Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Veel van die namen kwamen ook in de latere aankondigingen natuurlijk. En met nog 3/4de van de line up dat moet komen kan het huidige lijstje nog wel zen boost krijgen.
En zo'n The Good, Bad, Queen was mooi voorbeeldje van toch een dure, kwalitatieve naam boeken, ook al is het eigenlijke rendement (lees, 8000 man in de tent ofzo) te weinig. Dus we gaan zeker nog zo'n namen krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Veel van die namen kwamen ook in de latere aankondigingen natuurlijk.
Herinner mij nog een aankondiging met TGTBATQ, New Order, Janelle, Gainsbourg, Mac Demarco, Elbow en Brockhampton in 1 pakketje. Zo eentje mogen ze vrijdag ook wel eens droppen. ;-)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Voor de 2019-editie was ik hier ook best kritisch voor de organisatie. Ondanks dat er maar één dag headliners stonden die ik wou zien, hebben ze er toch nog een zeer mooi programma van gemaakt. Ik heb vertrouwen in de organisatie, ook voor de 2022-editie dus.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Buiten de muziekliefhebbers is iedereen totnu laaiend enthousiast...
Dus ik ben geen muziekliefhebber? Heb het alleen niet zo op de .Paakjes, Stromaetjes en Rosaliaatjes van tegenwoordig. Doe mij maar gewoon The War On Drugs, Pearl Jam, Metallica, Royal Blood, The Killers, Red Hot Chili Peppers en Maneskin. En ik heb nu 2 jaar op rij bij de Spotify Wrapped dat ik meer Radiohead luister dan 99.9999% van de mensen en ik geloof dat Thom Yorke en co wel door het leven gaan als kwalitatief bij de doorgewinterde forumpurist ;-)
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
722
1.454
Turnstile europa tour is trouwens verplaatst naar juni/juli. Snap soms nog niet helemaal de werking van combinaties tussen festival- en podiumtour. Vergroot of verkleint dit juist de kans dat ze op Rock Werchter staan? Jullie kunnen daar vast wel antwoord op geven. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Turnstile europa tour is trouwens verplaatst naar juni/juli. Snap soms nog niet helemaal de werking van combinaties tussen festival- en podiumtour. Vergroot of verkleint dit juist de kans dat ze op Rock Werchter staan? Jullie kunnen daar vast wel antwoord op geven. :)
Normaal gesproken is een zaalshow in festivalseizoen een streep erdoor. Maar met de verplaatste shows ligt dit anders. Lijkt erop dat artiesten nu veel shows proberen te bundelen als ze de oversteek naar Europa maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Dus ik ben geen muziekliefhebber? Heb het alleen niet zo op de .Paakjes, Stromaetjes en Rosaliaatjes van tegenwoordig. Doe mij maar gewoon The War On Drugs, Pearl Jam, Metallica, Royal Blood, The Killers, Red Hot Chili Peppers en Maneskin. En ik heb nu 2 jaar op rij bij de Spotify Wrapped dat ik meer Radiohead luister dan 99.9999% van de mensen en ik geloof dat Thom Yorke en co wel door het leven gaan als kwalitatief bij de doorgewinterde forumpurist ;-)
Krijg ook altijd jeuk bij dit soort termen, waarbij eigenlijk een bepaalde muzieksmaak wordt bedoeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Normaal gesproken is een zaalshow in festivalseizoen een streep erdoor. Maar met de verplaatste shows ligt dit anders. Lijkt erop dat artiesten nu veel shows proberen te bundelen als ze de oversteek naar Europa maken.
Inderdaad.

Maar: de tour van Turnstile bekeken:

24 juni: Outbreak Fest, Manchester
30 juni: Main Square Festival, Arras
1 juli: Lollapalooza, Stockholm
2 juli: Vainstream Rockfest, Münster
5 juli: ASTRA Kulturhaus, Berlin
6 juli: Patronaat, Haarlem

Alleen zondag 3 juli kan dus nog ... En dan touren ze 4 dagen na elkaar. Ze staan wel op Main Square Festival Arras, dat speelt in het voordeel. Of ze moeten een Sum 41'eken doen, en Main Square Festival en Rock Werchter combineren op 1 dag :)

Ik hoop er alleszins heel hard op.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Als ik kijk naar een 2019, een jaar waarin ik eigenlijk nog niet zo enthousiast was over de lineup, kom ik wel nog op The Good The Bad and The Queen, Janelle Monae, Mac Demarco, Rosalia, Robyn, Charlotte Gainsbourg, Brockhampton, Beirut, The Cure, Tool, Kurt Vile, Balthazar, Strand Of Oaks, The 1975, New Order, Elbow, Underworld, Zwangere Guy,...

Nu kom ik persoonlijk niet verder dan Jorja Smith, Phoebe Bridgers en War On Drugs. Soit, we zien wel waar ze nog allemaal mee komen. Misschien kunnen ze nog verrassen, het grootste deel van de lineup moet nog komen.
Down The Rabbit Hole al een keertje overwogen? ;) Lijkt me een pak beter bij jouw muzikale voorkeuren passen dan RW
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Down The Rabbit Hole al een keertje overwogen? ;) Lijkt me een pak beter bij jouw muzikale voorkeuren passen dan RW
Ben daar al geweest hoor, fijn festival. Maar RW is meestal het tofste van DTRH en daar nog eens een schep bovenop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Inderdaad.

Maar: de tour van Turnstile bekeken:

24 juni: Outbreak Fest, Manchester
30 juni: Main Square Festival, Arras
1 juli: Lollapalooza, Stockholm
2 juli: Vainstream Rockfest, Münster
5 juli: ASTRA Kulturhaus, Berlin
6 juli: Patronaat, Haarlem

Alleen zondag 3 juli kan dus nog ... En dan touren ze 4 dagen na elkaar. Ze staan wel op Main Square Festival Arras, dat speelt in het voordeel. Of ze moeten een Sum 41'eken doen, en Main Square Festival en Rock Werchter combineren op 1 dag :)

Ik hoop er alleszins heel hard op.
Dan dacht je dat het een zekerheidje voor RW was, is dat het wederom niet. Dan toch maar overwegen om naar Haarlem te gaan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Dus ik ben geen muziekliefhebber? Heb het alleen niet zo op de .Paakjes, Stromaetjes en Rosaliaatjes van tegenwoordig. Doe mij maar gewoon The War On Drugs, Pearl Jam, Metallica, Royal Blood, The Killers, Red Hot Chili Peppers en Maneskin. En ik heb nu 2 jaar op rij bij de Spotify Wrapped dat ik meer Radiohead luister dan 99.9999% van de mensen en ik geloof dat Thom Yorke en co wel door het leven gaan als kwalitatief bij de doorgewinterde forumpurist ;-)
Ik wist dat iemand ging reageren, maar je weet wat ik bedoel. Ik zou geen andere omschrijving kunnen vinden, de muzikale meerwaardezoeker?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Little Simz naar Opener, op de Werchterdonderdag.

Zou mooi zijn als je erbij komt op zaterdag, Simbie.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Die gaat gewoon komen. Donderdag Opener, vrijdag DTRH en dan zaterdag of zondag Werchter
Lijkt me ook een must. Zelfde verhaal als Turnstile. Ze pakken graag uit met kleintjes die aanslaan en evolueren tot groter. Als ze er zo’n laten passeren en die ontploffen elders, dat pikt waanzinnig in hun ego.
Denk maar aan het Billie Eilish verhaal, Eppo had het meer door dan de boekers van RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken