Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nja, verwacht en niet meteen ongelukkig met O&TW eigenlijk. Afhankelijk van hoe uniek hij uiteindelijk blijkt te zijn dit jaar.

Naast Blur ook o.a. Japanese Breakfast en Sudan Archives op Roskilde. Namen die ze toch meoten hebben imo!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Je vraagt je dan toch wel af waarom ze die niet dan vanochtend gedeeld hadden als ze die hebben.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Op zich ook niet verwonderlijk hé. Zitten elk jaar wel zo'n namen tussen.

Do: Blur-Stromae
Vrij: Lizzo-???(echt geen enkel idee, Robbie Williams zullen ze wel niet durven zeker? Kendrick kan geen dag alleen dagen in Werchter)
Za: O&TW-Muse
Zo: QOTSA-AM

Dat is nu niet bepaald een dramatische worp de dag van vandaag. Los van of dit in lijn is met mijn smaak. Maar ik ga al een tijdje niet meer combi.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Je vraagt je dan toch wel af waarom ze die niet dan vanochtend gedeeld hadden als ze die hebben.
Omdat O&TW in België meer tickets schuift dan Blur.

Zeker op de zaterdag, die vol loopt met normies. Muse en O&TW. Die dag is eind januari al uitverkocht hoor.

Werchter gaat echt wel Blur hebben. Net als Roskilde en Opener dat weekend. Wees gerust.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.552
3.119
Rock Werchter is heel hard op weg om de naar mijn mening slechtste line-up ooit samen te stellen xD Stromae, Oscar and the Wolf, Arctic Monkeys, Fred Again.... Wat een droefenis.

De zaterdag van 2022 was met recht een voorbode te noemen van de weg die het festival wil inslaan. Dit is wel goed nieuws voor Graspop, want dan kunnen zij ook eens aanspraak maken op de grotere rocknamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie en Vicarious

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Moet wel zeggen, op Beauregard lijkt Angele ook nog na Blur te spelen op dezelfde dag, als je hun daglineup ziet.

Dan is Blur - Stromae een realistische combo.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik heb het gevoel dat Blur maar 1 festival per dag wil aankondigen…
Beauregard werd op dezelfde dag als Wembley aangekondigd, toch?

Ik zie Blur ook nog wel op Garorock en Opener terechtkomen. En dan is er misschien wel gewoon geen plek voor Werchter (omdat RW zelf niet wil lijkt me dan).
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Weet ook niet of ze back to back shows willen spelen in twee verschillende landen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat den Oscar er staat is zo gek nog niet. Heb ook niets tegen de beste man. Heb hem in 2015 gezien in the barn en dat was een leuke show. Maar alleen aankondigen als headliner? Als je ook al Stromae hebt als headliner? Na een maand zonder namen? Terwijl je laatste nieuwe naam Fred Again was? Heel vreemd.

Die eerste plaat vond ik goed, maar nadien werd het toch een heel stuk minder. Hopen op snel nieuwe namen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Niet akkoord met die bewering dat Blur de meest bijzondere naam gaat zijn. Sorry, welk nieuw materiaal? Was toch belangrijk criterium voor velen. En ook, hun grootte wordt overschat.
Hoop ik dat Blur erbij komt? Ja, enorm. Maar ik acht momenteel de kans klein. Wil er niet op hopen in elk geval.

O&TW is een aankondiging die netjes was voorbereid. Kon je niet naast kijken. Mia nominaties werden vandaag aangekondigd en hij kon het zelf op de radio vertellen. Dat dit de eerste naam na een stilte is lijkt me puur toeval. Voor het zaterdagvolk trouwens een perfecte naam. De vorige 2 keer was de band voor Muse in elk geval een pak kleiner. En minder subwaardig.

Slechtste nieuws blijft voor mij dat Kendrick precies niet in de buurt is. 1000x meer bijzonder en relevant dan Blur. Vind ik.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Je weet dat het onvermijdelijk is, maar toch blijf je tegen beter weten in hopen haha. Niets met Oscar & the Wolf, maar ja, was te verwachten dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Niet akkoord met die bewering dat Blur de meest bijzondere naam gaat zijn. Sorry, welk nieuw materiaal? Was toch belangrijk criterium voor velen. En ook, hun grootte wordt overschat.
Hoop ik dat Blur erbij komt? Ja, enorm. Maar ik acht momenteel de kans klein. Wil er niet op hopen in elk geval.

O&TW is een aankondiging die netjes was voorbereid. Kon je niet naast kijken. Mia nominaties werden vandaag aangekondigd en hij kon het zelf op de radio vertellen. Dat dit de eerste naam na een stilte is lijkt me puur toeval. Voor het zaterdagvolk trouwens een perfecte naam. De vorige 2 keer was de band voor Muse in elk geval een pak kleiner. En minder subwaardig.

Slechtste nieuws blijft voor mij dat Kendrick precies niet in de buurt is. 1000x meer bijzonder en relevant dan Blur. Vind ik.
Is er nog een kans dat hij wel op Roskilde staat en dat ze hem later aankondigen? Of kunnen we hem nu wel gewoon afschrijven voor Rock Werchter?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Niet akkoord met die bewering dat Blur de meest bijzondere naam gaat zijn.
Welke headliner is dan specialer volgend jou? Muse? QOTSA? Slipknot? Het festivalseizoen van 2023 gaat niet herinnerd worden als ‘dat jaar waarin Arctic Monkeys of Oscar & The Wolf’ nog eens optrad’ he.

Het is 10 jaar geleden dat Blur nog eens in Belgie stond (in NL nog veel langer trouwens). Na dit jaar ga je weer heel lang (misschien nooit?) de kans hebben. Het is nu of nooit.

Als je dan toch zoveel recyclage en beige op een hoop hooit, probeer dan tenminste die ene unieke naam ernaast te zetten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Goldband - Lizzo - Blur - Stromae
Machine Gun Kelly - Bring me the Horizon - Foo Fighters
Angèle - Oscar & the Wolf - Muse
dEUS - Queens of the Stone Age - Arctic Monkeys

Zoiets dan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Het is 10 jaar geleden dat Blur nog eens in Belgie stond (in NL nog veel langer trouwens). Na dit jaar ga je weer heem lang (misschien nooit?) de kans hebben. Het is nu of nooit.

Als je dan toch zoveel recyclage en beige op een hoop hooit, probeer dan tenminste die ene unieke naam ernaast te zetten.
Maar goed, aan de andere kant, Blur komt toch ook gewoon zonder nieuw materiaal weer een best of showtje afleveren? Het is bijzonder omdat ze bijna niet spelen, maar dat is het wel toch?

Ik hoop nu vooral dat als ze komen ze niet eisen dat ze afsluiten.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Maar goed, aan de andere kant, Blur komt toch ook gewoon zonder nieuw materiaal weer een best of showtje afleveren? Het is bijzonder omdat ze bijna niet spelen, maar dat is het wel toch?

Ik hoop nu vooral dat als ze komen ze niet eisen dat ze afsluiten.
Als Foo Fighters alsnog komen is dat ook zonder nieuw materiaal.

QOTSA komen (vooralsnog) ook zonder nieuw materiaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken