Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Blur nu op 27 juni in de ziggodome... RW wilde écht niet...
Tja, verkoop Lokerse is duidelijk. En als je hun shows ziet willen ze zeker afsluiten, en dat was op RW niet mogelijk.

Edit: die andere grote misser volgens velen, Kendrick, doet het ook niet kwa verkoop Les Ardentes… en dat vind ik een 100x zuurdere dan Blur
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Tja, verkoop Lokerse is duidelijk. En als je hun shows ziet willen ze zeker afsluiten, en dat was op RW niet mogelijk.
Sluiten die de dag af op Beauregard? De lineup doet uitschijnen dat Angèle daar nog na Blur speelt.

Lijkt me ook sterk dat Blur op Primavera ook echt de afsluiter wordt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Edit: die andere grote misser volgens velen, Kendrick, doet het ook niet kwa verkoop Les Ardentes… en dat vind ik een 100x zuurdere dan Blur
Het is grappig dat er altijd met zo'n vergrootglas wordt gekeken naar verkoopscijfers. Alles draait om verkopen en geld opstrijken. Terwijl Kendrick Lamar 100% een prestigenaam is, of gaat RW de volgende keer ook wikken en wegen wanneer ze Radiohead op de menu krijgen? Krak hetzelfde.

Staan ze wel mooi met wederom RHCP, wederom Arctic Monkeys, wederom Muse.. Gallagher bij gebrek aan beter.. En die doen het ook ze-ker fantastisch qua verkoop. :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
De Muse dag is uitverkocht iig.

Ik had Lamar er graag zien staan, maar als die niet goed verkoopt is het helaas logisch dat ze hem niet boeken toch?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Het is grappig dat er altijd met zo'n vergrootglas wordt gekeken naar verkoopscijfers. Alles draait om verkopen en geld opstrijken. Terwijl Kendrick Lamar 100% een prestigenaam is, of gaat RW de volgende keer ook wikken en wegen wanneer ze Radiohead op de menu krijgen? Krak hetzelfde.

Staan ze wel mooi met wederom RHCP, wederom Arctic Monkeys, wederom Muse.. Gallagher bij gebrek aan beter.. En die doen het ook ze-ker fantastisch qua verkoop. :rolleyes:
Radiohead verkoopt een stuk beter en is een bewezen headliner. Net als de anderen die je noemt.
En prestigenaam? Mwa, gaat ook om wie de mensen willen zien. En dat zijn er onvoldoende voor Kendrick.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
De Muse dag is uitverkocht iig.

Ik had Lamar er graag zien staan, maar als die niet goed verkoopt is het helaas logisch dat ze hem niet boeken toch?
Um ja. En hoe lang heeft dàt geduurd? Er zijn tijden geweest dat Muse à la Rammstein of Metallica in enige tijd al hun dagtickets over de toonbank lieten rollen. Nu niet meer. En dan krijg je er nog MGK, O&TW, Fred Again, Sigur Ros en een hoop andere goeie dingen bij.

En er is een immens verschil tussen 'niet goed verkopen' en 'niet binnen no-time je festival/concert' uitverkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Radiohead verkoopt een stuk beter en is een bewezen headliner. Net als de anderen die je noemt.
En prestigenaam? Mwa, gaat ook om wie de mensen willen zien. En dat zijn er onvoldoende voor Kendrick.
Nuja je kan je wel afvragen wat het best zou verkopen van de 3, Kendrick + Stromae, Blur + Sromae of Stormzy + Sromae. Met die kanttekening dat alleen die derde zo'n spot aanvaard.

Heel benieuwd hoe die headlineshow van Stomzy gaat vallen daar. De man zal een groot stuk in het donker spelen dus hij zal al zijn toeters en bellen wel willen meenemen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Um ja. En hoe lang heeft dàt geduurd? Er zijn tijden geweest dat Muse à la Rammstein of Metallica in enige tijd al hun dagtickets over de toonbank lieten rollen. Nu niet meer. En dan krijg je er nog MGK, O&TW, Fred Again, Sigur Ros en een hoop andere goeie dingen bij.

En er is een immens verschil tussen 'niet goed verkopen' en 'niet binnen no-time je festival/concert' uitverkopen.
Lamar verkocht in het Sportpaleis toch ook maar zo zo toch? Alle rangen nog plekken beschikbaar. In die zin niet gek dat ze die niet als geschikte headliner zien. Vind het zelf ook extreem jammer.

Helemaal waar wat betreft hoe lang het duurde voordat die zaterdag uitverkocht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Lamar verkocht in het Sportpaleis toch ook maar zo zo toch? Alle rangen nog plekken beschikbaar. In die zin niet gek dat ze die niet als geschikte headliner zien.

Helemaal waar wat betreft hoe lang het duurde voordat die zaterdag uitverkocht.
15 op 20k is geen volle zaal, maar geen Lizzo die maar 10k verkocht. Bovendien, de tickets voor Lamar kostten echt stukken van mensen. Dat was bij Lizzo (om nu maar iemand te noemen die hier 'ook' zou staan normaal) evenwel niet het geval.

Lamar is gewoon perfect voor Les Ardentes, net zoals Radiohead op BKS was.
Niet weer die 'past beter bij x-festival' zooi, verzin eens wat beters djezes.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
15 op 20k is geen volle zaal, maar geen Lizzo die maar 10k verkocht. Bovendien, de tickets voor Lamar kostten echt stukken van mensen. Dat was bij Lizzo (om nu maar iemand te noemen die hier 'ook' zou staan normaal) evenwel niet het geval.


Niet weer die 'past beter bij x-festival' zooi, verzin eens wat beters djezes.
Het was in NL even duur en daar verkocht hij in een dag 2 Ziggos uit.

Lizzo zou imo ook geen geschikte RW headliner zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Eens. Vaan eender welk festival bijna eigenlijk. Niet het meest sprankelende headlinerjaar. Of je moet naar Barcelona.
Lamar en Depeche Mode zijn daar ook de enige toffe headliners imo. En Pet Shop Boys zijn wel ok.

Van de undercard mis ik FKA Twigs hier wel enorm op de festivals.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Er zijn genoeg interessante headliners in Europa in de zomer, maar die staan helaas vrijwel allemaal in de stadions of grote hallen. Misschien een mooi moment om op de majors afscheid te nemen van de grote headliners.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Lamar en Depeche Mode zijn daar ook de enige toffe headliners imo. En Pet Shop Boys zijn wel ok.

Van de undercard mis ik FKA Twigs hier wel enorm op de festivals.
Smaak natuurlijk. Blur, Kendrick Lamar, Rosalia, Depeche Mode, Pet Shop Boys op één lineup is moeilijk te kloppen voor mij.

Al héél vaak gezegd hier, maar ein-de-lijk Blur van mijn bucketlist afstrepen deze zomer is een dingetje. Op gewacht sinds ik zowat actief naar muziek luister. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Over Kendrick, het was maar een kanttekening. Ik zei zelf dat ik het enorm zuur blijf vinden. Ze hebben al mooie dingen gedaan dit jaar: bvb Rosalia en Christine achter elkaar in de Barn is echt wel straf. Kendrick had de affiche inderdaad prestige gegeven. En denk ook wel dat mensen die naar Stormzy, Stromae of MGK gaan kijken, even goed naar Kendrick zouden gaan zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken