Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Is natuurlijk niet het enige publiek. Best of both worlds kan ook. Naast Stromae, Rosalia, Christine, Oscar bands als The Who, Chili Peppers,... moet perfect kunnen. Denk nu niet dat je kan klagen dat er niet genoeg bands voor the zoomers (wat is dat zelfs?) zijn.

15 jaar bedoel ik meer als in, de legacy van de groep is ook gegroeid denk ik. Ze hebben niet zoveel gespeeld in die 15 jaar, dus kan nu wel eens écht de laatste keer zijn... Denk dat ze voor 2007 wel recenter te zien waren dan nu. Heb ook het gevoel dat de laatste jaren nostalgische acts aan populariteit winnen (denk aan Fleetwood Mac, Toto,...) ipv dat ze worden gezien als "oude rotten die er beter eens mee ophouden"
Mensen die toen 16-18 jaar waren, zijn nu in hun jaren dertig - toch dé target groep van RW, niet? Als er toen al niemand stond, dan zal dat nu al zeker niet zo zijn.

Ook als antwoord op @sylke ^
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Niet vergeten dat na de magere opkomst in 2006, hun Sportpaleis-show in 2007 ook gedowngraded werd naar Lotto Arena wegens beperkte belangstelling. Is toch wel erg pover voor een band die door hun status niets minder dan headliner accepteren.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Denk nu niet dat je kan klagen dat er niet genoeg bands voor the zoomers (wat is dat zelfs?) zijn.
Ik mag mezelf met enige trots nog net een zoomer noemen 😉. Maar is gewoon generatie geboren tussen ongeveer 1997 en 2010. Persoonlijk voel ik niet zo dat Stromae en OATW echt leeft onder deze generatie. Qua Belgische namen, voornamelijk Angele denk ik. Dus imo staat er in de hoogste regionen niet echt veel voor de zoomers.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ze mogen gerust een legends slot inleggen op Werchter, zoals op Glastonbury!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Ben Howard komt ook weer in de picture.
Die muziek klinkt weer terug oldschool Ben. Vorige album was mooi, maar niet geschikt voor grote festivals en zalen. Je zag ook duidelijk dat hij met zichzelf aan het struggelen was. Reageerde ook erg fel in Vorst op een aantal fans. Ook al had hij een punt.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Ik mag mezelf met enige trots nog net een zoomer noemen 😉. Maar is gewoon generatie geboren tussen ongeveer 1997 en 2010. Persoonlijk voel ik niet zo dat Stromae en OATW echt leeft onder deze generatie. Qua Belgische namen, voornamelijk Angele denk ik. Dus imo staat er in de hoogste regionen niet echt veel voor de zoomers.
Stromae wel hoor, OATW idd niet
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ik mag mezelf met enige trots nog net een zoomer noemen 😉. Maar is gewoon generatie geboren tussen ongeveer 1997 en 2010. Persoonlijk voel ik niet zo dat Stromae en OATW echt leeft onder deze generatie. Qua Belgische namen, voornamelijk Angele denk ik. Dus imo staat er in de hoogste regionen niet echt veel voor de zoomers.

Wat ik mij wel afvraag is welke namen de zoomers echt gewild hadden op Werchter.
Bij de aangekondigde namen kregen we vooral te horen dat het "dad-rock" was en hij een naam als Rosalia wordt er dan gezegd dat het hun smaak niet is en zelfs sommigen dat ze er nog nooit van gehoord hebben.

Is geen reactie op @werchter12 , maar een oprechte vraag (dus ook niet bedoeld om commotie uit te lokken).
Welke (rock)bands hadden volgens jullie echt op Werchter moeten staan, om relevant te zijn voor de jongeren?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
1 van de grote nog te vullen posities van Hurricane/Southside was dus Billy Talent.
Het had interessant kunnen zijn als je goedgelovig was maar dat is nu wel duidelijk.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Mensen die toen 16-18 jaar waren, zijn nu in hun jaren dertig - toch dé target groep van RW, niet? Als er toen al niemand stond, dan zal dat nu al zeker niet zo zijn.
Er zijn tal van legendary bands die ik kon zien toen ik 16-18 was. Maar die me toen nog niet boeide, omdat ik ze nog niet genoeg kende. Ik ben bv. pas sinds enkele jaren écht Led Zeppelin gaan waarderen. Stel dat ze nu ergens ter wereld spelen zou ik meteen aanschuiven en de vlieger pakken voor hen, waar het ook is.

Op mijn eerste RW editie ben ik bv. niet gaan kijken naar The Specials, The Gaslight Anthem, Porcupine Tree, The Black Keys,... zou nu wel anders zijn. Ongeacht of deze bands in al die jaren veel gegroeid zijn (sommige wel natuurlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Wolf Alice doet 't goed bij zoomers bv.

edit: Fontaines DC ook. Ookal stonden ze er al.
King Gizzard kan daar ook bij in de categorie. Maar dat zijn allemaal acts die dit jaar beschikbaar waren (alle drie op BKS althans) dus om nou te zeggen dat ze komend jaar op Werchter moesten staan?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dacht dat bij Fontaines het terrein op BKS afgeladen vol zou staan, was totaal fout. Stond voller bij dEUS.
Er waren dan ook niet mega veel zoomers op BKS, in mijn beleving. Plus toen ik een tiener was kwam ik toch ook naar Werchter voor Pearl Jam en Metallica enzo, de aanname dat jonge mensen alleen maar voor jonge acts komen lijkt me niet juist, zeker niet bij de jongeren met interesse in rock.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Dacht dat bij Fontaines het terrein op BKS afgeladen vol zou staan, was totaal fout. Stond voller bij dEUS.
Jammer om te horen, die band verdient 't wel om door te groeien. Denk dat ze hier in België (gevoelsmatig) misschien groter zijn wel.

En de One van BKS is sinds enkele jaren gewoon kut. Heeft daar in recente geschiedenis nog een niet headliner een vol veld getrokken?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
1 van de grote nog te vullen posities van Hurricane/Southside was dus Billy Talent.
Het had interessant kunnen zijn als je goedgelovig was maar dat is nu wel duidelijk.
Er touren duidelijk weinig grote rocknamen volgend jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
1 van de grote nog te vullen posities van Hurricane/Southside was dus Billy Talent.
Het had interessant kunnen zijn als je goedgelovig was maar dat is nu wel duidelijk.
Lijkt mij wel het verhaal te bevestigen dat Arcade Fire daar eigenlijk stond en ze last minute naar een vervanger moesten zoeken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken