Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.163
1.194
De comeback van Linda Mertens (en dus Milk Inc) zou wel groot nieuws zijn ja. Maar dan doen die eerst een zaalshow volgens mij.

Het zal natuurlijk wel Xink zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.193
5.531
Waar vorige week nog een aantal zekere Werchter namen afvielen, worden er een aantal zekere waarschijnlijker. En komen er door bekendmaking DTRH nog een aantal toffe mogelijkheden bij.
Ramkot gaat er nu ook sowieso staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.193
5.531
En ze stonden er al eens. Tijdens Metallica. Had niemand last van dus.
Tent stond vol. Het hele gedoe rond Piet Huysentruyt was er dan weer wel over (grote Metallica fan die door HLN quasi werd gedwongen om naar Milk Inc te gaan kijken).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.099
8.763
Waar vorige week nog een aantal zekere Werchter namen afvielen, worden er een aantal zekere waarschijnlijker. En komen er door bekendmaking DTRH nog een aantal toffe mogelijkheden bij.
Ramkot gaat er nu ook sowieso staan.
Horace Andy? Een van de weinige toffe kleine namen die eruit springt voor mij. Die nog niet op RW staan tenminste.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.017
2.091
Tent stond vol. Het hele gedoe rond Piet Huysentruyt was er dan weer wel over (grote Metallica fan die door HLN quasi werd gedwongen om naar Milk Inc te gaan kijken).
Mediageile Piet vond de camera's in zijn nek waarschijnlijk niet zo erg.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.062
3.760
Waar vorige week nog een aantal zekere Werchter namen afvielen, worden er een aantal zekere waarschijnlijker. En komen er door bekendmaking DTRH nog een aantal toffe mogelijkheden bij.
Ramkot gaat er nu ook sowieso staan.
Heartworms voor de slope en Murder Capital voor de Barn ook met viltstift genoteerd.
 

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
252
149
Clouseau of Stereophonics, let's go.
Hooverphonic denk ik? Stereophonics zou wel vet zijn. :)
Lords of Acid?

Waar vorige week nog een aantal zekere Werchter namen afvielen, worden er een aantal zekere waarschijnlijker. En komen er door bekendmaking DTRH nog een aantal toffe mogelijkheden bij.
Ramkot gaat er nu ook sowieso staan.
Ramkot zou te gek zijn. Line-up kan wel wat ramrock gebruiken.
 

warriors and weirdos

Playlistbediener
15 feb 2023
12
19
Wat tegenargumenten, die je misschien een ander beeld geven:

1. Ze maken de hype ook gewoon waar, door hun sterke live show, dat valt gewoon niet te ontkennen. (Humo, De Morgen, Dansende Beren allemaal recensies vol lof)
2. Hun grootste hit speelde ze live vroeger ook nooit meer, nét omdat ze vonden dat ze meer waren dan "die band van Eurosong".
3. Hun nieuw nummer stond op 1 in de afrekening, word bijna even luidkeels meegezongen als De Vriendschapsband live.
4. "Studio 100 Sportpaleis ding" was overigens enkel de zanger die daar een refreintje kwam zingen.

Ik wil gewoon duidelijk maken -> ga een keer kijken alvorens je zo'n uitspraken doet. Is heel duidelijk dat je ze gewoon nog geen kans hebt gegeven, dat het muzikaal je ding niet is kan perfect. Maar dat is nog iets heel anders dan te zeggen "mensen vallen voor hun trucje", "het niveau van Samson & Gert" of "kapitaliseren op nostalgie".


En even helemaal de andere kant: waarom zou je niet mogen kapitaliseren op nostalgie? Zij hebben daar 10 jaar van hun leven al hun tijd/moeite in gestoken. Hoe meer ik er over nadenk hoe denigrerender ik die uitspraak vind tov muzikanten in het algemeen.
Met zo'n mindset mag RHCP, Muse, Arctic Monkeys gewoon volgend jaar hun laatste albums integraal spelen. Want Under The Bridge, I bet You Look Good On The Dancefloor en Plug In Baby zijn toch gewoon die nostalgische songs van toen ik nog jong was. Waarom zouden ze daar nu nog aan mogen verdienen....
 

warriors and weirdos

Playlistbediener
15 feb 2023
12
19
werchter droom affiche voor Donderdag: AURORA - LORDE - Pomme , Kate Bush , Norah Jones , Dead Can Dance , Fenja , Marina Kaye , LP , Blanche , S10 , en Sia.
Aurora staat er al en dat maakt onmiddellijk de rest buiten Lorde ondergeschikt xd en is voor mij de perfecte reden voor een ticket aan te schaffen, de rest zou mooi meegenomen zijn ,ook van sommige namen die ik hier zie verschijnen :)
 

axl38

Nieuw lid
15 feb 2023
2
3
Hoe groot is de kans dat Loyle Carner nog aangekondigd wordt nu hij al op pkp staat? (stond in 2020 op de RW affiche)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken