Ik denk dat Editors tijdens RHCP veel logischer geweest was qua crowdcontrol. Sterker: ik dacht dat Editors om die reden op die plek zou gestaan hebben. Om het vele volk wat te verdelen.Dan stond Iggy toch ideaal geprogrammeerd?
Ook liever Editors tijdens Liam dan tijdens Peppers eerlijk gezegd.
Over Fred en Rosalia spreek ik mij niet uit tegenover wie ze beter hadden gestaan want daar zou ik sowieso niet naar toe gaan.
Dan krijg je meer gedoe en gerotzooi. Gaan alle mensen tegelijk weg, wat tot meer file leidt. Meer mensen hebben dan nog energie om zaken kapot te maken en fikkies te stoken. Genoeg onrustige werchterzondagen meegemaakt.Ja, snap je punt.
In ieder geval is voor de laatste avond een uur of half 1 eindigen op zich geen gek idee.
Daarna eventueel feesten op de campings voor wie dat wil.
Qua genre verdeling wel ja, qua tijd niet (volledig tussen de twee headliners in, ipv volledig samenvallend met eentje, voor de crowd control).Dan stond Iggy toch ideaal geprogrammeerd?
Ook liever Editors tijdens Liam dan tijdens Peppers eerlijk gezegd.
Over Fred en Rosalia spreek ik mij niet uit tegenover wie ze beter hadden gestaan want daar zou ik sowieso niet naar toe gaan.
Praat voor jezelf, eikel! 🤪- Veel (nieuwe) mensen (her)ontmoet, mede via het forum, waarvoor dank, we hebben onderling echt onwijs veel lol gehad alsook genoten van concerten. Allen, dank hiervoor.
Wat mij betreft zijn alleen de acts in de tenten de prijs al meer dan waard. Bijna al mijn hoogtepunten waren in de tenten.Mede doordat de headliners voor de zoveelste keer op herhaling zijn, met als hoogtepunt de RHCP al na 1 jaar.
Daardoor ben ik, en misschien meer bezoekers, eerder geneigd het hoofdpodium te laten zitten en op zoek te gaan naar leuke nieuwere acts in de tenten. Misschien is dat ook een reden?
Via de site van RW kon je het hele concert terugkijken!Is er iemand die een volledige opname van het concert van Sam Fender heeft gevonden? heb losse filmpjes gezien en weet dus dat er een proshot opname is, maar kan deze nergens compleet vinden.
Ja maar moet toch op een bepaald moment ook dicht geweest zijn, een kennis wou binnen maar kon niet meer.Haha ons Rosalia: gracias bruxelles.
@mattman je kon de tent nog binnen bij de start van de show, kan dat bevestigen
Zeker. Maar het waren geen taferelen. Denk dat je er gerust mag op zijn dat ze kwa timetable zo’n Fred Again.. niet meer gaan programmeren zonder iets er tegenover te zetten.Ja maar moet toch op een bepaald moment ook dicht geweest zijn, een kennis wou binnen maar kon niet meer.
Kijk eens aan, wat prachtig geschreven! Ik hoopte al dat er mensen van hier haar ter plekke hebben ontdekt. Ik kende het ook niet, stuitte erop omdat ik de hele dag de stream op had staan. En waar het eerst nog een beetje achtergrondmuziek was, ben ik het naarmate het optreden vorderde steeds harder gaan zetten. Die magie die jij omschrijft, die was gewoon voelbaar door de stream heen. Ik zag het ook telkens in elk shot waarin ze het publiek lieten zien. Het ongeloof, het enthousiasme en de pure ontroering straalde er bij iedere aanwezige vanaf. En je zag het inderdaad ook aan Danielle en haar ongelooflijk gave band zelf. Die hadden zichtbaar ook zoiets van "wat is dit joh". Ik ben op een gegeven moment ook mensen gaan appen dat ze dit móésten zien, o.a. @nikita kan dat beamen.Oké, even een wijziging doorvoeren. Daarnet deelde ik mijn lijstje in dat andere topic, maar wil Danielle Ponder op 1 zetten. Want nu ik goed en wel thuis ben, besef ik dat die show er eentje is waarvoor ik een lans wil breken.
Ik kende haar niet, zelfs na het 100 keer analyseren en bekritiseren van deze lineup op dit forum, is haar naam me niet opgevallen. En ik slofte zaterdag ook voorbij die KlubC waar ze bezig was. Het was vroeg en ik was toen nog alleen en moe. Om een of andere reden was die aangename soulstem meer aantrekkingskracht dan het koffiekraam (had dat op dag 3 wel nodig). Dus ik teruglopen en toch maar eens gaan kijken. Eerst al zittend, meer op m'n gsm prutsend. Maar die stem jongens. En hoe ze het bracht. Samen met steeds meer andere mensen uiteindelijk naar voren gestapt om het echt te volgen. De ene na het andere nummer vol ziel en pure levenslust kwam voorbij. Hoe goed was deze onbekende dame zeg. Kleine speech. Blijkbaar is ze al vele jaren (decennia) aan de weg aan het timmeren en mocht ze nu eens op de grote festivals aan de andere kant van de oceaan spelen. Een toespraak over "dat je moet doorzetten om er te geraken", we kennen het allemaal, maar hier geloofde je het ook. Gunfactor 1000 en dat vond blijkbaar heel die KlubC. Elk nummer werd enthousiaster onthaald. Haar set zou eindigen met een nieuw nummer (Roll The Credits) en iedereen ging er geweldig op. Jezus die stem doe normaal.
Op dat moment voor mij al de verrassing van het weekend. Maar dat laatste nummer was niet haar laatste nummer, ook al had ze nog maar 3 minuten speeltijd. Of ze nog een extra nummer wou spelen. De eerste akkoorden verraden de zoveelste Creep cover. Maar Jezus Christus Thom Yorke ter paard wat werd dat een moment om nooit meer te vergeten. Een dikke 7 minuten werd daar zo hard aan de traanklieren getrokken, dat ik er een uur niet goed van was. Eerst nog vermannen, daarna -fuck it- de hele rotzooi laten lopen. Niet tegen te houden gewoon. Dag 3 vermoeidheid en geen koffie helpen niet. Ik keek opzij en zag een vent van tegen de 50 ook huilen. En de mensen uit het publiek op de schermen, een voor een. En dat nummer wou maar niet stoppen. Altijd maar omhoog en omhoog. En dat applaus daarna ook niet. Haar muzikanten wist niet hoe ze moesten reageren. Het type concert waarbij de lichten aanfloepen en iedereen naar elkaar kijkt van wat was me dat. Maar nu dus met tranen in de ogen. Dat moment staat pro-shot online. Als je 8 minuten de tijd hebt, klik dan eens 'Creep' aan en schuif de volume open. Ik heb er al een videocapture van, er zullen later nog momenten zijn dat ik ervan zal willen genieten.
Kijk, dat zijn dingen die je niet verwacht op een festival. En ook niet elk jaar meemaakt. Maar het zijn wel net die dingen die festivals, en live muziek in het algemeen, voor mij altijd de moeite waard maken. Rondlopen en opeens met heel veel (of soms weinig) anderen verrast worden. En net dat gedoe met die overvolle tenten, dat geplan en gestress om je favoriete artiest te missen, dat kamperen om toch maar je plek te houden, staat daar eigenlijk haaks op. Het geeft dat gekloot met die kruizen wat tegengewicht. Rock Werchter is asociaal massaal soms, maar ik hoop dat het voor altijd ook zulke kleine momentjes mag opleveren.