Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

reaper

Support act
26 okt 2015
1.120
944
Hoe jammer het ook was, ik vond hoe ze ermee om gingen juist een dikke plus in sympathie.
Er vertrok veel volk, hoe meer/langer de problemen zich voor deden. Als ze halverwege dan zowat opgelost waren stond ik lekker vooraan (door elke keer door te schuiven als iemand vertrok), en stond je daar voor nog een half uur aan hits met alleen zij die er écht bij wouden zijn. Had op zich wel iets.

Al gun ik niemand zo'n problemen toe. Ook een schande eigenlijk dat een giga festival als RW dat niet sneller kan oplossen (ik hoorde dat ze bij de optredens eerder die dag in Klub C er ook al last van hadden).
High Hi had inderdaad ook problemen
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Is ook wel meer dan 15 jaar geleden, kaarten liggen anders. Nieuwe generatie,... denk niet dat de karige opkomst van 2006 alles nu moet uitsluiten.

RHCP + The Who zou lekker zijn. Maar misschien hebben we hier eerder een van de missende graspop headliners???
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Topnaam hoor! Erg blij dat ze haar gewoon op de Main durven en ze zo'n naam eens niet ergens wegzetten.

Ergens toch jammer dat het rijtje headliners zo inspiratieloos is, want van de rest valt voorlopig wel nog iets te maken (m.u.v. de vrijdag voorlopig). Ook wel aardig benieuwd wat voor / hoeveel publiek Rosalia aan de Main gaat krijgen met dit setje headliners na haar.
Eens. Voordeletje van die headliners is dat we volgens mij een heel stacked undercard gaan krijgen. Tegenovergestelde met dit jaar eigenlijk. Ook Spoon en Wet Leg zijn zekerheidjes.

En er moeten nog 2 headliners bij. Volgens mij wordt Lizzo die op vrijdag, voor de RHCP (maar die kan door het Sportpaleis pas in januari gedeeld worden) en wordt die grote op donderdag een nieuwe naam in het circuit.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
The Who van 2007 trouwens geleden dat ze in België gestaan hebben. Hebben met hun Quadrophenia-tour en The Who Hits 50!-tour België volledig overgeslaan (ik ben toen naar respectievelijk Parijs en Amsterdam gaan kijken).

Ik betwijfel wel of Rock Werchter The Who nog zou boeken anno 2022. Plus: met een orkest, ik weet niet of zich dat zo optimaal leent voor festivals. Eindelijk misschien nog eens een zaalshow in België?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
RW mag altijd, maar denk dat de kans heeeeel klein is. Hopen op een zaalshow.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.631
ik geef het wel een kans dat ze op graspop staan. deep purple is ook veranderd van een lokerse feesten/suikerrock band naar een graspop band, zie niet in hoe the who veel verschilt met deep purple
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.637
893
Ik betwijfel wel of Rock Werchter The Who nog zou boeken anno 2022. Plus: met een orkest, ik weet niet of zich dat zo optimaal leent voor festivals. Eindelijk misschien nog eens een zaalshow in België?
Ideaal voor Lokerse eigenlijk.
Die hebben het destijds aangedurfd om Brian Wilson te boeken met de Smile tour, inclusief pauze in de set (op een festival!) zoals in de theaters.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.322
Na het opkomstdrama van 2006 gaan die niet meer geboekt worden volgens mij.
Florence and the machine mocht ook terugkomen.

Optreden in 2006 was erg goed overigens. En de meeste mensen kennen toch stiekem best veel nummers van the who (dankzij CSI)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Florence and the machine mocht ook terugkomen.

Optreden in 2006 was erg goed overigens. En de meeste mensen kennen toch stiekem best veel nummers van the who (dankzij CSI)
En de Masked Singer haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Is ook wel meer dan 15 jaar geleden, kaarten liggen anders. Nieuwe generatie,... denk niet dat de karige opkomst van 2006 alles nu moet uitsluiten.
Ja, vraag 's rond aan een bende zoomers wie The Who kent. :LOL:

"WIE????" - "Ja, The Who!!"
 
  • Haha
Waarderingen: Royke

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ja, vraag 's rond aan een bende zoomers wie The Who kent. :LOL:

"WIE????" - "Ja, The Who!!"
Is natuurlijk niet het enige publiek. Best of both worlds kan ook. Naast Stromae, Rosalia, Christine, Oscar bands als The Who, Chili Peppers,... moet perfect kunnen. Denk nu niet dat je kan klagen dat er niet genoeg bands voor the zoomers (wat is dat zelfs?) zijn.

15 jaar bedoel ik meer als in, de legacy van de groep is ook gegroeid denk ik. Ze hebben niet zoveel gespeeld in die 15 jaar, dus kan nu wel eens écht de laatste keer zijn... Denk dat ze voor 2007 wel recenter te zien waren dan nu. Heb ook het gevoel dat de laatste jaren nostalgische acts aan populariteit winnen (denk aan Fleetwood Mac, Toto,...) ipv dat ze worden gezien als "oude rotten die er beter eens mee ophouden"
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.637
893
Ja, vraag 's rond aan een bende zoomers wie The Who kent.
Dat zegt veel meer over hun muzieksmaak of -kennis.
Toen ik jong was luisterde ik ook naar Fleetwood Mac, The Who, Doe Maar, The Beatles, etc..., ook al was dat muziek van voor mijn tijd en was het op dat moment ook niet meer populair.
Als het goed is, is het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken