Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Maar goed, aan de andere kant, Blur komt toch ook gewoon zonder nieuw materiaal weer een best of showtje afleveren? Het is bijzonder omdat ze bijna niet spelen, maar dat is het wel toch?

Ik hoop nu vooral dat als ze komen ze niet eisen dat ze afsluiten.
Yep, dat vind ik ook. Ik zou vooral niet overdrijven, en zeggen dat Blur de niet te missen naam is. Uiteindelijk gaat de weide voller staan met Oscar hoor. Dit is geen SOAD, die nummers kent iedereen. De meesten gaan Song 2 kennen van Fifa.

Ik probeer het vooral rationeel te bekijken. En niet vanuit emotioneel oogpunt, want dan hoop ik dat Blur er gewoon staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Niet akkoord met die bewering dat Blur de meest bijzondere naam gaat zijn. Sorry, welk nieuw materiaal? Was toch belangrijk criterium voor velen. En ook, hun grootte wordt overschat.
Hoop ik dat Blur erbij komt? Ja, enorm. Maar ik acht momenteel de kans klein. Wil er niet op hopen in elk geval.
QOTSA en Metallica in 22, Kendrick in 20, PJ in 18 ... namen die in de recente geschiedenis Werchter (gingen) headlin(ed)en en geen nieuw album uit hadden.

Akkoord dat je beter namen hebt die een nieuw album uit hebben en daarom dat ik wel snap dat Blur misschien niet de speciaalste naam is. Maar langs de andere kant, zijn namen die constant touren en elke paar jaar een (zwak) album uitkakken dan zoveel interessanter dan een naam die zelden tourt zonder nieuw album? Of is Stromae en O&TW nog interessant voor RW nadat ze met hun nieuwe album al zowel festival headlineshows als zaal headlineshows gegeven hebben?

Als Blur er niet staat, lijkt de enige reden me dat Werchter niey gelooft dat ze groot genoeg zijn om te headlinen. Iets wat na The Strokes debacle wel te begrijpen valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Snap die houding dat het festivalseizoen staat of valt met de aan/afwezigheid van Blur ook echt totaal niet.
Hoop zelf ook dat ze komen, want nog nooit gezien, maar is gewoon een nostalgie act zonder nieuw werk of een handvol hits. Ook niet hun eerste reünie, weinig bijzonders aan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.582
4.518
Hopelijk komen ze snel met interessante namen...
O&TW is maar meh. Mss een toffe show, maar dat verandert niets aan zijn muziek natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
QOTSA en Metallica in 22, Kendrick in 20, PJ in 18 ... namen die in de recente geschiedenis Werchter (gingen) headlin(ed)en en geen nieuw album uit hadden.

Akkoord dat je beter namen hebt die een nieuw album uit hebben en daarom dat ik wel snap dat Blur misschien niet de speciaalste naam is. Maar langs de andere kant, zijn namen die constant touren en elke paar jaar een (zwak) album uitkakken dan zoveel interessanter dan een naam die zelden tourt zonder nieuw album? Of is Stromae en O&TW nog interessant voor RW nadat ze met hun nieuwe album al zowel festival headlineshows als zaal headlineshows gegeven hebben?

Als Blur er niet staat, lijkt de enige reden me dat Werchter niey gelooft dat ze groot genoeg zijn om te headlinen. Iets wat na The Strokes debacle wel te begrijpen valt.
Ik trek het mij niet aan als een band geen nieuw werk heeft uitgebracht hoor. Ik ga de eerste zijn om zwaar te juichen als ze bvb Tame Impala aankondigen, ook al is die plaat al van 2020, en heb ik er al een aantal shows van gezien.
Maar dat was wel een heel vaak gehoord argument op bvb de boeking van SOAD in 2020. Van vooral personen die liever andere dingen zien komen.
Daarom geef ik maar aan, als Blur er niet staat, bekijk het dan rationeel. Die schuiven echt niet de tickets. En het seizoen valt of staat niet met Blur niet te hebben. En nogmaals, ik wil ze er heel graag bij hoor.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Er wordt trouwens wel degelijk gefluisterd over nieuw werk van Blur.

Maar goed, de discussie snap ik ook wel. Het grootste argument voor Werchter is natuurlijk écht niet of Blur nieuw werk gaat uitbrengen. Metallica en PJ hebben genoeg gestaan zonder nieuwe nummers. Het grootste argument blijft: verkoopt die act genoeg tickets?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Niet akkoord met die bewering dat Blur de meest bijzondere naam gaat zijn. Sorry, welk nieuw materiaal? Was toch belangrijk criterium voor velen. En ook, hun grootte wordt overschat.
Hoop ik dat Blur erbij komt? Ja, enorm. Maar ik acht momenteel de kans klein. Wil er niet op hopen in elk geval.

O&TW is een aankondiging die netjes was voorbereid. Kon je niet naast kijken. Mia nominaties werden vandaag aangekondigd en hij kon het zelf op de radio vertellen. Dat dit de eerste naam na een stilte is lijkt me puur toeval. Voor het zaterdagvolk trouwens een perfecte naam. De vorige 2 keer was de band voor Muse in elk geval een pak kleiner. En minder subwaardig.

Slechtste nieuws blijft voor mij dat Kendrick precies niet in de buurt is. 1000x meer bijzonder en relevant dan Blur. Vind ik.
100% dit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Het grootste argument blijft: verkoopt die act genoeg tickets?
Maar als je dat heel letterlijk volgt, heb je elk jaar een beetje dezelfde lineup met dezelfde saaie namen.

Maar goed, misschien brengen de laatste 2-3 headliner de spanning. Los van of Blur daarin zit.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Maar als je dat heel letterlijk volgt, heb je elk jaar een beetje dezelfde lineup met dezelfde saaie namen.

Maar goed, misschien brengen de laatste 2-3 headliner de spanning. Los van of Blur daarin zit.
We hebben geluk dat die acts niet elk jaar een festival aandoen, of we zitten elk jaar met Pearl Jam of Metallica opgescheept.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken