Wat tegenargumenten, die je misschien een ander beeld geven:
1. Ze maken de hype ook gewoon waar, door hun sterke live show, dat valt gewoon niet te ontkennen. (Humo, De Morgen, Dansende Beren allemaal recensies vol lof)
2. Hun grootste hit speelde ze live vroeger ook nooit meer, nét omdat ze vonden dat ze meer waren dan "die band van Eurosong".
3. Hun nieuw nummer stond op 1 in de afrekening, word bijna even luidkeels meegezongen als De Vriendschapsband live.
4. "Studio 100 Sportpaleis ding" was overigens enkel de zanger die daar een refreintje kwam zingen.
Ik wil gewoon duidelijk maken -> ga een keer kijken alvorens je zo'n uitspraken doet. Is heel duidelijk dat je ze gewoon nog geen kans hebt gegeven, dat het muzikaal je ding niet is kan perfect. Maar dat is nog iets heel anders dan te zeggen "mensen vallen voor hun trucje", "het niveau van Samson & Gert" of "kapitaliseren op nostalgie".
En even helemaal de andere kant: waarom zou je niet mogen kapitaliseren op nostalgie? Zij hebben daar 10 jaar van hun leven al hun tijd/moeite in gestoken. Hoe meer ik er over nadenk hoe denigrerender ik die uitspraak vind tov muzikanten in het algemeen.
Met zo'n mindset mag RHCP, Muse, Arctic Monkeys gewoon volgend jaar hun laatste albums integraal spelen. Want Under The Bridge, I bet You Look Good On The Dancefloor en Plug In Baby zijn toch gewoon die nostalgische songs van toen ik nog jong was. Waarom zouden ze daar nu nog aan mogen verdienen....