Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Die had ik dus echt wel op Werchter verwacht.
Ook zo'n artiest die je gewoon op de main van een mainstream festival moet zetten. Als zijn show maar half zo goed is als zijn vorige passage, dan zou hij veel zieltjes kunnen winnen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ook zo'n artiest die je gewoon op de main van een mainstream festival moet zetten. Als zijn show maar half zo goed is als zijn vorige passage, dan zou hij veel zieltjes kunnen winnen.
Had die eigenlijk als afsluiter van de Barn verwacht op zondag. Voor zij die het festival met een feestje willen afronden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Dude. Die tourt zelfs letterlijk mee met RHCP in Europa, hoezo leekt het er lang op dat die niet zou touren?
Dude ? ?
Stond heel lang op not available, geen idee waarom. Pas na nieuwjaar terug beschikbaar gemaakt. Ben ook fan, maar besef ook wel hoe alles werkt. Bovendien gaan we die nog erg veel zien in Werchter de komende jaren.
Edit: was toch ook niet aangekondigd voor Pinkpop en mad cool terug voorlopig, is toch met een reden?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Dude ? ?
Stond heel lang op not available, geen idee waarom. Pas na nieuwjaar terug beschikbaar gemaakt. Ben ook fan, maar besef ook wel hoe alles werkt. Bovendien gaan we die nog erg veel zien in Werchter de komende jaren.
Ben benieuwd waarmee die hoge slots ingevuld zijn dan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Anderson .Paak op Les Ardentes, leek heel lang niet te gaan touren, waardoor plekjes RW nu allemaal bezet zijn.
Op zich ook geen drama, je kon die echt wel elk jaar ergens zien.
Hahahahah what. Da's al vier jaar geleden ofzo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heeft wel een punt he. 2019: Lotto + PKP, 2018: RW, 2017: AB (+ voorprogramma Bruno Mars), 2016: PKP.
In het zelfde licht kan je KOL of Editors ook nog is terug ophalen want dat is ook al enkele jaren geleden.
Alee, oké. En RW stond op de planning voor 2020 als (denk ik, 2021). Maakt het net des te vreemder dat RW die boot niet afwachtte. Als ie dan tóch zo graag naar hier komt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Onthoud ook dat er weinig mensen elk jaar naar alle grote festivals in België gaan én dan nog door het jaar vaak Sportpaleizen, Ab's of Lotto Arena's bezoeken. Dus voor vele mensen gaat het niet de 5e keer op 5 jaar zijn ofzo hoor.

Wij zijn de kleine minderheid van het festivalpubliek die waarschijnlijk zo veel doen. Hij is ook een bezigt bij'tje. Dus veronderstel dat hij niet elk jaar voor 95% dezelfde set speelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Yannick

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Alee, oké. En RW stond op de planning voor 2020 als (denk ik, 2021). Maakt het net des te vreemder dat RW die boot niet afwachtte. Als ie dan tóch zo graag naar hier komt.
Je kent de werking van LN naderhand toch al. Postjes vullen. Niettegenstaande heeft Les Ardentes wel een nette line up voorhande.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Benieuwd wie RW dan binnengehengeld heeft om Paak te vervangen dan.
Niet letterlijk, men is de affiche beginnen vullen met acts die beschikbaar gemaakt waren. Paak was daar niet bij en die moet toch op een bepaalde hoge plek staan. Ik denk dat iedereen nu wel doorheeft dat Herman zich niks aantrekt van letterlijke vervangingen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Niet letterlijk, men is de affiche beginnen vullen met acts die beschikbaar gemaakt waren. Paak was daar niet bij en die moet toch op een bepaalde hoge plek staan. Ik denk dat iedereen nu wel doorheeft dat Herman zich niks aantrekt van letterlijke vervangingen.
Als Herman over een "topaffiche" spreekt, dan begin ik al te zweten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Als Herman over een "topaffiche" spreekt, dan begin ik al te zweten.
Buiten de muziekliefhebbers is iedereen totnu laaiend enthousiast, en dat is ook te zien aan de verkoop, die eigenlijk constant voldoende hoge cijfers blijft halen. Ik word constant aangesproken door mensen, amai sterke line up. En dat is al jaren niet meer voorgevallen, mensen die eigenlijk ook niet meer gaan. Ik antwoord altijd hetzelfde hoor: 'ja kwa grote namen voor iemand die niet veel concerten doet is dit sterk, maar ik vind het peper en zout nog wel ontbreken'. Het soort volk dat ervoor zorgde dat MGMT een volzette tent had, en die terug halfleeg was na Kids. Dat volk. Veel vrienden zijn toen niet binnen geraakt en er is terecht gevloekt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Buiten de muziekliefhebbers is iedereen totnu laaiend enthousiast, en dat is ook te zien aan de verkoop, die eigenlijk constant voldoende hoge cijfers blijft halen. Ik word constant aangesproken door mensen, amai sterke line up. En dat is al jaren niet meer voorgevallen, mensen die eigenlijk ook niet meer gaan. Ik antwoord altijd hetzelfde hoor: 'ja kwa grote namen voor iemand die niet veel concerten doet is dit sterk, maar ik vind het peper en zout nog wel ontbreken'. Het soort volk dat ervoor zorgde dat MGMT een volzette tent had, en die terug halfleeg was na Kids. Dat volk. Veel vrienden zijn toen niet binnen geraakt en er is terecht gevloekt.
Goede samenvatting van mijn frustraties inderdaad.

Wie weet komt het nog goed voor de mensen die naar RW komen voor de iets scherpere/specialere namen. Want dat doet Rock Werchter ook heel goed normaal gezien. Als ik kijk naar een 2019, een jaar waarin ik eigenlijk nog niet zo enthousiast was over de lineup, kom ik wel nog op The Good The Bad and The Queen, Janelle Monae, Mac Demarco, Rosalia, Robyn, Charlotte Gainsbourg, Brockhampton, Beirut, The Cure, Tool, Kurt Vile, Balthazar, Strand Of Oaks, The 1975, New Order, Elbow, Underworld, Zwangere Guy,...

Nu kom ik persoonlijk niet verder dan Jorja Smith, Phoebe Bridgers en War On Drugs. Soit, we zien wel waar ze nog allemaal mee komen. Misschien kunnen ze nog verrassen, het grootste deel van de lineup moet nog komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Goede samenvatting van mijn frustraties inderdaad.

Wie weet komt het nog goed voor de mensen die naar RW komen voor de iets scherpere/specialere namen. Want dat doet Rock Werchter ook heel goed normaal gezien. Als ik kijk naar een 2019, een jaar waarin ik eigenlijk nog niet zo enthousiast was over de lineup, kom ik wel nog op The Good The Bad and The Queen, Janelle Monae, Mac Demarco, Rosalia, Robyn, Charlotte Gainsbourg, Brockhampton, Beirut, The Cure, Tool, Kurt Vile, Balthazar, Strand Of Oaks, The 1975, New Order, Elbow, Underworld, Zwangere Guy,...

Nu kom ik persoonlijk niet verder dan Jorja Smith, Phoebe Bridgers en War On Drugs. Soit, we zien wel waar ze nog allemaal mee komen. Misschien kunnen ze nog verrassen, het grootste deel van de lineup moet nog komen.
Veel van die namen kwamen ook in de latere aankondigingen natuurlijk. En met nog 3/4de van de line up dat moet komen kan het huidige lijstje nog wel zen boost krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken