Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
26
14
Lamar verkocht in het Sportpaleis toch ook maar zo zo toch? Alle rangen nog plekken beschikbaar. In die zin niet gek dat ze die niet als geschikte headliner zien. Vind het zelf ook extreem jammer.

Helemaal waar wat betreft hoe lang het duurde voordat die zaterdag uitverkocht.

Lamar in het Sportpaleis was best vol, alleen wou iedereen op het middenplein staan, waardoor er nog wat zitplaatsen over waren.
Maar de zaal zat echt wel goed gevuld. En ik heb lang op ticketswap moeten proberen voor ik m'n middenplein-ticket vast had.
Wel was het qua publiek geen RW-publiek zullen we maar zeggen, maar als Werchter mee wil met z'n tijd, zijn dit net de namen die je nodig hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
388
489
Er zijn genoeg interessante headliners in Europa in de zomer, maar die staan helaas vrijwel allemaal in de stadions of grote hallen. Misschien een mooi moment om op de majors afscheid te nemen van de grote headliners.
Die trend is inmiddels wel duidelijk ja. Voor de allergrootste namen moet je niet meer naar een festival... Misschien ook weer niet heel erg. Als festivals maar de grote namen van morgen blijven koesteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Lamar en Depeche Mode zijn daar ook de enige toffe headliners imo. En Pet Shop Boys zijn wel ok.

Van de undercard mis ik FKA Twigs hier wel enorm op de festivals.
FKA Twigs zou haar hele zomertour cancellen hoorde ik gisteren.

Anderzijds Pavement 5 dagen na RW op Bilbao BBK... Denk dat die op Werchter niet echt hun "geld terugverdienen" om het zo te zeggen. Al was hun (veel te dure) BE show ook hopeloos uitverkocht. Maar past ook wel in het plaatje prestige-naam die je wil hebben lijkt me.

Wat zouden die krijgen op RW... een Barn-spot rond 20u?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat zouden die krijgen op RW... een Barn-spot rond 20u?
Zou een hele mooie zijn tussen Rateliff en Iggy om de jongere Main Stage te counteren ja. Hoe dan ook moet daar nog iets van gewicht bij, de Barn is daar de magerste van de 4 dagen tot nu toe. Alle respect voor Iggy, maar zo'n grote naam is dat nu ook weer niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dus ik verwacht morgen echt wel een degelijk pakketje:

Onder het motto dromen mag (maar ook onder het motto als er veel van dit lijstje staan ga ik balen met mijn dagkaart:
Pavement, Porcupine Tree, Incubus, Caroline Polachek, Blondie, Wet Leg, Thundercat, Sylvan Esso, Brutus, dirk, Yard Act, Genesis Owusu

Maar best bereiden we ons voor op iets als: Kasabian, George Ezra, Mika, Gang Of Youths, Xink, Ramkot, Los Bitchos, Hang Youth, The Amazons
 
  • Leuk
Waarderingen: jova

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Als de clashfinder een beetje kloppende is kom ik nu op zoiets;

Do; anna calvi, warhaus, sam fender, royksopp, iggy pop, aurora, stromae

Vr; the haunted youth, squid, spoon, the black keys(clash tamino), hele dikke vette clashes allemaal, editors

Za; interpol, paolo nutini, sigur ros, fred again

Zo; gabriels, qotsa (clash rufus du sol), arctic monkeys

DOnderdag en vrijdag al vol zat. Zaterdag en zondag mag nog wel wat leuks bij, al moet ik nog wel veel beluisteren
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dus ik verwacht morgen echt wel een degelijk pakketje:

Onder het motto dromen mag (maar ook onder het motto als er veel van dit lijstje staan ga ik balen met mijn dagkaart:
Pavement, Porcupine Tree, Incubus, Caroline Polachek, Blondie, Wet Leg, Thundercat, Sylvan Esso, Brutus, dirk, Yard Act, Genesis Owusu

Maar best bereiden we ons voor op iets als: Kasabian, George Ezra, Mika, Gang Of Youths, Xink, Ramkot, Los Bitchos, Hang Youth, The Amazons
Mika staat gelukkig al op dat festival van Radio Nostalgie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
318
444
331758908_131074649888833_3033998478118560750_n.jpg
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Zoals verwacht dus, alles in 1 batch. Geen zin om die kleinere naampjes nog op te splitsen.

Hééééél benieuwd. Denk dat we misschien meteen het blokkenschema meekrijgen dan. :-D
Dat zou fijn zijn! Dan wellicht de kaart maar binnen hengelen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Waarschijnlijk om 8u dan maar? Net zoals die vorige grote batch namen.

(En ook: praying for geen clash tussen Rosalia/QOTSA en Stormzy/Iggy.)
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Zoals verwacht dus, alles in 1 batch. Geen zin om die kleinere naampjes nog op te splitsen.

Hééééél benieuwd. Denk dat we misschien meteen het blokkenschema meekrijgen dan. :-D
Zouden er niet nog een paar iets grotere namen tussen zitten zoals bvb George Ezra, Ghost, Lizzo, Tool, ... ? (ik bedoel echt voorbeelden van grootte, niet per se die groepen)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Zouden er niet nog een paar iets grotere namen tussen zitten zoals bvb George Ezra, Ghost, Lizzo, Tool, ... ? (ik bedoel echt voorbeelden van grootte, niet per se die groepen)
Ik verwacht nog één vrij grote naam om de Barn the headlinen op donderdag maar voor de rest geen idee. Wel nog een 7-tal main stage namen denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken