triple. Even de maagwand opwarmen voor vier dagen kinderfeestvoer. Dit is ook wel echt het uiterste moment om nog op tijd naar StuBru te switchen, dan kom je lekker in de vibes en kan je tussen de soep en de patatten je Vlaams een beetje oppoetsen.

Wij staan op A1 en parkeren op A8 (nu blauw 1). We gaan meestal tegen 04:00 uur rijden, komen om 07:00 uur op de parking aan en zitten dan om 08:00 uur met het eerste pintje onder de partytent. Klaar om de rest van de troep uit de auto te gaan halen. Advies: ronde 1 alle tenten en vergeet je stoeltje niet. En de bami met kruiden dus. Ronde 2 de rest van eten en drinken en je gitaar. Dan kan je in ronde 3 je ornamenten nog even ophalen. Zonnebloem, kapstok, klok en natuurlijk de lichtsnoeren op zonne-energie. Daarna kan je met vertrouwen je natte schoenen inruilen voor je slippers.

Geen slecht idee om een koeltas in de auto achter te laten met wat kouds. Kan je mooi op vrijdag tegen 16 uur nog even een koud pintje halen. Wel op tijd terug zijn: The Hu begint om 16:50 en de Klub C vult snel. Al is er daarna een gapend gat tot Fever Ray dus dan kan je ook gaan maar dan mis je The Black Keys.

Vergeet je bolderkar niet he!

Fijne Werchter gewenst!
 
Laatst bewerkt:

DeefGroll

Playlistbediener
18 dec 2019
18
6
Ha DrTim0n!

Ik weet niet vanuit waar je vertrekt in NL maar het is natuurlijk wel een beetje de sport om je niet te laten kennen en voor zonsopgang al met je benen in je nek richting de zuidelijke weide af te zakken. Vergeet niet om bij Hazeldonk nog even uit te checken bij de gouden M voor je het land verlaat. Lekker bakkie pleur, stiekem burgertje of gewoon de triple. Even de maagwand opwarmen voor vier dagen kinderfeestvoer. Dit is ook wel echt het uiterste moment om nog op tijd naar StuBru te switchen, dan kom je lekker in de vibes en kan je tussen de soep en de patatten je Vlaams een beetje oppoetsen.

Wij staan op A1 en parkeren op A8 (nu blauw 1). We gaan meestal tegen 04:00 uur rijden, komen om 07:00 uur op de parking aan en zitten dan om 08:00 uur met het eerste pintje onder de partytent. Klaar om de rest van de troep uit de auto te gaan halen. Advies: ronde 1 alle tenten en vergeet je stoeltje niet. En de bami met kruiden dus. Ronde 2 de rest van eten en drinken en je gitaar. Dan kan je in ronde 3 je ornamenten nog even ophalen. Zonnebloem, kapstok, klok en natuurlijk de lichtsnoeren op zonne-energie. Daarna kan je met vertrouwen je natte schoenen inruilen voor je slippers.

Geen slecht idee om een koeltas in de auto achter te laten met wat kouds. Kan je mooi op vrijdag tegen 16 uur nog even een koud pintje halen. Wel op tijd terug zijn: The Hu begint om 16:50 en de Klub C vult snel. Al is er daarna een gapend gat tot Fever Ray dus dan kan je ook gaan maar dan mis je The Black Keys.

Vergeet je bolderkar niet he!

Fijne Werchter gewenst!
Meer van dit aub! We komen in de mood 😁
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ha DrTim0n!

Ik weet niet vanuit waar je vertrekt in NL maar het is natuurlijk wel een beetje de sport om je niet te laten kennen en voor zonsopgang al met je benen in je nek richting de zuidelijke weide af te zakken. Vergeet niet om bij Hazeldonk nog even uit te checken bij de gouden M voor je het land verlaat. Lekker bakkie pleur, stiekem burgertje of gewoon de triple. Even de maagwand opwarmen voor vier dagen kinderfeestvoer. Dit is ook wel echt het uiterste moment om nog op tijd naar StuBru te switchen, dan kom je lekker in de vibes en kan je tussen de soep en de patatten je Vlaams een beetje oppoetsen.

Wij staan op A1 en parkeren op A8 (nu blauw 1). We gaan meestal tegen 04:00 uur rijden, komen om 07:00 uur op de parking aan en zitten dan om 08:00 uur met het eerste pintje onder de partytent. Klaar om de rest van de troep uit de auto te gaan halen. Advies: ronde 1 alle tenten en vergeet je stoeltje niet. En de bami met kruiden dus. Ronde 2 de rest van eten en drinken en je gitaar. Dan kan je in ronde 3 je ornamenten nog even ophalen. Zonnebloem, kapstok, klok en natuurlijk de lichtsnoeren op zonne-energie. Daarna kan je met vertrouwen je natte schoenen inruilen voor je slippers.

Geen slecht idee om een koeltas in de auto achter te laten met wat kouds. Kan je mooi op vrijdag tegen 16 uur nog even een koud pintje halen. Wel op tijd terug zijn: The Hu begint om 16:50 en de Klub C vult snel. Al is er daarna een gapend gat tot Fever Ray dus dan kan je ook gaan maar dan mis je The Black Keys.

Vergeet je bolderkar niet he!

Fijne Werchter gewenst!
Als de auto geparkeerd is, is het eerst tijd voor het eerste pilsje. Da’s bij ons meestal zo tussen 6:30 en 7:00 uur.
Dan ff een broodje bij de auto.

Vervolgens naar de camping met de tentspullen. Biertje bij de plek. Twee gaan de tent opzetten, de rest spullen halen.

Als de tent staat, even relaxen en een biertje drinken en dan naar het festivalterrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.711
Sam Fender optreden van vanavond afgezegd wegens ziekte, hopelijk niets al te serieus... Zonder hem zou die dag al volledig onthoofd zijn
Zijn tour is 2 shows bezig en het is weer prijs. Uiteraard hoop ik dat hij niet al te ziek is maar komaan.

Ik geef het 50/50 kans dat hij opdaagt op RW.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken