Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Weet iemand wanneer de volledige line up van Werchter wordt bekendgemaakt?
Eind januari is waar je moet naar kijken denk ik. Begin dit jaar deelde RW een gigapakket van 64 namen op 28 januari, waarmee de lineup zo goed als compleet was. Daarna nog wat gaten opvullen en vervangers zoeken zoals elk jaar.

Verwacht vanaf half januari voor die "gaten opvullen" een 3 a 4 aankondgingen, afgaande van hun huidige strategie van reveals.

- Donderdag headliner
- Vrijdag headliner
- Donderdag Barn head (?)
- Megapakket met zo goed als al de rest
 
  • Leuk
Waarderingen: nicola en Breinaard

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
RW heeft dit jaar wel een andere aankondigingsstrategie dan andere jaren, zo lijkt het.

Eerste helft januari hoef je nog niks te verwachten. Vanaf half januari losse aankondigen voor de bovenkant van het affiche en pakketjes. Zoals @mattman hierboven zegt kan dat in 1 groot pakket zijn of uitgesmeerd over meerdere. In dat laatste geval zal begin maart het affiche (vrijwel) geheel zijn aangekondigd.

Voor 2019 editie:

5C715B62-A6A2-4C08-B90F-C0E7624A2AD3.jpeg

Voor 2018:
4C3515B8-7F3B-4EC9-AC9E-9D5692A140F1.jpeg
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
RW heeft dit jaar wel een andere aankondigingsstrategie dan andere jaren, zo lijkt het.

Eerste helft januari hoef je nog niks te verwachten. Vanaf half januari losse aankondigen voor de bovenkant van het affiche en pakketjes. Zoals @mattman hierboven zegt kan dat in 1 groot pakket zijn of uitgesmeerd over meerdere. In dat laatste geval zal begin maart het affiche (vrijwel) geheel zijn aangekondigd.

Voor 2019 editie:

Bekijk bijlage 3608

Voor 2018:
Bekijk bijlage 3609
Mooi lijstje Paddy. :) Denk alleen dat ze inderdaad een beetje afgestapt zijn van die kleinere pakketjes.

Zou me echt niet verbazen dat het nu nog 2-3 losse grote namen + heel grote berg wordt, gezien we nu al iets gelijkaardigs als vorig jaar gekregen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Ik vond die pakketjes die regelmatig (iedere vrijdag) werden aangekondigd eigenlijk altijd wel fijn. Maar voor deze editie is RW hiervan afgestapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Meestal kondigen ze pas aan na Eurosonic. Die week ontwaakt de hele Europese boekersmarkt.
Die 64 namen eind januari waren eerder een uitzondering wegens vrijwel uitverkocht. Het hoefde precies niet meer, een aankondigingstrategie.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Pfoe 2019 begon slecht toen 🤣 .

Maar in 2018 hadden we in het nieuwe jaar dus ook nog 2 headliners te goed en wat een editie was dat 🤩.
 

francois

Nieuw lid
28 dec 2022
1
0
Van mij mag " de Staat " ook wel komen. Heerlijk knallen op mainstage. Dan ben je gegarandeerd opgewarmd voor de headlines.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Van mij mag " de Staat " ook wel komen. Heerlijk knallen op mainstage. Dan ben je gegarandeerd opgewarmd voor de headlines.
Die gaan met die productie van hun echt vele malen beter tot hun recht komen in The Barn.

Wel eens dat ze mogen komen, de 013 was een geweldige show.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Bazart zal wel op Pukkelpop staan. Ze stonden in 2022 al op Rock Werchter. Oscar & the Wolf maakt dan de omgekeerde beweging.

Goldband verwacht ik wel. Zijn al voor tal van festivals aangekondigd, maar ze zijn zo populair dat ik ze ook nog voor Rock Werchter verwacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Bazart zal wel op Pukkelpop staan. Ze stonden in 2022 al op Rock Werchter. Oscar & the Wolf maakt dan de omgekeerde beweging.

Goldband verwacht ik wel. Zijn al voor tal van festivals aangekondigd, maar ze zijn zo populair dat ik ze ook nog voor Rock Werchter verwacht.
Staan al op Boutique. En CORE. En Lokerse Feesten. En afgelopen jaar op RW en PkP. Uiteraard, alles kan, maar trop is trop denk ik dan. Zeker omdat ik ze ook als derdelaatste op Boutique verwacht eigenlijk...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Staan al op Boutique. En CORE. En Lokerse Feesten. En afgelopen jaar op RW en PkP. Uiteraard, alles kan, maar trop is trop denk ik dan. Zeker omdat ik ze ook als derdelaatste op Boutique verwacht eigenlijk...
Ik verwacht ze gewoon nog op RW. Die mannen willen gewoon cashen momenteel, kan ze geen ongelijk geven.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

SanderV22

Playlistbediener
20 okt 2022
6
0
Kenners, verwachten jullie Bring Me The Horizon op Werchter? Zijn nu volop bezig met festivals aan te kondigen voor de zomer...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken