Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Schat de kans maar groot in dat ze er beide zullen staan. Maar niet op dezelfde dag….
Vind de bands ZO goed bij elkaar passen dat het bijna raar zou zijn om het niet te combineren. Maar goed: SOAD moet eerst wel willen touren in 2023. RATM ook. En eigenlijk was er bijna een deal rond voor SOAD en Graspop niet?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Vind de bands ZO goed bij elkaar passen dat het bijna raar zou zijn om het niet te combineren. Maar goed: SOAD moet eerst wel willen touren in 2023. RATM ook. En eigenlijk was er bijna een deal rond voor SOAD en Graspop niet?
RATM kan op zichzelf los alle dagtickets verkopen. En in 2020 was de best verkopende dag die van SOAD.
Soad zou in 2021 Graspop spelen omdat het planningsgewijs niet uitkwam, maar die hun verkoop zit hard bij RW.
 
  • Grrr
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
RATM kan op zichzelf los alle dagtickets verkopen. En in 2020 was de best verkopende dag die van SOAD.
Soad zou in 2021 Graspop spelen omdat het planningsgewijs niet uitkwam, maar die hun verkoop zit hard bij RW.
We zien wel wie er tourt dan.

Hopelijk in 2023 dan iets meer indie grootheden in de mix. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Technisch gezien was SOAD toch ook "maar" sub in ... Wat jaar was het... 2017?

Als ze beide beschikbaar zijn zie ik Werchter het wel voor elkaar spelen dat ze op dezelfde dag staan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
RATM kan op zichzelf los alle dagtickets verkopen. En in 2020 was de best verkopende dag die van SOAD.
Soad zou in 2021 Graspop spelen omdat het planningsgewijs niet uitkwam, maar die hun verkoop zit hard bij RW.
Klote Corona. Soad op Graspop was toch briljant geweest
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
The Cure blijkbaar met een Europese zaaltour in de herfst van 2022. Waarschijnlijk met nieuw materiaal. Headliner Rock Werchter 2023?

Robert is niet echt iemand die zich meestal houdt aan gebruikelijke tour cycli en dat soort dingen.
Het zou zeker kunnen, maar dan is het puur omdat ze er nog steeds zin in hebben na de uitgebreide zaaltour van komend jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Hun zaaltours, die altijd erg succesvol zijn, staan inderdaad altijd los van festivalshows.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Kan iemand mij wat vertellen over TWOD live? Kheb er op 't eerste zicht weinig mee, maar ik zou het precies wel een kans willen geven.
Op Werchter 2015 voor het eerst live gezien en dat was waanzinnig goed vond ik. Zonnetje vlak boven de main stage, pintje in de hand,... Stonden daar met een man of 5 echt met tranen in de ogen. De solo's vliegen je om de oren. Echt een trance waar je in geraakt. Als dat je genre muziek is natuurlijk.

Nadien nog in de lotto arena en sportpaleis gezien. Eerste keer was het beste vond ik, maar ze stellen nooit teleur. Verwacht geen Dave Grohl-achtige speeches of interactie, maar wel live-versies die iets toevoegen tegenover de songs op het album. En als ze Under The Pressure spelen, kiekenvel gegarandeerd.

je kan altijd hun live-album "Live Drugs" eens opzetten om in de sfeer tekomen ;)
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Heel blij met de laatste worp namen trouwens. Akkoord dat het een nostalgie editie is met veel acts die de trouwe festival ganger al wel een keer (of 5) heeft gezien, maar objectief gezien is dit toch gewoon heel sterk! In mijn vriendengroep is iedereen alvast enorm enthousiast. Na 2 gemiste edities door corona kan het mij ook veel minder schelen dat er bepaalde bands wat sneller dan gewoonlijk op herhaling komen. Ik kijk enorm uit naar QOTSA, Metallic, WOD, PJ (die 2 na elkaar, wauw), RHCP MET John,... Dat wordt gewoon een gigantisch feest.

Enkel die zaterdag is echt nog niet mijn ding, maar er zal nog wel wat moois bijkomen. Namen genre King Gizzard, Jungle, Kiwanuka, Ben Howard, dEUS, Fontaines DC,...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
RATM dan denk ik altijd terug aan 1996, wat een heerlijke dag. Sepultura, raam, Chili peppers in topvorm en afsluiten met Neil young.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken